Ageas
TIP
Re: Ageas
@Kevva, spaarboekjes brengen slechts weinig op.Kevva schreef:
Correctie in het algemeen, beurs is al 3 maanden flink aan het stijgen. Ff winst nemen en 10% lager terug instappen lijkt me een goeie zet.
'k Ben volop aandelen aan het opbouwen en wacht niet op een correctie die er misschien niet komt.

2015 wordt het jaar van de aandelen. TINA zegt men dan. There is no alternative.

'k Blijf aandelen opkopen. Nog iemand tips voor nieuwe aandelen?Zeus schreef:@Kevva, spaarboekjes brengen slechts weinig op.Kevva schreef:
Correctie in het algemeen, beurs is al 3 maanden flink aan het stijgen. Ff winst nemen en 10% lager terug instappen lijkt me een goeie zet.
'k Ben volop aandelen aan het opbouwen en wacht niet op een correctie die er misschien niet komt.
2015 wordt het jaar van de aandelen. TINA zegt men dan. There is no alternative.
Buitengewone AV op 2 april 2015 (eerste poging) en (vermoedelijk) 19 april (geldig resultaat)

Het aankoopprogramma loopt gewoon door.§2.1: Voorstel om 7.217.759 eigen aandelen te vernietigen
...
§3: Voorstel ..., voor een periode van 24 maanden die een aanvang neemt na afloop van de Algemene Vergadering ..Ageas SA/NV aandelen te verkrijgen ...op Euronext ... . Het aantal aandelen ...zal niet meer dan 10% van het geplaatste kapitaal vertegenwoordigen.

Toestemming vragen om aandelen in te kopen. Dat is toch gewoon een standaardvoorstel zodat je later eventueel een inkoopprogramma kunt aankondigen dat onmiddellijk kan beginnen te lopen?
@jens_dev: zo standaard is dat nu ook weer niet. Misschien wel bij Ageas
En wie twijfelt aan de goedkeuring van dit agendapunt? Jij toch ook niet?

Normaal zal niemand daar iets op tegen hebben, misschien willen ze wat voorzichter handelen mbt de claims die hun boven het hoofd hangen. Maar dat lijkt me niet moeilijk voor het management om die ongerustheid te temperen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik wil maar zeggen dat meer bedrijven dit aan hun AV voorleggen om altijd de mogelijkheid tot inkopen open te houden, ook al maken ze er geen gebruik van. In het geval van Ageas verbaast het me niet.
De juridische inzinking lijkt nu wel verteerd te zijn. Terug op het topniveau van begin maart '14 (hoogste koers toen 33.45?). Op kousevoeten, zonder veel tamtam. Dat zwaard van Damocles, dat hangt er helaas nog wel.
Ze hebben natuurlijk een jaar lang winst gemaakt niet te vergeten, dat zal die provisie wel dekken.Fientje schreef:De juridische inzinking lijkt nu wel verteerd te zijn. Terug op het topniveau van begin maart '14 (hoogste koers toen 33.45?). Op kousevoeten, zonder veel tamtam. Dat zwaard van Damocles, dat hangt er helaas nog wel.
Gisteren nog eens zitten neuzen in de BEL20 aandelen die de hoogste dividenden uitbetalen.
Na Cofinimmo is Ageas de grootste dividend uitbetaler.
Klopt dit?
Ze kopen ook nog eigen aandelen.
Zou er een extraatje inzitten dit jaar?
Na Cofinimmo is Ageas de grootste dividend uitbetaler.
Klopt dit?
Ze kopen ook nog eigen aandelen.
Zou er een extraatje inzitten dit jaar?
Mijn statistieken geven volgend beeld (Bruto dividend , DL en GSZ gediskwalificeerd wegens dubbele RVJhn schreef:...Na Cofinimmo is Ageas de grootste dividend uitbetaler...Klopt dit?

AGS "slechts" vijfde

Ik denk het niet (net als vorig jaar trouwens). Ze zijn voorzichtiger geworden door de rechterlijke uitspraak: elk extraatje kan gezien worden door de tegenpartij dat Ageas inderdaad diepe zakken heeft.Jhn schreef:...Zou er een extraatje inzitten dit jaar?
Oei: Slotkoers is natuurlijk die van maandag 23 maart 2015
Laatst gewijzigd door Belca2 op 24 maart 2015, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verwacht wel een nieuw inkoopprogramma in augustus. Telt dat ook als extraatje?
Ja dat is voldoende
.
Heb gisteren nog wat bijgekocht.

Heb gisteren nog wat bijgekocht.
Ik zie dit niet als een extraatje omdat het reeds aangekondigd is in de oproepbrief voor de JAV van 2 april (zie §3 blz 5: verkrijging van Ageas nv/sa aandelen). Voorstel moet weliswaar nog goedgekeurd worden, maar niemand die daar aan twijfelt.jens_dev schreef:Ik verwacht wel een nieuw inkoopprogramma in augustus. Telt dat ook als extraatje?
Onder extraatje versta ik eerder een extra of speciaal dividend of een nieuwe kapitaalvermindering (in cash uitgekeerd). En die zie ik niet zitten.
Hoe gevaarlijk is de obligatiezeepbel voor Ageas?
Is mijn voornaamste zorg.
Ageas is het aandeel dat het dichtste bij verkopen staat in mijn portefeuille, het hoge dividend ten spijt.
Is mijn voornaamste zorg.
Ageas is het aandeel dat het dichtste bij verkopen staat in mijn portefeuille, het hoge dividend ten spijt.