Ageas
TIP
Re: Ageas
Ik schat dat ze dagelijks 50K aandelen kopen op een gemiddeld dagvolume van om en bij de 350K. Dit is toch een niet te verwaarlozen 14%. Bij dergelijk volume denk ik toch dat je de prijs ondersteunt.jens_dev schreef:Het aantal aangekochte aandelen t.o.v. het dagelijks volume is ook relatief klein. Vergelijk eens met bv. Kinepolis of Barco...
Dit volume ligt in lijn met hun vooropgesteld doel van €200M tov hun cashvoorraad €1.5Mia (is ongeveer 13%). Ze zouden inderdaad nog meer (87% !) kunnen besteden maar een verzekeraar is uiteraard voorzichtig en wil alle opties open houden. En gezien de mogelijke claims die nog boven het hoofd hangen hebben ze gelijk. Ik denk dan ook niet dat er dit jaar nog iets extra uit de kas te rapen valt.jens_dev schreef:... Ageas kan zo echter ook meer aandelen inkopen, wat de winst per aandeel sterker zal doen toenemen.
Die info staat op hun website dus je hoeft niet te schatten:
https://www.ageas.com/en/press-release/ ... gramme-111" onclick="window.open(this.href);return false;
29/10 Volume: 333,097 – Ingekocht: 16,500 of 4,9%.
30/10 Volume: 481,115 – Ingekocht: 20,000 of 4,1%.
31/10 Volume: 533,972 – Ingekocht: 10,336 of 1,9%.
Of in een woeligere periode:
10/09 Volume: 592513 – Ingekocht: 75,641 of 12,8%
11/09 Volume: 494589 – Ingekocht: 77,388 of 15,6%
12/09 Volume: 293928 – Ingekocht: 37,904 of 12,9%
https://www.ageas.com/en/press-release/ ... gramme-111" onclick="window.open(this.href);return false;
29/10 Volume: 333,097 – Ingekocht: 16,500 of 4,9%.
30/10 Volume: 481,115 – Ingekocht: 20,000 of 4,1%.
31/10 Volume: 533,972 – Ingekocht: 10,336 of 1,9%.
Of in een woeligere periode:
10/09 Volume: 592513 – Ingekocht: 75,641 of 12,8%
11/09 Volume: 494589 – Ingekocht: 77,388 of 15,6%
12/09 Volume: 293928 – Ingekocht: 37,904 of 12,9%
De markt kan de resultaten toch smaken!
Heb toch een klein pakje ingeslagen.
Heb toch een klein pakje ingeslagen.
Juist. Laat in stellen dat ik geen tijd had (lees: te lui was) om mijn spreadsheet boven te halen.jens_dev schreef:Die info staat op hun website dus je hoeft niet te schatten:...

Voor mijn beurt gesproken. Bart De Smet (CEO Ageas) vandaag in De Tijd (Donderdag 6 november, blz 19):Belca2 schreef:... Ik denk dan ook niet dat er dit jaar nog iets extra uit de kas te rapen valt.
De Chinezen hebben zoveel cash dat hij vreest geen overnames meer te kunnen doen in zijn sector. In dat geval hebben ze het geld niet meer nodig. Hij zegt evenwel niet dat dit nog in 2014 zou gebeuren.Als er zich geen externe kansen aandienen, sluiten we niet uit dat we een deel cash aan de aandeelhouders teruggeven...
heb het aandeel terug gekocht in november
vorige week is die Nederlandse kwestie wat uitgeklaard en zijn we hopelijk weer vertrokken.
ze kopen nog vrolijk eigen aandelen aan.
een kapitaal vermindering van 1 euro zoals in 2013 is niet in het verschiet.
vorige week is die Nederlandse kwestie wat uitgeklaard en zijn we hopelijk weer vertrokken.
ze kopen nog vrolijk eigen aandelen aan.
een kapitaal vermindering van 1 euro zoals in 2013 is niet in het verschiet.
30 euro is in zicht!
denk dat we terug vertrokken zijn, nog liefhebbers?
denk dat we terug vertrokken zijn, nog liefhebbers?
Ik heb nooit het vertrouwen verloren en zelfs een beetje bijgekocht rond 26 euro.
Opdat de koers echt zou 'vertrekken', moet er eerst meer duidelijkheid komen omtrent de hangende rechtzaak vrees ik. Dat kan echter nog lang duren en de impact is moelijk te voorspellen. Maar bij een positieve uitkomst kan de koers dan richting boekwaarde (momenteel rond de 45 euro).
Opdat de koers echt zou 'vertrekken', moet er eerst meer duidelijkheid komen omtrent de hangende rechtzaak vrees ik. Dat kan echter nog lang duren en de impact is moelijk te voorspellen. Maar bij een positieve uitkomst kan de koers dan richting boekwaarde (momenteel rond de 45 euro).
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Lage rente is geen goed nieuws voor verzekeraars.
Ageas heeft de verkoop van Ageas Protect Ltd aan AIG afgerond voor ongeveer €250M. Ageas zal zich nu focussen in de UK op niet-leven. Zou er nu toch nog iets extra afkunnen voor de aandeelhouders?
bron: persbericht
zie ook: Ageas vangt iets meer voor Britse dochter
bron: persbericht
zie ook: Ageas vangt iets meer voor Britse dochter
Goed begin van het jaar voor Ageas zou ik zo zeggen
.
Mvg,
Geblin

Mvg,
Geblin
Ageas bericht dat het nu 5% van de eigen aandelen in bezit heeft. 

In de Tijd van vandaag kon je ook lezen dat AG Real Estate het Vlaams Administratief centrum gekocht heeft voor een bedrag van 140 miljoen EUR.
De verkoop van een Britse dochter aan AIG is ook afgerond en men heeft een onverwachte meerwaarde van 25 a 30 miljoen.
Mooi begin van 2015 dus
.
Mvg,
Geblin
De verkoop van een Britse dochter aan AIG is ook afgerond en men heeft een onverwachte meerwaarde van 25 a 30 miljoen.
Mooi begin van 2015 dus

Mvg,
Geblin
-
- Full Member
- Contacteer:
en een stijgende rente is slecht voor hun miljarden portefeuille aan obligatiesZeus schreef:Lage rente is geen goed nieuws voor verzekeraars.
Maar goed voor de opbrengsten uit die obligaties....Duvellover schreef:...en een stijgende rente is slecht voor hun miljarden portefeuille aan obligaties