Ageas
TIP
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Ageas
begin mei (maand geleden) kocht je aan 50€ - dividend = 47.35 daar staan we zelfs nog boven! Ondertussen staat elk Ageas forum vol met zweterige handjes. Ze hebben naar mijn inzicht goede cijfers gegeven en een behoorlijke outlook, laat ze maar zakken tot 30€ ik begin wel weer met oppakken (ik zit al te vol om bij een procentje daling te beginnen scheppen). Blijkbaar moet de boom even geschud worden om de loszittende blaadjes te laten vallen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
AGS is buy én hold. Behoort tot kernselectie van elke brave huisvader portefeuille.
Hoor ik niet zo graag, doet me denken aan Fortis...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb ook nooit Fortis gehad en heb al jaren Ageas, en ben er ook tevreden over... maar met de terminologie van goedhuisvaders-aandeel of -portefeuille heb ik moeite, het blijven ten slotte aandelen met het risico verbonden aan aandelen...
Inderdaad, ik zou zelfs bijna durven stellen dat een goede huisvader amper in individuele aandelen belegt. Zelf ben ik een slechte huisvader 
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Och sinds ons GME avontuur is elk aandeel saai en beleg ik als nen bomba in vastgoed, ETF's en dit soort drieletterwoorden 
Op een 1 jaar grafiek quasi niet te zien.
Puur omdat ze het inkoopprogramma stoppen en een volgende Europese markt willen betreden, beleggers kiezen altijd liever voor zeker rendement dan voor de onzekerheid van overnames (waar vaak hoge prijzen betaald worden).
IMO zolang Ageas aan een discount noteerde tov de brede verzekeringswereld (grotendeels door Fortis) was het inkoopprogramma een enorme value driver die ook op zijn beurt de dividendgroei versterkte. Sinds eind 2019 was die zeer gunstige waardering al eerder fair geworden. De corona crash was wel dé Ageas opportuniteit van het decennium, maar ook die solden zijn achter de rug.
Nieuwe CEO, nieuwe strategie. Even afwachten nu, ik heb recent nog bijgekocht.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Welke dreun, waar, hoe wanneer?
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Ze stonden op 54. De dag dat dividend geknipt werd, zijn ze uiteraard gezakt, maar veel meer dan dividend. En daarna ging het stilletjes lager en lager. Staan nu op 47,89.
Blijkbaar is de nieuwe strategie, die ze ook bij de knip gecommuniceerd hebben, niet in goede aarde gevallen.
Is een van de vele bedrijven die deze week hun logo met regenboog hebben aangepast als reactie op discriminatie in Hongarije. UEFA wilde geen regenboogkleuren in Allianz arena. Vroeger stond UEFA zoals FIFA voor anti-discriminatie maar ze zijn van gedacht veranderd.
Sponsors van EK nemen op subtiele wijze wraak tegen UEFA: gisteren veel regenboogkleuren op digitale reclameborden rond de voetbalvelden.
Mooie opsteker voor Hongaren die in land leven waar democratie, anti-discriminatie en vrijheid van denken doodgeknepen worden.
En de beleggers vinden dat goed: aandeel van ageas ging weer omhoog deze week.
Sponsors van EK nemen op subtiele wijze wraak tegen UEFA: gisteren veel regenboogkleuren op digitale reclameborden rond de voetbalvelden.
Mooie opsteker voor Hongaren die in land leven waar democratie, anti-discriminatie en vrijheid van denken doodgeknepen worden.
Ben jij echt zo naïef dat je denkt dat bedrijven dat uit steun doen? Bedrijven doen het enkel als ze denken dat het hun imago oppoetst en ze er geen schade van ondervinden. Zie Disney met hun BLM in de USA, maar dan wel gefotoshopte Star Wars filmposters in China waar een acteur van kleur vakkundig weggetoverd wordt. Mijn gok is dat Ageas geen belangen in Hongarije heeft.bantsee schreef: ↑27 juni 2021, 11:46 Is een van de vele bedrijven die deze week hun logo met regenboog hebben aangepast als reactie op discriminatie in Hongarije. UEFA wilde geen regenboogkleuren in Allianz arena. Vroeger stond UEFA zoals FIFA voor anti-discriminatie maar ze zijn van gedacht veranderd.
Wereld verandert niet in 1 dag. Elke stap is dtap in goede richting. Bedrijven denken uiteraard in eigenbelang. Maar aangezien ze het doen betekent het dat ze vinden dat de meerderheid van de bevolking zo denkt. Ze kijken eerst van waar wind waait: geen homohaat meer, geen discriminatie meer, democratie, vrijheid van denken. Dan springen ze op kar. Maar mensen begrijpen dat ze niet alleen staan en instituten als UEFA zien dat ze verkeerd zijn. Landen als Hongarije worden uitzonderingen de parias van de nieuwe wereld.Stijn227 schreef: ↑27 juni 2021, 13:03Ben jij echt zo naïef dat je denkt dat bedrijven dat uit steun doen? Bedrijven doen het enkel als ze denken dat het hun imago oppoetst en ze er geen schade van ondervinden. Zie Disney met hun BLM in de USA, maar dan wel gefotoshopte Star Wars filmposters in China waar een acteur van kleur vakkundig weggetoverd wordt. Mijn gok is dat Ageas geen belangen in Hongarije heeft.bantsee schreef: ↑ Sponsors van EK nemen op subtiele wijze wraak tegen UEFA: gisteren veel regenboogkleuren op digitale reclameborden rond de voetbalvelden.
Hongarije vastbesloten paria te blijven. Ondanks regenbogen van alle redelijke bedrijven zoals ageas.
BEKIJK - Regenboogvlaggen verboden in fanzone in Hongarije, UEFA wijst naar lokale autoriteiten
Bezoekers van de fanzone van de Nederlandse voetbalbond (KNVB) in de Hongaarse hoofdstad Boedapest hebben in de aanloop naar de 1/8e finale van Oranje op het EK tegen Tsjechië hun regenboogvlag moeten inleveren. Beveiligers deden dat naar eigen zeggen op verzoek van de Europese voetbalbond UEFA, die volgens hen alleen vlaggen met de kleuren van het land toestaat. Maar de UEFA zegt dat daar niks van aan is én laat de vlaggen expliciet toe in het stadion.
BEKIJK - Regenboogvlaggen verboden in fanzone in Hongarije, UEFA wijst naar lokale autoriteiten
Bezoekers van de fanzone van de Nederlandse voetbalbond (KNVB) in de Hongaarse hoofdstad Boedapest hebben in de aanloop naar de 1/8e finale van Oranje op het EK tegen Tsjechië hun regenboogvlag moeten inleveren. Beveiligers deden dat naar eigen zeggen op verzoek van de Europese voetbalbond UEFA, die volgens hen alleen vlaggen met de kleuren van het land toestaat. Maar de UEFA zegt dat daar niks van aan is én laat de vlaggen expliciet toe in het stadion.