Ageas
TIP
Re: Ageas
Okee, maar dat heeft geen onmiddellijk effect op de obligaties die ze al in portefeuille hebben? Het heeft slechts effect als ze bestaande verkopen (tegen een lagere prijs dus) en vervolgens nieuwe aankopen.Duvellover schreef: Maar goed voor de opbrengsten uit die obligaties....
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ook Schroders (een belangrijke asset - fondsen manager) heeft laten weten dat ze de 5% drempel overschreden hebben. Die zullen wel geen lichtzinnige investeringen doen.
persbericht

persbericht
Inderdaad, in oktober was Ageas bijvoorbeeld reeds de grootste positie in het Schroder ISF Global Dividend Maximiser Fund (4,4%) en de tweede grootste positie in het Schroder ISF European Dividend Maximiser Fund (4%).
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Oei, lang heeft het precies niet geduurd: belang zakt tot 4.94%.
persbericht
persbericht
Denk niet dat het veel invloed zal hebben op de jaarrekening, maar ik verplaats mijn hospitalisatieverzekering van DKV naar AG Insurance.
Heb er de voorbije 5 jaar nooit een beroep op moeten doen, dus houden zo.
Heb er de voorbije 5 jaar nooit een beroep op moeten doen, dus houden zo.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Neen; zoiets heeft nooit echt een belangrijke invloed.Belca2 schreef:Oei, lang heeft het precies niet geduurd: belang zakt tot 4.94%.
persbericht
Die mannen zijn aan 't traden geslagen. De ene dag voeren zij hun belang up, de andere dag weer down.
30? 29.95 wel. Lang geleden dat we die gezien hebben. Helaas.
Eind juli 2013 gingen ze al eens door de €30.Fientje schreef:30? 29.95 wel. Lang geleden dat we die gezien hebben. Helaas.
Mogen er nu finaal boven blijven wat mij betreft.
Al is zo'n arbitraire grens natuurlijk enkel maar van betekenis door de psychologie van de mens

Volgende week jaarcijfers, wat zijn de verwachtingen?
Er worden goeie cijfers verwacht. Niets meer, niets minderJhn schreef:Volgende week jaarcijfers, wat zijn de verwachtingen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaarrresultaat 2014:
Nettowinst Verzekeringen EUR 737 miljoen, + 13%;
- Nettowinst Leven EUR 533 miljoen (vs. EUR 438 miljoen),
- Nettowinst Niet-Leven & Overige Verzekeringen EUR 204 miljoen (vs. EUR 217 miljoen),
Nettowinst Groep EUR 476 miljoen, -16%;
Voornamelijk door verhoging van de RPN(I)-verplichting en de voorziening naar aanleiding van het FortisEffect-arrest,
Eigen vermogen EUR 10,2 miljard (vs. EUR 8,5 miljard), EUR 46,60 per aandeel (vs. EUR 37,65 per aandeel);
Voorgesteld brutocashdividend voor 2014 van EUR 1,55 per aandeel, +11%.
Slotkoers gisteren : €31,2
Nettowinst Verzekeringen EUR 737 miljoen, + 13%;
- Nettowinst Leven EUR 533 miljoen (vs. EUR 438 miljoen),
- Nettowinst Niet-Leven & Overige Verzekeringen EUR 204 miljoen (vs. EUR 217 miljoen),
Nettowinst Groep EUR 476 miljoen, -16%;
Voornamelijk door verhoging van de RPN(I)-verplichting en de voorziening naar aanleiding van het FortisEffect-arrest,
Eigen vermogen EUR 10,2 miljard (vs. EUR 8,5 miljard), EUR 46,60 per aandeel (vs. EUR 37,65 per aandeel);
Voorgesteld brutocashdividend voor 2014 van EUR 1,55 per aandeel, +11%.
Slotkoers gisteren : €31,2
Bruto dividend €1.55 ligt onder de verwachtingen van KBC Securities (€1.60) maar boven dat van Degroof (€1.40). Ik ben er in ieder geval tevreden mee. 

Ageas noteert nu (slotwaarde gisteren) 33% onder het eigen vermogen. Een koopje dank zij de Fortis erfenis.
Belgisch verzekeraar koopt Duits Vastgoed
Niet alleen Coucke koopt dus vastgoed. AG Real Estate, de vastgoedpoot van Ageas, heeft een belang (36%) gekocht in 23 warenhuizen uit de voedingssector gelegen in de Duitse stadsrand. Verwachte jaarlijkse huuropbrengsten €28M of een bruto verhuurrendement van 8%.
Niet alleen Coucke koopt dus vastgoed. AG Real Estate, de vastgoedpoot van Ageas, heeft een belang (36%) gekocht in 23 warenhuizen uit de voedingssector gelegen in de Duitse stadsrand. Verwachte jaarlijkse huuropbrengsten €28M of een bruto verhuurrendement van 8%.
lost perfect de verwachting in.
ze kopen nog steeds aandelen in.
net zoals vele hoop ik nog op een extraatje dit jaar
goe bezig Ageas
ze kopen nog steeds aandelen in.
net zoals vele hoop ik nog op een extraatje dit jaar
goe bezig Ageas