Ageas
TIP
Re: Ageas
Raar dat we ze nog kunnen kopen onder de 30 eur.Piper schreef:o.a. bij Ageas.zeezout schreef:Dhr Degroodt onderschrijft dus de visie van sommigen hier dat het Fortis riscico wel degelijk bij Ageas ligt.
De 4 euro is breed gerekend zoals hij zelf aanhaalde.
De kans dat het uiteindelijk voor Ageas en BNNP Paribas 0 euro is, is zeer reel, maar vandaag moeten we dat eventuele risico wel in overweging nemen in onze calculaties.
Wees maar zeker dat er nog een risico rondspookt...
Rob, aan elk aandeel kleeft een risico en dus ook aan Ageas (vooral omwille van het Fortisverleden).rob schreef:Wees maar zeker dat er nog een risico rondspookt...
Maar mijn inziens blijft Ageas een spotgoedkoop aandeel want Ageas noteert amper met een koers/winst van -/+ 10 en noteert nog steeds sterk onder zijn boekwaarde.
Analisten zetten Ageas niet toevallig op nummer 2 voor 2014.
Persoonlijk, net zoals voor 2013 overigens (komt van absurde lage niveaus), staat Ageas op plaats 1 van koopwaardige aandelen voor 2014.
Ageas is op zich een steengoed aandeel, daar ben ik van overtuigd (noot : Fortis was dat ook, alleszins beter dan KBC en Dexia...).
Maar de bedreiging van het Fortisverleden zou in een (nabije of verre?) toekomst wel eens grote parten kunnen spelen, en dan spreek ik niet van 4 € per aandeel...
Maar de bedreiging van het Fortisverleden zou in een (nabije of verre?) toekomst wel eens grote parten kunnen spelen, en dan spreek ik niet van 4 € per aandeel...
Rob,rob schreef:Ageas is op zich een steengoed aandeel, daar ben ik van overtuigd (noot : Fortis was dat ook, alleszins beter dan KBC en Dexia...).
Fortis, Dexia enz. waren (verleden tijd dus) inderdaad goede aandelen maar daar heeft de financiële crisis duidelijk anders over geoordeeld.
Ik vind persoonlijk zelfs 4 euro voor mogelijke risico's uit het Fortisverleden voor Ageas aan de (zeer) hoge kant. De schuld moet hoofdzakelijk gezocht worden bij de Fortisleiding (en niet bij bedrijven als Ageas en BNPP Paribas). Hoewel ik denk dat de soep daar ook nooit zo heet geëten zal worden als ze wordt opgediend. De Fortisaandeelhouders zijn zeker het slachtoffer, maar of zij ooit enige compensatie gaan ontvangen, wel daar heb ik mijn twijfels over.
Ik vind ook dat u zichzelf wat tegenwerkt. Goed aandeel versus bedreigingen.
Mag ik daaruit afleiden dat u geen Ageas bezit?
Hoewel ik vind dat Ageas op zich natuurlijk een goed aandeel is (positief aspect), moet ik toch niet blind zijn voor de mogelijke bedreiging als erfgenaam van Fortis in de burgerlijke rechtzaken. En sinds in Nederland er een definitieve strafrechterlijke uitspraak is, wordt die dreiging mi wel reëel...
En op hoeveel miljarden schadevergoeding reken je dan?rob schreef:Hoewel ik vind dat Ageas op zich natuurlijk een goed aandeel is (positief aspect), moet ik toch niet blind zijn voor de mogelijke bedreiging als erfgenaam van Fortis in de burgerlijke rechtzaken. En sinds in Nederland er een definitieve strafrechterlijke uitspraak is, wordt die dreiging mi wel reëel...
+1rob schreef:Hoewel ik vind dat Ageas op zich natuurlijk een goed aandeel is (positief aspect), moet ik toch niet blind zijn voor de mogelijke bedreiging als erfgenaam van Fortis in de burgerlijke rechtzaken. En sinds in Nederland er een definitieve strafrechterlijke uitspraak is, wordt die dreiging mi wel reëel...
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
AG Insurance onderdeel van Ageas koopt voor 1/3 het Berlaymont gebouw over van de Belgische staat. In ruil krijgt het de jaarlijkse afbetaling tot 2031 van de Europese Commissie
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 3-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 3-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Poldermol, als ik zie hoeveel kan tussen hemel en aarde, reken ik op ... niets. Alles is mogelijk, maar mi is er nog altijd een dreiging tov Ageas uit hoofde van de Fortisperikelen...
Dat begrijp ik, maar je moet het ook in zn perspectief plaatsen. Een claim van 5 miljard euro die wordt toegewezen heeft nog altijd 'maar' een impact op de boekwaarde van 25 EUR. Zal nog niet de ondergang van het bedrijf zijn. En dan denk ik dat ik met die 5 miljard al heeeeel pessimistisch ben.rob schreef:Poldermol, als ik zie hoeveel kan tussen hemel en aarde, reken ik op ... niets. Alles is mogelijk, maar mi is er nog altijd een dreiging tov Ageas uit hoofde van de Fortisperikelen...
Ik bedoel maar, zelfs als (en dat is vooralsnog een GROTE als) het een miljard zou zijn, dan is die schade op een paar jaar weer ingehaald...
Ik kan onmogelijk de toekomst voorspellen, het kan zelfs dat Ageas aan alles ontsnapt ...
Ageas nu ook op één bij BNP Paribas Fortis (een onbevooroordeelde bron
)
...1. Ageas (koersdoel: 37 EUR) Op weg naar hogere winstgevendheid
Na de succesvolle afbouw van de Fortis-erfenis kan deze verzekeraar zich volledig toeleggen op een hogere winstgevendheid van de verzekeringsbusiness in Europa en Azië. Dankzij een grotere focus op de meest winstgevende takken enerzijds en een betere kapitaalallocatie anderzijds, is de groep goed op weg om deze tegen 2015 op te trekken tot 11% tegenover circa 8% nu. Positieve factoren zijn verder de sterke solvabiliteit plus onderliggende winsttrend binnen verzekeren, het Aziatisch groeipotentieel, de forse cashbuffer voor overnames en/of bijkomende aandeelhoudersvergoedingen (10% is al binnen voor de komende 12 maanden) en last but not least de aantrekkelijke waardering (koers-winstverhouding excash van 6,5). Het grootste risico blijft de potentiële negatieve impact van onzekere schadeclaims waarvoor we 4 EUR per aandeel in rekening brengen.
bron: https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... lletin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

...1. Ageas (koersdoel: 37 EUR) Op weg naar hogere winstgevendheid
Na de succesvolle afbouw van de Fortis-erfenis kan deze verzekeraar zich volledig toeleggen op een hogere winstgevendheid van de verzekeringsbusiness in Europa en Azië. Dankzij een grotere focus op de meest winstgevende takken enerzijds en een betere kapitaalallocatie anderzijds, is de groep goed op weg om deze tegen 2015 op te trekken tot 11% tegenover circa 8% nu. Positieve factoren zijn verder de sterke solvabiliteit plus onderliggende winsttrend binnen verzekeren, het Aziatisch groeipotentieel, de forse cashbuffer voor overnames en/of bijkomende aandeelhoudersvergoedingen (10% is al binnen voor de komende 12 maanden) en last but not least de aantrekkelijke waardering (koers-winstverhouding excash van 6,5). Het grootste risico blijft de potentiële negatieve impact van onzekere schadeclaims waarvoor we 4 EUR per aandeel in rekening brengen.
bron: https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... lletin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag kunnen we stevig hoger gaan na die dip van 32 naar 29.
Hopelijk wordt er dit jaar nog een bod gedaan op de activa van Unipol-Fonsai.
Hopelijk wordt er dit jaar nog een bod gedaan op de activa van Unipol-Fonsai.
En dat lijkt mij ook het meest plausibel. Hoewel ik in mijn calculatie vandaag toch nog een zeker risico in minder breng.rob schreef:Ik kan onmogelijk de toekomst voorspellen, het kan zelfs dat Ageas aan alles ontsnapt ...