Ageas
TIP
Re: Ageas
Koers gaat op en neer. Trekt u een horizontale lijn door prijs 43. Gaat u naar links tot het meeste linkse snijpunt tussen grafiek en die horizontale lijn. Dat is de eerste keer dat 43 werd bereikt. Dat is 3 en een half jaar geleden. Daar staan we dus weer. Ondanks jaar na record recordwinsten minus dividenden plus inkoopprogrammas staan we daar weer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verkondig ik iets anders? Als aandeelhouder ben ik niet zo geïnteresseerd in de koers, kijk liever naar de details

150.000.000 / 54€ = 2.8miljoen aandelen
150.000.000 / 43€ = 3.5miljoen aandelen
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
En voor die recordwinsten al die jaren heeft de aandeelhouder dus elk jaar opnieuw een gul dividend mogen ontvangen. Waarvoor dank …bantsee schreef: ↑19 augustus 2021, 16:33Koers gaat op en neer. Trekt u een horizontale lijn door prijs 43. Gaat u naar links tot het meeste linkse snijpunt tussen grafiek en die horizontale lijn. Dat is de eerste keer dat 43 werd bereikt. Dat is 3 en een half jaar geleden. Daar staan we dus weer. Ondanks jaar na record recordwinsten minus dividenden plus inkoopprogrammas staan we daar weer.
Ik zou eerder denken aan zoiets in de ordegrootte van 5% bruto op jaarbasis (bruto kan ook netto zijn vermits je de 30% RV mogelijk kan recupereren via je belastingaangifte). Niet veel andere aandelen op de Brusselse beurs geven zo'n dividend ...
Rendement via dividend bekijk ik voor mijzelf op grond van de aankoopprijs van de aandelen in portefeuille.
Mijn grootste pakket ageas in portefeuille aan iets minder dan 25 euro. Rendement is dan toch heel wat anders dan wanneer je aankocht aan pakweg 50 euro.
Op twee andere rekeningen ligt de aankoop tussen de 30 en 35 euro.
Mijn grootste pakket ageas in portefeuille aan iets minder dan 25 euro. Rendement is dan toch heel wat anders dan wanneer je aankocht aan pakweg 50 euro.
Op twee andere rekeningen ligt de aankoop tussen de 30 en 35 euro.
Al mijn Ageas lijntjes samen staan vandaag nog op een CAGR van 17% jammer van de daling maar geen abnormale normalisering.
Als ik het omreken naar de huidige kost van de stuks in port komt het op een aankoopprijs van €24,1. Een koers die we niet meer gaan terugzien denk ik.
Het dividenrendement reken ik wel op de koers van de dag, meer dan 4% netto
Kans wel klein dat ik zal bijkopen
Als ik het omreken naar de huidige kost van de stuks in port komt het op een aankoopprijs van €24,1. Een koers die we niet meer gaan terugzien denk ik.
Het dividenrendement reken ik wel op de koers van de dag, meer dan 4% netto
Kans wel klein dat ik zal bijkopen
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bijkopen? Altijd afhankelijk van de capriolen van de beurs. Bij verdere daling is kans van bijkopen reëel. Wanneer men hoge regionen verkent blijf ik doorgaans aan de kant. Sta dan doorgaans aan de verkoperskant, maar gooi nooit alles buiten, zeker niet wat goedkoop is binnengekomen en een degelijk rendement geeft.
Ageas is een Fase 4 aandeel, want onder het 200MA. Institutionelen houden daar niet van.
In fase 4 dalende fase, kan je niks meer afleiden uit de koers. Bodem vinden is daar puur gokken.
Ageas heeft wel een mooie EPS en een value van in de 60. Dus fundamenteel goed. Zittenblijven dus, als Amerika niet te veel gaat dalen, maar in het vervolg kijken naar het technische plaatje.
Hoe gaat die dalende 4 fase:
1ste pijl: Men verliest het 50MA (bruine lijn) ,50MA wordt weerstand die dag en 50MA (middellangetermijntrend) daalt.
2de pijl: Men test al eens een keer het 200 MA (rode lijn)
3de pijl: Zakt nu definitief onder zijn 200MA met een grote rode candle.
4de pijl: Een kans om er nog uit te geraken: Men gebruikt de test (weerstand) van het 200MA.
In fase 4 dalende fase, kan je niks meer afleiden uit de koers. Bodem vinden is daar puur gokken.
Ageas heeft wel een mooie EPS en een value van in de 60. Dus fundamenteel goed. Zittenblijven dus, als Amerika niet te veel gaat dalen, maar in het vervolg kijken naar het technische plaatje.
Hoe gaat die dalende 4 fase:
1ste pijl: Men verliest het 50MA (bruine lijn) ,50MA wordt weerstand die dag en 50MA (middellangetermijntrend) daalt.
2de pijl: Men test al eens een keer het 200 MA (rode lijn)
3de pijl: Zakt nu definitief onder zijn 200MA met een grote rode candle.
4de pijl: Een kans om er nog uit te geraken: Men gebruikt de test (weerstand) van het 200MA.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
+ 1
De aandelen Fortis zijn destijds omgezet naar Ageas, maar de koers is sindsdien wel wat opgeveerd.

Het goede nieuws: u heeft ondervonden dat echte crashes echt bestaan, een echte leerschool. Anders lezen we hier alleen getuigenissen van personen die daarna beginnen beleggen zijn en alleen stijgende beurskoersen met tijdelijke dipjes kennen

@ bantsee
Kocht m'n eerste aandeel in 1989. Heb al wat zien passeren. En uw eerste aankoop bantsee?
Kocht m'n eerste aandeel in 1989. Heb al wat zien passeren. En uw eerste aankoop bantsee?