Ageas
TIP
Re: Ageas
Volgens Ageas zelf is er geen probleem: ziehier hun quote (De Tijd Zaterdag 14 maart 2015, blz 25: Staar u niet blind op de lage rente)reteiP schreef:Hoe gevaarlijk is de obligatiezeepbel voor Ageas?...
Ageas die commentaar geeft over zichzelf is natuurlijk geen neutrale bron maar het geeft toch enige geruststelling....Ageas, de grootste verzekeraar van het land, heeft zich voldoende ingedekt om zijn langetermijnverplichtingen te kunnen dekken, benadrukt Elebaut. 'Meer nog, de gemiddelde looptijd van de obligatieportefeuille is iets langer dan die van de verplichtingen. Dat heeft zelfs een licht positief effect op de winst...
De vraag die ik mij stel is of Ageas diezelfde langlopende obligatieportefeuille ook niet heeft geherwaardeerd en zo haar winst opgetrokken. Dit is een toegelaten praktijk. Ik heb het interview met Bart De Smet gezien op Kanaal Z en daar is deze vraag ook onbeantwoord gebleven.
Ik denk dat 2 effecten spelen: enerzijds heb je die herwaardering van hun portefeuilles (ook aandelen), en die komen in de winst terecht, anderzijds heb je hun verplichtingen 'leven' waar vanuit de dekkingen daarvoor te weinig geldopbrengst is, en dat moet dan niet in de resultatenrekening, maar afgeboekt worden op het kapitaal. In die zin vind ik die NAV belangrijker dan het winstcijfer, omdat dus niet alle beweging in de resultatenrekening opgenomen zijn. Dat zorgde in het verleden voor wat negatieve verassingen, maar, het laatste cijfer was wel significant hoger.
Ageas betaalt eeuwigdurende obligatie vervroegd terug.. Uitgegeven in 2006 aan 5,125%. Terugbetaald aan 103%
Beurshuis JP Morgan verhoogt koersdoel voor Ageas van €40.15 naar €44 met advies 'overwegen' (=kopen).
In het kort hecht de markt te veel belang aan potentiële schadeclaims en heeft de markt te weinig aandacht voor de prestaties in Azië. Als de Aziatische markt gunstig blijft dan voorziet JPM over de komende vier jaar een winststijging van 65% en een dividendstijging met 76%
bron: De Tijd woe 25 maart blz 27
In het kort hecht de markt te veel belang aan potentiële schadeclaims en heeft de markt te weinig aandacht voor de prestaties in Azië. Als de Aziatische markt gunstig blijft dan voorziet JPM over de komende vier jaar een winststijging van 65% en een dividendstijging met 76%
bron: De Tijd woe 25 maart blz 27
blijf erbij dat hier nog heel wat rek op zit!
degelijk dividend en een koersdoel van 44 euro, wat moet je nog meer willen.
degelijk dividend en een koersdoel van 44 euro, wat moet je nog meer willen.
Voor diegene die interesse hebben de documenten om naar de AV te gaan zijn beschikbaar: https://www.ageas.com/nl/investeerders/ ... eelhouders
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
is zeer goed bezig de laatste tijd, in alle stilte zonder veel tralala
ik geniet

ik geniet

Stond reeds in het Q1 verslag van... 2014. Waarom komen ze daar nu mee af?
p73 - https://www.ageas.com/sites/default/fil ... M_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
p73 - https://www.ageas.com/sites/default/fil ... M_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ageas toch al een paar dagen op rij fors aan het dalen. Misschien binnenkort eens denken aan bijkopen als ze rond de 32 euro komen te staan.
Weet ik niet. Blijkbaar lezen ze de verslagen niet. Vandaag staat zelfs letterlijk in de krant (blz 21)jens_dev schreef:Stond reeds in het Q1 verslag van... 2014. Waarom komen ze daar nu mee af? ...
De juridische factuur zou reeds oplopen tot €41M (bedrag dat Ageas geheel of gedeeltelijk hoopt te recupereren bij de verzekeraars)...Dat de juridische zorgen van Ageas over zijn Fortis verleden nog lang niet voorbij zijn, bleek gisteren eens te meer. Toen raakte bekend dat RBS ex-bondgenoot Ageas en een reeks andere partijen heeft gedagvaard en tot €135M eist naar aanleiding van een aandelentransactie uit 2007
Op de aandeelhoudersvergadering van gisteren is er ook nog in interessante vraag gesteld door value square. De vraag luide waarom hebben jullie gekozen voor de Aziatische landen waarin jullie actief zijn. Hierop kregen wij een grafiek te zien van x-aantal Aziatische landen waaruit dat blijkt dat de landen waar Ageas actief is de verzekeringspenetratie gemiddeld bij de laagste van de regio is. Dus hier zit er nog een enorm groeipotentieel voor Ageas.
Volgens mij zal er in augustus ook een nieuw aankoopprogramma komen. Er waren vragen over het inkoopprogramma en eventueel nieuwe inkoopprogramma's en de reactie daarop was de aandeelhouders weten wat ze mogen verwachten.
Het eten na de vergadering was zeer lekker en we kregen nog allemaal een leuke attentie( doosje pralines van neuhaus en een laptopzak en muismatje).
Mvg,
Geblin
Volgens mij zal er in augustus ook een nieuw aankoopprogramma komen. Er waren vragen over het inkoopprogramma en eventueel nieuwe inkoopprogramma's en de reactie daarop was de aandeelhouders weten wat ze mogen verwachten.
Het eten na de vergadering was zeer lekker en we kregen nog allemaal een leuke attentie( doosje pralines van neuhaus en een laptopzak en muismatje).
Mvg,
Geblin
Ex-dividend vandaag, zal dus aardig wat impact op de koers hebben.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Samen met de betaling van het dividend, volgende vrijdag, worden ook de 2015Q1 resultaten gepubliceerd. Beiden om naar uit te kijken.