Ageas
TIP
Re: Ageas
Bantsee, het is nu al een paar weken dat je dag in dag uit hier de loftrompet komt opsteken ivm Ageas, we kennen reeds je standpunt. Je vertelt telkens de feiten - toelichting koersdaling/stijging - terwijl je zelf geen aandelen van Ageas in port hebt. Ik zou beginnen geloven dat je hoopt op verdere daling om een mandje vol te kopen
Bantseeke, ge zyt een pateeke
Best dat er op andere fora wél iets te leren is van mensen die er iets van kennen

Bantseeke, ge zyt een pateeke

Best dat er op andere fora wél iets te leren is van mensen die er iets van kennen

Aangezien ik er geen heb ben ik objectief. Op fora gaat u niet veel leren van mensen die er wel hebben. Denken niet kritisch. Schrijven als waarheid wat ze hopen. Als markt dit is meerderheid van beleggers vinden dat ageas nu 20% minder waard is door nieuwe strategie dan mag een forum schrijven wat ze willen. De enige waarheid is de beurskoersen. Ik mag analyseren ook al heb ik er geen.bertVW schreef: ↑20 juli 2021, 15:27 Bantsee, het is nu al een paar weken dat je dag in dag uit hier de loftrompet komt opsteken ivm Ageas, we kennen reeds je standpunt. Je vertelt telkens de feiten - toelichting koersdaling/stijging - terwijl je zelf geen aandelen van Ageas in port hebt. Ik zou beginnen geloven dat je hoopt op verdere daling om een mandje vol te kopen![]()
Bantseeke, ge zyt een pateeke![]()
Best dat er op andere fora wél iets te leren is van mensen die er iets van kennen![]()
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat maakt het uit dat Ageas' marktwaarde tijdelijk daalt? Dit zegt werkelijk niets over de strategie van Ageas.
De koersdaling is gewoon een momentopname door een combinatie van de algemene marktomstandigheden (onzekerheden over de Delta-variant) en uiteraard de schade die in Wallonië werd geleden door de waterschade.
AG Insurance zal inderdaad redelijk wat schade moeten vergoeden. Maar is dat nu niet nét de rol van een verzekeraar?
Een verzekeraar is niet alleen een bedrijf dat gewoon jaarlijks wat premietjes aanrekent aan de mensen/bedrijven.
Als er schade is en je bent gedekt, dan moet de verzekeraar haar contractuele verplichtingen nakomen.
Dit doet geen afbreuk aan de groeiverwachtingen in Azië dat binnen een aantal jaren goed zal zijn voor de helft van de winst die Ageas realiseert.
Dat er periodiek geen inkoopprogramma van eigen aandelen meer loopt, is eerder een goede zaak.
Als er investeringsopportuniteiten zijn, dan is het beter om de beschikbare cash daarvoor vrij te houden.
De koersdaling is gewoon een momentopname door een combinatie van de algemene marktomstandigheden (onzekerheden over de Delta-variant) en uiteraard de schade die in Wallonië werd geleden door de waterschade.
AG Insurance zal inderdaad redelijk wat schade moeten vergoeden. Maar is dat nu niet nét de rol van een verzekeraar?
Een verzekeraar is niet alleen een bedrijf dat gewoon jaarlijks wat premietjes aanrekent aan de mensen/bedrijven.
Als er schade is en je bent gedekt, dan moet de verzekeraar haar contractuele verplichtingen nakomen.
Dit doet geen afbreuk aan de groeiverwachtingen in Azië dat binnen een aantal jaren goed zal zijn voor de helft van de winst die Ageas realiseert.
Dat er periodiek geen inkoopprogramma van eigen aandelen meer loopt, is eerder een goede zaak.
Als er investeringsopportuniteiten zijn, dan is het beter om de beschikbare cash daarvoor vrij te houden.
U vindt de nieuwe strategie goed. De markt niet: -20%.BenjaminBuffett schreef: ↑20 juli 2021, 16:54 Wat maakt het uit dat Ageas' marktwaarde tijdelijk daalt? Dit zegt werkelijk niets over de strategie van Ageas.
Markt staat op niveau 6 weken geleden. Ageas -20%.De koersdaling is gewoon een momentopname door een combinatie van de algemene marktomstandigheden (onzekerheden over de Delta-variant)
Ja is rol verzekeraar. Is ingeschat dat er schade zal zijn. Weet niet wanneer maar zal er zijn. Als er dan schade is is dat invulling van verwachting. Waarde van verzekeraar houdt rekening met die nog niet gekende schade. Daling van ageas 4 dagen komt overeen met schade ag van meer dan miljard, want ageas heeft laar 75% van ag. Markt vertrouwt het blijkbaar nieten uiteraard de schade die in Wallonië werd geleden door de waterschade.
Zit allemaal berekend in hun prognoses. Of denkt u dat ze zeggen als er geen autoongevallen zijn, geen doden, geen ziekenhuiskosten, geen medische kosten, geen storm, dan gaan we miljard winst maken. En telkens als er stormen is: - 30 miljoen. 1000 autoongeval: - 20 miljoen. Zou wat worden als ze zo werken.Een verzekeraar is niet alleen een bedrijf dat gewoon jaarlijks wat premietjes aanrekent aan de mensen/bedrijven.
Dat is wat ze zeggen dat ze gaan doen. U gelooft dat. De markt blijkbaar niet.Dit doet geen afbreuk aan de groeiverwachtingen in Azië dat binnen een aantal jaren goed zal zijn voor de helft van de winst die Ageas realiseert.
U vindt dat goed. De markt blijkbaar niet. Sommige analisten ook nietDat er periodiek geen inkoopprogramma van eigen aandelen meer loopt, is eerder een goede zaak.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mr Market is manisch-depressief. Wat de markt gelooft of niet, zal mij zorg wezen
Ageas is een dividendaandeel waarin je investeert voor de lange termijn.
Korte termijn schommelingen zijn irrelevant.
De strategie van Ageas bouwt gewoon verder op de vorige strategie.
En het management is zeer ervaren en heeft haar doelstellingen gehaald sinds haar ontstaan.
Het bedrijf heeft een goed trackrecord op dat vlak. Dat kan niet van elk bedrijf gezegd worden.

Ageas is een dividendaandeel waarin je investeert voor de lange termijn.
Korte termijn schommelingen zijn irrelevant.
De strategie van Ageas bouwt gewoon verder op de vorige strategie.
En het management is zeer ervaren en heeft haar doelstellingen gehaald sinds haar ontstaan.
Het bedrijf heeft een goed trackrecord op dat vlak. Dat kan niet van elk bedrijf gezegd worden.
Als de markt gelijk heeft, heeft het ook gewoon geen enkele zin om in het topic van een individueel aandeel te posten. Ofwel maak je een eigen analyse die tegen de markt ingaat, ofwel moet je naar de index topics verkassen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het gaat hier over wat de markt vindt van ageas. En ook: zeggen dat ageas naar beneden gaat omdat de algemene markt naar beneden gaat, terwijl markt op zelfde niveau als 6 weken geleden en ageas -20% getuigt niet van objectiviteit.
Maar ik merk dat ageas beleggers kribbig worden door deze feiten. Ik zal het hierbij laten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Enige nuance misschien:
Een eigen analyse die met de markt meegaat, lijkt mij ook wel zinvol.
Edit: en de markt volgen is ook ok en mag iemand van mijn part ook meedelen, maar "wat de markt doet/zegt" gebruiken als argument tegen de argumenten van iemand anders, dat brengt inderdaad niet veel zoden aan de dijk
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.ageas.com/nl/newsroom/dag-v ... gen-belgie
Edit: nu nog kijken waar het zinvol is om herop te bouwen en waar er beter niet heropgebouwd wordtVandaag is in België een dag van nationale rouw in het teken van de slachtoffers van de recente overstromingen in het land. Een gebeurtenis die zoveel levens heeft verwoest.
Op deze speciale herdenkingsdag nemen we even de tijd om stil te staan bij degenen die getroffen zijn door de overstromingen. We betuigen ons oprechte medeleven aan zij die familie of dierbaren hebben verloren. Aan zij die hun hebben en houden - de plaats die zij thuis noemen - verwoest of zwaar beschadigd zagen, verzekeren wij dat onze Belgische medewerkers bij AG alles doen wat in hun vermogen ligt om te helpen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie zegt er dat Ageas enkel daalt omwille van de algemene markt?bantsee schreef: ↑20 juli 2021, 18:26Het gaat hier over wat de markt vindt van ageas. En ook: zeggen dat ageas naar beneden gaat omdat de algemene markt naar beneden gaat, terwijl markt op zelfde niveau als 6 weken geleden en ageas -20% getuigt niet van objectiviteit.
Maar ik merk dat ageas beleggers kribbig worden door deze feiten. Ik zal het hierbij laten.
Uiteraard hebben de gebeurtenissen in Wallonië ook een impact op het sentiment.
Maar de daling heeft ook te maken met andere factoren.
- Het eerste deel van de koersdaling (begin juni) had te maken met het ex-dividend gaan (een 5% bruto)
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 10655.html
- Maar ook winstnemingen na het opstrijken van het dividend, want het aandeel had een serieus parcours afgelegd (terug naar het niveau van voor corona) en tikte zelfs even 53,96 EUR. Het valt de verkopers te vergeven dat ze een deel van hun winsten (of alles) verzilverd hebben met bijv. ruim 75% meerwaarde. In volle coronacrisis heeft het aandeel immers 26 EUR gestaan... En ja, niet iedereen denkt op lange termijn.
- De nieuwe strategie zal misschien sommigen ontgoocheld hebben. Maar dat zullen dan toch de investeerders zijn die het bedrijf niet goed opvolgen. Want zo nieuw is die strategie niet. De kans was tamelijk groot dat een "inkoopprogramma eigen aandelen" niet meer als vanzelfsprekend ging beschouwd worden aan een koers van boven de 50 EUR en wetende dat er vroeg of laat met het geld betere investeringen kunnen gebeuren. Aan de huidige waardering is het echter niet uitgesloten dat er toch een nieuw aankooprogramma wordt aangekondigd
Laatst gewijzigd door BenjaminBuffett op 20 juli 2021, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
+1
Strak plan, dank u.bantsee schreef: ↑20 juli 2021, 18:26Het gaat hier over wat de markt vindt van ageas. En ook: zeggen dat ageas naar beneden gaat omdat de algemene markt naar beneden gaat, terwijl markt op zelfde niveau als 6 weken geleden en ageas -20% getuigt niet van objectiviteit.
In China regent het ook.