Ageas
TIP
Re: Ageas
optibear schreef:Groeipotentieel in de Aziatische markt .
Lees: bij een crash van de chinese beurzen, zal dit aandeel een Mobistarke doen vrees ik.![]()
Er zijn nochtans wat mij betreft geen vergelijkingspunten met Mobistar. Integendeel zelfs.
Ageas blijft mijn inziens een sterk koopwaardig aandeel, maar reeds zeer talrijk aanwezig in mijn portfolio.
KBC Securities verhoogt zijn koersdoel naar 34,5 euro.
Mijn koersdoel ligt vandaag minstens op +/- 42 euro (= de boekwaarde van Ageas) of zelfs hoger, alhoewel ik besef dat dit koersdoel niet in de eerste 12 maanden zal bereikt worden, maar pas later.
Rustig en geduldig bijhouden is mijn leuze. Later dit jaar volgt nog de kapitaalsvermindering ten waarde van 1 euro netto en bruto.
Mijn koersdoel ligt vandaag minstens op +/- 42 euro (= de boekwaarde van Ageas) of zelfs hoger, alhoewel ik besef dat dit koersdoel niet in de eerste 12 maanden zal bereikt worden, maar pas later.
Rustig en geduldig bijhouden is mijn leuze. Later dit jaar volgt nog de kapitaalsvermindering ten waarde van 1 euro netto en bruto.
Jup, Ageas had er een hele periode van bijna onophoudelijke stijging opzitten maar heeft nu sinds mei samen met de beurs ook een terugval gehad. Maar het ziet er weer goed uit, de 29 euro komt terug in beeld, we zijn wellicht terug vertrokken.
We staan ondertussen aan +/- 30 euro, welke wel eens een moeilijke psychologische muur zou kunnen zijn om te slopen.Config85 schreef:Jup, Ageas had er een hele periode van bijna onophoudelijke stijging opzitten maar heeft nu sinds mei samen met de beurs ook een terugval gehad. Maar het ziet er weer goed uit, de 29 euro komt terug in beeld, we zijn wellicht terug vertrokken.
Zal ook afhangen van het algemeen beursklimaat.
In elk geval heb ik tijd zat. Op termijn moet Ageas mijn inziens minstens naar zijn boekwaarde van +/- 43 euro (en zelfs hoger).
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... open.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Schitterende resultaten voor Ageas en de bekendmaking van een nieuw inkoopprogramma van eigen aandelen is ook zeer positief te noemen.
Later dit jaar nog een extra. Namelijk de kapitaalsvermindering van 1 euro bruto en netto.
KBC Securities verhoogde prompt zijn koersdoel naar 37,1 euro en het advies blijft onveranderd op KOPEN staan.
Later dit jaar nog een extra. Namelijk de kapitaalsvermindering van 1 euro bruto en netto.
KBC Securities verhoogde prompt zijn koersdoel naar 37,1 euro en het advies blijft onveranderd op KOPEN staan.
Ik volg Ageas ook al een tijdje en zou eerstkomend willen instappen... Wat doe ik het best? Nu meteen (koers is de laatste dagen wel fel gestegen, eens de 30 euro werd overschreden...) of wachten op een eerste beursdipje of wachten tot Ageas begonnen is zijn eigen aandelen in te kopen (want is het niet zo dat dit dikwijls tijdelijk de koers wat naar benenden haalt?)?
Moeilijke vraag natuurlijk gezien niemand een glazen bol heeft.landethk schreef:Ik volg Ageas ook al een tijdje en zou eerstkomend willen instappen... Wat doe ik het best? Nu meteen (koers is de laatste dagen wel fel gestegen, eens de 30 euro werd overschreden...) of wachten op een eerste beursdipje of wachten tot Ageas begonnen is zijn eigen aandelen in te kopen (want is het niet zo dat dit dikwijls tijdelijk de koers wat naar benenden haalt?)?
Mijn advies: probeer Ageas te kopen op koerszwakte/dips, maar wel voor 12 augustus, zijnde de datum van de start van het nieuwe inkoopprogramma.
En misschien is dat wel deze middag ergens tussen 12h30 en 14h.
Dus als ik het goed begrijp zal het aangekondigde inkoopprogramma de koers van Ageas normaal niet doen dalen? Eerder doen stijgen? Indien dit normaal zo is, ga ik inderdaad zien om eerstdaags (misschien na een kleine beursterugval van een paar dagen (als die er al komt??)) in te stappen... Heb natuurlijk spijt dat ik begin deze maand, tijdens de dip, niet ben ingestapt aan 27 à 28 €, maar ja, zo is het altijd hé... en inderdaad niemand heeft een glazen bol.
Zonder enige twijfel zal het inkoopprogramma van eigen aandelen koersondersteunend werken.landethk schreef:Dus als ik het goed begrijp zal het aangekondigde inkoopprogramma de koers van Ageas normaal niet doen dalen? Eerder doen stijgen? Indien dit normaal zo is, ga ik inderdaad zien om eerstdaags (misschien na een kleine beursterugval van een paar dagen (als die er al komt??)) in te stappen... Heb natuurlijk spijt dat ik begin deze maand, tijdens de dip, niet ben ingestapt aan 27 à 28 €, maar ja, zo is het altijd hé... en inderdaad niemand heeft een glazen bol.
Misschien vandaag een pakketje kopen tussen 12h30 en 14h en eventueel indien koerszwakte zou komen, nog wat bijkopen.
Voor de lange termijn zitten beleggers in Ageas wat mij betreft zeker goed, want.
- boekwaarde Ageas bedraagt +/- 43 euro (en op lange termijn moet koers boven die 43 euro uitstijgen)
- koers/winst amper +/- 10 en dus laag
- dividend en kapitaalsvermindering zijn ook zeer aantrekkelijk. Dividend zou ook elk jaar moeten kunnen stijgen
Piper,
Inderdaad, de huidige koers versus boekwaarde, de koers/winst-verhouding, de kapitaalsvermindering en het aantrekkelijk divididend maken voor mij dat het aandeel nog steeds koopwaardig is, ook al is de koers sedert begin 2013 al mooi omhoog gegaan.
Ik ga zien om vandaag of maandag een eerste pakketje te kopen, voor de helft van het te investeren bedrag en dan voor 12 aug de andere helft...
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad, de huidige koers versus boekwaarde, de koers/winst-verhouding, de kapitaalsvermindering en het aantrekkelijk divididend maken voor mij dat het aandeel nog steeds koopwaardig is, ook al is de koers sedert begin 2013 al mooi omhoog gegaan.
Ik ga zien om vandaag of maandag een eerste pakketje te kopen, voor de helft van het te investeren bedrag en dan voor 12 aug de andere helft...
Bedankt voor de reactie.
Ik sta sinds enige tijd aan de verkoperszijde, vandaag trouwens nog 750 stuks verkocht. 31.2 lijkt mij een uitstekende koers om ze aan iemand anders te verkopen.
Op 3 maanden tijd 4€ minder intrinsieke waarde per aandeel, waarvan een groot deel (750 miljoen €, zie halfjaarverslag - staat er letterlijk in) door een rentestijgingkje van 0.5% tussen het vorige kwartaal en 30 juni. Als je de rente perfekt kan voorspellen weet je hoeveel er nog af gaat tegen 30 september. Het koerspotentiëel smelt als sneeuw voor de zon.
Op 3 maanden tijd 4€ minder intrinsieke waarde per aandeel, waarvan een groot deel (750 miljoen €, zie halfjaarverslag - staat er letterlijk in) door een rentestijgingkje van 0.5% tussen het vorige kwartaal en 30 juni. Als je de rente perfekt kan voorspellen weet je hoeveel er nog af gaat tegen 30 september. Het koerspotentiëel smelt als sneeuw voor de zon.
P.S. Boekwaarde gedaald van 42 naar 38€. Vandaag om 7u vanmorgen gepubliceerd.
http://cws.huginonline.com/A/134212/PR/ ... 4_142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het eigen vermogen daalde tot EUR 8,8 miljard, EUR 38,62 per aandeel (versus EUR 42,27[1] per aandeel eind 2012.
http://cws.huginonline.com/A/134212/PR/ ... 4_142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het eigen vermogen daalde tot EUR 8,8 miljard, EUR 38,62 per aandeel (versus EUR 42,27[1] per aandeel eind 2012.
Laatst gewijzigd door Fientje op 2 augustus 2013, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds mijn instap toch al bijna 20% meegestegen, dus geen spijt gehad. Komt nog es bovenop dat er nog een mooie bonus aankomt straks. De koers heeft een tijdje rond 27-28 euro gedraaid maar de laatste weken is de remonte volledig ingezet. De koers was ook al voor de resultaten door de 30 gegaan en vandaag komt er een nieuwe boost bovenop. Ik blijf zoals eerder aangehaald lekker zitten.
Op die boekwaarde gaan we ons toch niet helemaal vastpinnen? Waar zijn anders goeie resultaten voor nodig?
Resultaten waren goed, Asië viel wat tegen, maar toch...
Op die boekwaarde gaan we ons toch niet helemaal vastpinnen? Waar zijn anders goeie resultaten voor nodig?
Resultaten waren goed, Asië viel wat tegen, maar toch...
ze vallen nu de 32,00 aan