Ageas
TIP
Re: Ageas
Waar heb ik dit ooit beweerd? Toon me deze uitspraak als je kan! Neen? Ik dacht het al ...

Als je zondag 25/7 nog beweert dat de koers met 10% gaat dalen tegen maandag, en maandag blijkt de koers integendeel te stijgen, dan ben je inderdaad tegendraads, of spookrijder of hoe je het ook wil noemen (in het Engels zeggen ze ook wel eens "a laughing stock").
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier zullen we op zakken lijkt me, maar het inkoop programma zal dit wel herstellen

(ABM FN) Ageas heeft in de eerste helft van 2021 minder nettowinst dan verwacht behaald. Dit bleek woensdag uit de cijfers van de verzekeraar.
De nettowinst daalde op jaarbasis van 791 naar 407 miljoen euro, terwijl de analistenconsensus samengesteld door Ageas zelf op 447 miljoen euro rekende.
Het resultaat uit de Niet-Leven tak bleef stabiel op 181 miljoen euro, terwijl het resultaat bij Leven steeg van 310 naar 340 miljoen euro. De consensus rekende hier op respectievelijk 172 en 384 miljoen euro.
De solvabiliteitsgraad kwam met 196 procent ook iets onder de verwachtingen uit. De consensus had op 197 procent gerekend.
Eind juni bedroeg het eigen vermogen van Ageas 11,4 miljard euro, ofwel 61,11 euro per aandeel.
“Zowel in Europa als in Azië blijven onze activiteiten goede commerciële en operationele prestaties neerzetten. We stellen vast dat de operationele impact veroorzaakt door de COVID-pandemie afneemt, maar toch nog steeds het premie-inkomen van de Groep beïnvloedt”, lichtte CEO Hans De Cuyper toe.
De premie-inkomsten stegen met 11 procent naar 22,2 miljard euro.
Outlook
Ageas handhaafde de outlook voor heel 2021. Zo rekent de verzekeraar op een nettowinst tussen 850 en 950 miljoen euro.
Verder kondigde Ageas een nieuw aandeleninkoopprogramma aan ter waarde van 150 miljoen euro.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Het is geen extra aankoopprogramma. Het is in kader van "oude" strategie. Is nu pas geconcretiseerd maar was eerder al goedgekeurd. Is dus laatste. In nieuwe strategie geen nieuw inkoopprogramma.Henkie1984 schreef: ↑11 augustus 2021, 09:19 Hier zullen we op zakken lijkt me, maar het inkoop programma zal dit wel herstellen![]()
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een nieuwe markt aanboren zal op de een of andere manier betaald moeten worden. Maar ik verwachte soort van geen inkoopprogramma omdat ze al met iets concreets bezig waren. Dan hadden we pas echt lager gegaan

Fout dus, blij dat het inkoop programma door gaat en dit aan een lagere koers

Al bij al zeer beperkte impact van de waterschade, misschien niet eenmalig maar toch uitzonderlijk. Winstvork voor het jaar slechts 50 miljoen verlaging.
Inkoopprogramma van 150 miljoen op een stuk lagere koers dan bij de vorige update toen het voor het eerst stopgezet leek als kader van een nieuwe strategie met overnames. Over een overname is vandaag dan weer geen sprake.
Ook de waarderverminderingen op de participaties in China zijn eenrichtingsverkeer omdat de stijgingen nooit in het resultaat komen. Onderliggend weer zeer sterke groei in Aziê waardoor de lange termijn groei van Ageas duidelijk overeind blijft.
Goedkoop om in te stappen wat mij betreft, maar mijn positie is groot genoeg.
Inkoopprogramma van 150 miljoen op een stuk lagere koers dan bij de vorige update toen het voor het eerst stopgezet leek als kader van een nieuwe strategie met overnames. Over een overname is vandaag dan weer geen sprake.
Ook de waarderverminderingen op de participaties in China zijn eenrichtingsverkeer omdat de stijgingen nooit in het resultaat komen. Onderliggend weer zeer sterke groei in Aziê waardoor de lange termijn groei van Ageas duidelijk overeind blijft.
Goedkoop om in te stappen wat mij betreft, maar mijn positie is groot genoeg.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 26088.html
Sinds AXA zijn Singaporese activiteiten in de etalage zette, viel ook de naam Ageas als geïnteresseerde partij. De Ageas-joint venture Etiqa schopte het volgens het persagentschap Bloomberg tot de shortlist, net als een niet nader genoemde Chinese partij. Ageas heeft nooit commentaar gegeven op die 'marktgeruchten', maar gaf regelmatig wel te kennen dat het openstond voor opportuniteiten om zich op bestaande markten te versterken.
Etiqa is een joint venture van Ageas (31 procent) AGS-0,85% en de Maleisische bankgroep Maybank (69 procent). Etiqa is de grootste onlineverzekeraar van Maleisië maar is ook actief in Singapore via brandverzekeringen. Hans De Cuyper, de CEO van Ageas, kent Etiqa erg goed. Hij werd in 2007 financieel directeur van de joint venture en was tussen 2011 en 2013 CEO van het bedrijf.
Sinds AXA zijn Singaporese activiteiten in de etalage zette, viel ook de naam Ageas als geïnteresseerde partij. De Ageas-joint venture Etiqa schopte het volgens het persagentschap Bloomberg tot de shortlist, net als een niet nader genoemde Chinese partij. Ageas heeft nooit commentaar gegeven op die 'marktgeruchten', maar gaf regelmatig wel te kennen dat het openstond voor opportuniteiten om zich op bestaande markten te versterken.
Etiqa is een joint venture van Ageas (31 procent) AGS-0,85% en de Maleisische bankgroep Maybank (69 procent). Etiqa is de grootste onlineverzekeraar van Maleisië maar is ook actief in Singapore via brandverzekeringen. Hans De Cuyper, de CEO van Ageas, kent Etiqa erg goed. Hij werd in 2007 financieel directeur van de joint venture en was tussen 2011 en 2013 CEO van het bedrijf.
-
- Hero Member
- Contacteer:
HSBC : ipv "The Hongkong and Shanghai Banking Corporation" wordt het nu "The Hongkong and Singapore Banking Corporation".
Ze zijn aan het zakken.Oudere Jongere schreef: ↑19 juli 2021, 17:40 Pakketje bijgekocht deze middag. ALs de koers blijft zakken sla ik verder in.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bijna 10€ dividend heeft u niet ontvangen?
Verder ben ik het met u eens, maar dat trekt wel recht.
Ze mogen gerust nog wat zakken, dan kan ik aan voordeliger koersen bijkopen
.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Inkoop programma start 1/9 met 150.000.000€ of te wel ~3.5 miljoen aandelen aan huidige prijs of te wel +- gelijk aantal dat in 2020 is vernietigd. 

Is geen nieuw programma. Is al lang geleden aangekondigd. Zit al lang in de koersHenkie1984 schreef: ↑19 augustus 2021, 15:12 Inkoop programma start 1/9 met 150.000.000€ of te wel ~3.5 miljoen aandelen aan huidige prijs of te wel +- gelijk aantal dat in 2020 is vernietigd.![]()