Ageas
TIP
Re: Ageas
Ik zal ook nog even blijven zitten. Hetgeen dat ik mij het meest afvraag is wat ze zullen doen met hun cashberg van 2.1 miljard EUR, we weten al 2 kleine dingen maar dan blijft er nog een pak cash over.
De lagere cijfers in Azië had ik min of meer wel verwacht.
Boekwaarde nu is 38.62 EUR dus is de notering nog altijd met een korting.
Mvg,
Geblin
De lagere cijfers in Azië had ik min of meer wel verwacht.
Boekwaarde nu is 38.62 EUR dus is de notering nog altijd met een korting.
Mvg,
Geblin
die vermindering, je krijg dan 1 euro terug?Piper schreef:Later dit jaar volgt nog de kapitaalsvermindering ten waarde van 1 euro netto en bruto.
komt daar ergens nog taks of RV op?
Op dividend heb je taks.
Op kapitaalsvermindering - krijg je dus 1 euro/aandeel - is geen taks.
Op kapitaalsvermindering - krijg je dus 1 euro/aandeel - is geen taks.
Enkele nieuwe koersdoelen na het publiceren van de laatste kwartaalresultaten:
KBC Securities 37,10 euro
Kepler Capital 35 euro
JP Morgan 37,40 euro
Sociète Génèrale 36,50 euro.
KBC Securities 37,10 euro
Kepler Capital 35 euro
JP Morgan 37,40 euro
Sociète Génèrale 36,50 euro.
Ageas betaalt zijn kapitaalsvermindering van 1 euro (bruto en netto) uit op 13 december a.s.
Moet wel nog goedgekeurd worden, maar dat is normaliter een formaliteit.
Moet wel nog goedgekeurd worden, maar dat is normaliter een formaliteit.
Maw wie op die datum (13 dec) aandelen heeft krijgt per stuk 1 euro terug?
13 december 2013 is de betaaldatum en 10 december 2013 is de ex-coupon-date.Jhn schreef:Maw wie op die datum (13 dec) aandelen heeft krijgt per stuk 1 euro terug?
Dus iedereen die voor ex-coupon-date (10 december 2013) aandelen Ageas in portefeuille heeft, ontvang 1 euro bruto en netto aan kapitaalsvermindering.
http://blogs.tijd.be/bbb/2013/08/chat-m ... geas-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker de moeite om te lezen en te bekijken.
Mvg,
Geblin
Zeker de moeite om te lezen en te bekijken.
Mvg,
Geblin
Piper schreef:13 december 2013 is de betaaldatum en 10 december 2013 is de ex-coupon-date.Jhn schreef:Maw wie op die datum (13 dec) aandelen heeft krijgt per stuk 1 euro terug?
Dus iedereen die voor ex-coupon-date (10 december 2013) aandelen Ageas in portefeuille heeft, ontvang 1 euro bruto en netto aan kapitaalsvermindering.
En vergeet ook bij bovenstaande niet het inkoopprogramma van eigen aandelen die start op 12 augustus a.s.
Nu Ageas deze zomer mooi gestegen is, is dit mijn grootste positie binnen mijn aandelenportefeuille.
Begin juli hadden Ageas en Socfinasia nog hetzelfde gewicht.
Begin juli hadden Ageas en Socfinasia nog hetzelfde gewicht.
Ageas is begonnen met het inkoopprogramma van eigen aandelen.
http://cws.huginonline.com/A/134212/PR/ ... 5_142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cws.huginonline.com/A/134212/PR/ ... 5_142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De voorbije week heeft Ageas relatief weinig aandelen ingekocht (nl. voor ong. 1,7 miljoen) als je dit vergelijkt met de 200 miljoen die ze willen inkopen over een jaar (= ong. 4 miljoen/week). Ik zie dit als een teken dat ook zij verwachten dat de koers eerstkomend wat gaat zakken (door een algemene correctie) en daarom wat afwachtend aan hun inkoopprogromma zijn begonnen... Nu, hoe meer aandelen zij goedkoper kunnen aankopen en kunnen vernietigen, des te beter voor de resterende aandeelhouders ...
Zou de koers eerstkomend nog zakken naar de 30 €? Zou graag wat bijkopen...
Zou de koers eerstkomend nog zakken naar de 30 €? Zou graag wat bijkopen...
Alleen madame Soleil weet dat met zekerheid te zeggen, maar de kans is natuurlijk niet onbestaande.landethk schreef:Zou de koers eerstkomend nog zakken naar de 30 €? Zou graag wat bijkopen...
Ze hebben dan ook aangekocht aan hun hoogste koers in 5 jaar. Het zou me verbazen als Ageas nog onder de 30 gaat, de koers geeft alleszins momenteel niet die indruk. Een hoge 30 wel nog mogelijk natuurlijk, we zitten er maar een halve euro af.
Heb het gevoel van niet, maar ja.. de beurs is de beurs.
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ben ingestapt aan een koers ver onder de 30. Als ze die ooit terug bereiken is er echt iets zwaar aan de hand.
Heb het gevoel van niet, maar ja.. de beurs is de beurs.
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ben ingestapt aan een koers ver onder de 30. Als ze die ooit terug bereiken is er echt iets zwaar aan de hand.
Ik behoud zeker ook mijn Ageaskes. Hoewel ik besef dat een eventuele correctie ook Ageas parten zal spelen. Beurscorrectie of koersreactie zou voor diegenen die er geen of weinig hebben, wel koopkansen bieden.
Ik geloof in elk geval in het lange-termijnverhaal en aan verkopen denk ik alvast niet in de eerstkomende jaren.
Ik geloof in elk geval in het lange-termijnverhaal en aan verkopen denk ik alvast niet in de eerstkomende jaren.