Ageas
TIP
Re: Ageas
Mijn persoonlijke analyse (tegendraads aan de beurs) is dat het niet zeker is dat het goed us dat ageas buitenlandse (aziatische) inkomsten heeft. In nieuwe strategie moet meerderheid winst uit Azië komen. Ageas zit dikke pech waar stormen meest woeden. Veel te weinig gespreid indien ze echt internationaal willen gaan. Hopelijk goed verzekerd via herverzekeraars. Hopelijk niet gedacht we zijn internationaal daarom geen herverzekeraars meer nodigronnie schreef: ↑19 juli 2021, 17:30 Ageas zal proprtioneel veel minder impact hebben dan Ethias want heeft meer buitenlandse inkomsten.
Denk wel dat sommigen de impact onderschatten. Op een verzekeringspremie van 700 EUR kan je nl. tot 4a500.000 uitkering moeten doen....
Gelukkig hebben de meeste verzekerden helemaal geen schade.
Nu ook deel van de Filipijnse hoofdstad Manila onder water, Zhengzhou in China en Mumbai in India ruimen puin
Er komt maar geen einde aan de watersnood in het Verre Oosten. Nu zijn ook 15.000 mensen geëvacueerd voor het water in de Filipijnse hoofdstad Manila. Intussen beukt een orkaan in op de oostkust van China en gevreesd wordt dat die tot nieuwe ellende gaat leiden in de onlangs overstroomde provincie Henan. In de regio rond de Indiase stad Mumbai wordt intussen puin geruimd na een reeks van aardverschuivingen.
Benieuwd naar beurskoers maandag. Beurs reageert altijd achteraf. -10% ?
Laatst gewijzigd door bantsee op 25 juli 2021, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig dat belgie open land is. Goed dat iedereen verzekerd is met brandverzekering om woning te herstellen of opnieuw te bouwen maar wie zou het doen indien de dpanjaarden Portugezen Polen Marokkanen Turken tuneziers Oezbeken Algerijnen het niet gaan doen
Ageas zit niet in China. Verder lees je hier dat Ethias meer inkomsten haalt uit het buitenland dan Ageas. Wie bovenstaande beweringen schreef kan je stilaan idiotie aanwrijven. Maar het zal maar om te lachen zijn.
Ageas wel in China. Ethias in buitenland? Waar haalt u dat?
Ik snap uw verwarring. Iemand zei dat ageas beter beschermd is dan Ethias want ze hebben meer inkomsten uit buitenland. Persoon bedoelde ageas meer inkomsten uit buitenland. Begrijp uw verwarring. Persoon wist niet dat ageas ook veel schade heeft in dat buitenland. Bewijst nog maar eens dat personen die in individuele aandelen beleggen beweren dat ze een grondige analyse maken maar niet eens op de hoogte zijn van de meest algemene kennis van dat aandeel. Ageas veel te weinig gespreid om te kunnen zeggen internationaal gespreid. En als 2 bronnen van winst - belgie en Azië - de 2 plaatsen zijn waar zware stormen zijn dan is strategie totaal verkeerd. Wie wil spreiden moet spreiden en niet alles op 2 plaatsen concentreren
Mijn persoonlijke analyse is dus, tegendraads aan beurs en de believers hier, maandag ageas -10%ronnie schreef: ↑19 juli 2021, 17:30 Ageas zal proprtioneel veel minder impact hebben dan Ethias want heeft meer buitenlandse inkomsten.
Denk wel dat sommigen de impact onderschatten. Op een verzekeringspremie van 700 EUR kan je nl. tot 4a500.000 uitkering moeten doen....
Gelukkig hebben de meeste verzekerden helemaal geen schade.
De 2 plaatsen zijn: België, UK, Frankrijk, Portugal, Turkije, China, Maleisië, Tailand, India, Filipijnen, Vietnam, Laos, Cambodja en Signapore. Zeer geconcentreerd.

U moet trouwens niet kwaad zijn op mij. Deze persoon heeft mij verteld dat ik enkel mag posten als ik tegen de markt inga. Ik trek mij van die persoon trouwens niets aan. Mijn analyse is altijd al tegen de markt en de believers hier op forum ingegaan. Ageas zit volgens mij in sukkelstraatje terwijl markt en forumleden hier ageas de hemel inprijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@bantsee - Misschien kan je beter wat meer posten in het Bitcoin-forum? Dat is relevanter dan wat je hier allemaal neerschrijft.
Ageas is niet voor daytraders, maar voor LT-beleggers. Dus wat maakt het koersverloop op korte termijn uit?
Ageas is marktleider in diverse landen, actief in Aziatische groeilanden, keert jaarlijks een mooi dividend uit, beschikt over de financiële middelen om op overnamepad te gaan,... Het huisvest ook de grootste vastgoedgroep van het land.
Het is dus niet bepaald een bedrijf om schrik van te hebben.
Ageas is niet voor daytraders, maar voor LT-beleggers. Dus wat maakt het koersverloop op korte termijn uit?
Ageas is marktleider in diverse landen, actief in Aziatische groeilanden, keert jaarlijks een mooi dividend uit, beschikt over de financiële middelen om op overnamepad te gaan,... Het huisvest ook de grootste vastgoedgroep van het land.
Het is dus niet bepaald een bedrijf om schrik van te hebben.
bantsee schreef: ↑25 juli 2021, 18:21Ik snap uw verwarring. Iemand zei dat ageas beter beschermd is dan Ethias want ze hebben meer inkomsten uit buitenland. Persoon bedoelde ageas meer inkomsten uit buitenland. Begrijp uw verwarring. Persoon wist niet dat ageas ook veel schade heeft in dat buitenland. Bewijst nog maar eens dat personen die in individuele aandelen beleggen beweren dat ze een grondige analyse maken maar niet eens op de hoogte zijn van de meest algemene kennis van dat aandeel. Ageas veel te weinig gespreid om te kunnen zeggen internationaal gespreid. En als 2 bronnen van winst - belgie en Azië - de 2 plaatsen zijn waar zware stormen zijn dan is strategie totaal verkeerd. Wie wil spreiden moet spreiden en niet alles op 2 plaatsen concentreren
Verwarring? Eén van de onnozelheden die u schreef wijzigde u inmiddels in het
bovenstaande bericht.
Laatst gewijzigd door bantsee op 25 juli 2021, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door agnetha op 25 juli 2021, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
@ bantsee
Ik kijk uit naar uw eerste zinvol bericht inzake Ageas, maar ik vrees dat het wachten zal zijn op Godot.
Zelf ben ik van mening dat toenemende natuurrampen zullen wegen op het resultaat en winstgevendheid van veel verzekeraars. Bij de ene zal het impact zwaarder zijn dan de andere.
Een deel van die last zullen ze alvast doorschuiven naar de verzekeringsnemers, Premies zullen hoe dan ook stijgen. Een andere kwestie die kan opduiken zal mogelijks zijn wat verzekeraars willen verzekeren tegen welke prijs in de meest gevoelige gebieden.
Ik kijk uit naar uw eerste zinvol bericht inzake Ageas, maar ik vrees dat het wachten zal zijn op Godot.
Zelf ben ik van mening dat toenemende natuurrampen zullen wegen op het resultaat en winstgevendheid van veel verzekeraars. Bij de ene zal het impact zwaarder zijn dan de andere.
Een deel van die last zullen ze alvast doorschuiven naar de verzekeringsnemers, Premies zullen hoe dan ook stijgen. Een andere kwestie die kan opduiken zal mogelijks zijn wat verzekeraars willen verzekeren tegen welke prijs in de meest gevoelige gebieden.