Ageas
TIP
Re: Ageas
Inderdaad, 10 december voor beurs wordt die coupon geknipt. Vanaf 10 december kunt u zelfs verkopen en dan nog hebt u recht op die couponbetaling.Belca2 schreef:JA De € wordt gestort aan diegenen die op 10 december de aandelen in portefeuille hebben. Stortingsdatum is 13 decemberMicha3 schreef:Ik vraag mij het volgende af.
Morgen (10dec) gaat die 1eur van de koers, stel ik wil mijn aandelen verkopen de dag erna (wat ik niet van plan ben), 11 december, krijg ik die 1eur per aandeel dan nog op mijn rekening?
En voor diegenen die vandaag (=laatste dag voor die kapitaalsvermindering te kunnen ontvangen) nog kopen, wel die hebben ook nog recht op die kapitaalsvermindering van 1 euro.
Ook hier wordt de deur op een kier gelaten voor stappen tegen de bestuurders: uit hetzelfde artikel (Tijd, zaterdag 7 december)Piper schreef:In eerdere gerechtelijke uitspraken werd Ageas en BNNP Paribas reeds vrijgesproken. Wat echter niet kan gezegd worden van de ex-toplui van Fortis (Votron, Lippens, Mittler...).
...De Hoge Raad oordeelde overigens ook dat de ondernemings- kamer terecht het besluit van de algemene vergadering van Fortis van 2008 om de bestuurders kwijting te verlenen over 2007 , deels vernietigd had. 'Dat betekent dat de bestuurders hun aansprakelijkheid niet hebben afgedekt en zich niet tot de vennootschap kunnen wenden', aldus Lemmers (jurist VEB).---
Fortis in niet uiteengevallen in verschillende stukken. Fortis is van naam veranderd en heeft enkele dochters/delen verkocht.Piper schreef:
Fortis bestaat helaas niet meer en is uiteengevallen in een bad bank (reeds verkocht aan buitenlandse professionelen), BNNP Paribas (waarin de Belgische Staat een tijd geparticipeerd heeft) en verzekeringsgroep Ageas.
In eerdere gerechtelijke uitspraken werd Ageas en BNNP Paribas reeds vrijgesproken. Wat echter niet kan gezegd worden van de ex-toplui van Fortis (Votron, Lippens, Mittler...).
Maar ik geef toe dat het Fortisverleden Ageas vandaag nog altijd parten speelt.
De juridische aansprakelijkheden uit de fortis periode zitten volledig bij AGEAS.
Iedereen die nu aandelen AGEAS koopt weet of moet weten dat hij mee kan opdraaien voor fouten uit het verleden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, ik denk dat u van een aantal gerechtelijke uitspraken hier in België niet op de hoogte bent waarin Ageas en BNNP Paribas volledig vrijuit gingen. OK, een aantal gerechtelijke zaken lopen nog, maar eerdere uitspraken m.b.t. Fortis zijn mijn inziens toch richtinggevend voor de nog resterende lopende zaken.zeezout schreef:Fortis in niet uiteengevallen in verschillende stukken. Fortis is van naam veranderd en heeft enkele dochters/delen verkocht.
De juridische aansprakelijkheden uit de fortis periode zitten volledig bij AGEAS.
Iedereen die nu aandelen AGEAS koopt weet of moet weten dat hij mee kan opdraaien voor fouten uit het verleden.
En de grootste activiteit uit het voormalige Fortis, zijnde de bankactiviteiten, werden toegewezen aan BNNP Paribas.
De eerder bescheiden verzekeringsactiviteiten uit het voormalige Fortis gingen naar het "nieuwe" Ageas.
@piper
Het enige wat ik zeg (het staat je vrij dit te geloven of niet) is dat AGEAS juridisch verantwoordelijk is voor alles wat er in de Fortis periode gebeurde.
Het is me onduidelijk hoe jij daar uit afleidt dat ik niet op de hoogte ben van gerechtelijke uitspraken.
Enfin zal in de toekomst zorgvuldiger zijn met het posten van berichten
Het enige wat ik zeg (het staat je vrij dit te geloven of niet) is dat AGEAS juridisch verantwoordelijk is voor alles wat er in de Fortis periode gebeurde.
Het is me onduidelijk hoe jij daar uit afleidt dat ik niet op de hoogte ben van gerechtelijke uitspraken.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik verwacht dat ze de verantwoordelijkheid gaan zoeken bij de voormalige Fortisbestuurders, maar vrees dat zelfs deze mensen er nog gemakkelijk zullen vanaf komen.zeezout schreef:@piper
Juridische uitspraken m.b.t. Ageas en BNNP Paribas lijken mij logisch.
Terug boven de 30. Hopelijk houden ze dit tot het einde van de beursdag
Logisch dat ze stijgen. Morgen noteren ze ex-dividend.
Morgen noteert Ageas niet ex-dividend, maar wordt de 1 euro van de kapitaalvermindering uitgekeerd... Is niet hetzelfde en volgens mij gaat de koers morgen ook niet reageren zoals bij een ex-dividendnotering...Davy V schreef:Logisch dat ze stijgen. Morgen noteren ze ex-dividend.
Waarom je dat 'logisch' noemt, is me ook niet duidelijk. Benieuwd hoe snel het aandeel zal herstellen.
Hoe dan ook verdwijnt er morgen 1€ per aandeel uit de kas (eigenlijk pas vrijdag) en dus is Ageas en per uitbreiding het aandeel 1€ minder waard.landethk schreef:Morgen noteert Ageas niet ex-dividend, maar wordt de 1 euro van de kapitaalvermindering uitgekeerd... Is niet hetzelfde en volgens mij gaat de koers morgen ook niet reageren zoals bij een ex-dividendnotering...Davy V schreef:Logisch dat ze stijgen. Morgen noteren ze ex-dividend.
Als je 1 € uitkeert, ben je inderdaad boekhoudkundig minder waard. Wel is er geen roerende voorheffing.
De rechtsopvolger van Fortis is enkel Ageas.
Je moet ook onderscheid maken tussen strafrechtelijke en burgerlijke vorderingen. De cassatieuitspraak in Nederland (ingeleid door Ageas al, denk ik) is definitief en zegt dat er wanbeleid was bij Fortis in bewuste periode 2007-2008. Ze draaien ook de décharge van het toenmalig bestuur om. Maar op zich zegt dat niets over schade of schadevorderingen.
bv Deminor heeft zich uitsluitend toegespitst op burgerlijke aansprakelijkheid. Die schadevorderingen kunnen uiteraard gebruik maken van de definitieve uitspraak in Nederland. Dus zowel de toenmalige bestuurders als Ageas riskeren nog het één en het ander...
De rechtsopvolger van Fortis is enkel Ageas.
Je moet ook onderscheid maken tussen strafrechtelijke en burgerlijke vorderingen. De cassatieuitspraak in Nederland (ingeleid door Ageas al, denk ik) is definitief en zegt dat er wanbeleid was bij Fortis in bewuste periode 2007-2008. Ze draaien ook de décharge van het toenmalig bestuur om. Maar op zich zegt dat niets over schade of schadevorderingen.
bv Deminor heeft zich uitsluitend toegespitst op burgerlijke aansprakelijkheid. Die schadevorderingen kunnen uiteraard gebruik maken van de definitieve uitspraak in Nederland. Dus zowel de toenmalige bestuurders als Ageas riskeren nog het één en het ander...
Bijna elk aandeel noteert hoger de dag voor een dividend of kapitaalsuitkering. Beleggers die snel een graantje willen meepikken.jens_dev schreef:Waarom je dat 'logisch' noemt, is me ook niet duidelijk. Benieuwd hoe snel het aandeel zal herstellen.
Heb vanmorgen een tweede pakketje bijgekocht, geen spijt van gehad en morgen nog minder.
Hier hetzelfdeConfig85 schreef:Heb vanmorgen een tweede pakketje bijgekocht, geen spijt van gehad en morgen nog minder.