Ageas
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ageas
Voor de mensen die een regeling willen over Arco. Indien uw bankier de aandelen van Arco heeft verkocht als een spaarboekje, dan kunt u hem aanklagen wegens misleidende informative.
als uw bankier u echter heeft gewezen op de risico's, dan kunt u enkel uw verlies nemen. Ik begin het een beetje beu te worden dat de mensen die verliezen hebben geleden bij Arco ervan uitgaan dat de belastingbetaler een citroen is die mag uitgeperst worden.
als uw bankier u echter heeft gewezen op de risico's, dan kunt u enkel uw verlies nemen. Ik begin het een beetje beu te worden dat de mensen die verliezen hebben geleden bij Arco ervan uitgaan dat de belastingbetaler een citroen is die mag uitgeperst worden.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
regeling? grapjassen
Er zijn al voldoende forum topics over Arco, kunnen we deze discussie niet in het Ageas topic voeren aub?
Vraagje i.v.m. het nieuws van vandaag over "de geplande tussenkomst" van Ageas:
Ik had ooit Fortis aandelen.
Op de duur heb ik deze in 02/2008 uit miserie verkocht voor 1/5 e van de initieel aangekochte waarde.
Ondertussen ben ik ook al lang weg bij de bank waar ik deze aandelen in effectenrekening aanhield.
Moet ik er aan denken dat ik ooit ook "een vergoeding" ga zien?
Op de duur heb ik deze in 02/2008 uit miserie verkocht voor 1/5 e van de initieel aangekochte waarde.
Ondertussen ben ik ook al lang weg bij de bank waar ik deze aandelen in effectenrekening aanhield.
Ik denk van wel. Zie http://forsettlement.be/nl/support" onclick="window.open(this.href);return false; voor alle details. Over de manier waarop je hierop kan intekenen is nog niets gekend.PJP schreef:Vraagje i.v.m. het nieuws van vandaag over "de geplande tussenkomst" van Ageas:
Ik denk het ook. Maar ... je zal wel moeten kunnen bewijzen dat je die aandelen hebt gehad toen. Je kan vragen daar waar je toen klant was voor die transacties of ze u een attest zouden willen opstellen. Ik verwacht dat je daar zal moeten voor betalen, mogelijk vrij veel zelfs als ik denk aan hoeveel banken durven vragen voor een duplicaat van een bankuittreksel. Maar je kan het vragen. Eventueel, wacht eerst tot wanneer het duidelijk is hoeveel je kan krijgen. Zodat je weet of de kosten niet hoger zijn dan de toegekende waarde.ThomasDM schreef:
Ik denk van wel. Zie http://forsettlement.be/nl/support" onclick="window.open(this.href);return false; voor alle details. Over de manier waarop je hierop kan intekenen is nog niets gekend.
Laatst gewijzigd door Giskart op 14 maart 2016, 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
De vraag is inderdaad welke documenten zullen volstaan om aan te tonen dat je de aandelen tussen de betreffende data in bezit had.Giskart schreef:Ik denk het ook. Maar ... je zal wat moeten kunnen bewijzen dat je die aandelen hebt gehad toen. Je kan vragen daar waar je toen klant was voor die transacties of ze u een attest zouden willen opstellen. Ik verwacht dat je daar zal moeten voor betalen, mogelijk vrij veel zelfs als ik denk aan hoeveel banken durven vragen voor een duplicaat van een bankuittreksel. Maar je kan het vragen. Eventueel, wacht eerst tot wanneer het duidelijk is hoeveel je kan krijgen. Zodat je weet of de kosten niet hoger zijn dan de toegekende waarde.ThomasDM schreef:
Ik denk van wel. Zie http://forsettlement.be/nl/support" onclick="window.open(this.href);return false; voor alle details. Over de manier waarop je hierop kan intekenen is nog niets gekend.
Volgens de FAQ zullen aandeelhouders ook een administratieve tegemoetkoming ontvangen ter compensatie van gemaakte kosten, maar het is allemaal nog erg vaag.
Op dit moment is er geen urgentie aangezien de eerste betalingen pas ten vroegste over 18 maanden kunnen beginnen. U zal op tijd worden geïnformeerd welke documenten en/of bankverklaringen nuttig zijn om uw aandeelhouderschap tijdens de relevante periodes te bewijzen.
Indien u niet langer beschikt over deze documenten, is het mogelijk dat uw financiële instelling kosten zal aanrekenen voor het bezorgen van een kopie.
Dit is één van de redenen dat de partijen zijn overeengekomen dat alle aandeelhouders die een dossier indienen en kunnen bewijzen dat ze houder waren van Fortis Units tussen 28 februari 2007 (sluiten van de handel) en 14 oktober 2008 (sluiten van de handel) een administratieve tegemoetkoming zullen ontvangen. Details over de criteria en de procedure voor het indienen van een dossier zullen later worden bekendgemaakt.
-
- VIP member
- Contacteer:
De banken moeten de gevraagde staten toch gemakkelijk zelf kunnen leveren aan Ageas ? In de vorm van een bestand dus.
Dat bespaart een hoop handmatig werk voor alle partijen.
Dat bespaart een hoop handmatig werk voor alle partijen.
Volgens Modrikanen zou de uitbetaling een euro of 2 per aandeel betreffen... Dat is zelf nog geen pleister op de wonde.
Het bedrag zou ook in relatie staan met wanneer je de aandelen gekocht hebt en (eventueel) verkocht hebt. En ook een andere regeling wanneer je aangesloten bent bij zo'n belangenorganisatie of pas nu gaat intekenen in deze deal. (*) (bron de Standaard Avond 14/03)
Voor de belegger zal de inschatting over hoe weinig het is in relatie staan met tegen welke prijs je gekocht hebt. Ik heb een mooie grafiek gevonden;
http://vorige.nrc.nl/multimedia/archive ... 77651a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie aan 26 euro gekocht heeft en verkocht aan 6 euro zal minder tevreden zijn met wat het ook zal zijn dan wie aan 9 euro gekocht heeft en nooit verkocht (= huidige waarde Ageas).
(*) ik denk niet dat er een verschil in waarde voor de aandelen zal zijn of je niet bij een belangenorganisatie bent aangesloten of niet. Ik denk dat het verschil zal zijn dat wie aangesloten is bij Deminor, Fortiseffect &Co een extra vergoeding zullen krijgen voor de kosten die deze leden hadden om bij die belangenorganisatie aangesloten te zijn geweest.
Voor de belegger zal de inschatting over hoe weinig het is in relatie staan met tegen welke prijs je gekocht hebt. Ik heb een mooie grafiek gevonden;
http://vorige.nrc.nl/multimedia/archive ... 77651a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie aan 26 euro gekocht heeft en verkocht aan 6 euro zal minder tevreden zijn met wat het ook zal zijn dan wie aan 9 euro gekocht heeft en nooit verkocht (= huidige waarde Ageas).
(*) ik denk niet dat er een verschil in waarde voor de aandelen zal zijn of je niet bij een belangenorganisatie bent aangesloten of niet. Ik denk dat het verschil zal zijn dat wie aangesloten is bij Deminor, Fortiseffect &Co een extra vergoeding zullen krijgen voor de kosten die deze leden hadden om bij die belangenorganisatie aangesloten te zijn geweest.
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van FortisEffect met meer informatie. Blijkbaar is de periode vanaf 28 februari 2007, ik dacht dat er eerder sprake was vanaf 1 januari 2007, en dit tot 14 oktober 2008 , wie in aanmerking komt voor een vergoeding.
Ook interessant en wat ik niet had verwacht;
Maar toch komt het mij raar over. Ik maak de vergelijking met syndicaal werk. Dan ben je bezig in de eerste plaats voor uw leden maar wat je kan bedingen is steeds onverkort geldig voor alle werknemers, niet alleen de leden. Leden krijgen niet meer.
En blijkbaar is het hiermee nog niet volledig gedaan.

Ook interessant en wat ik niet had verwacht;
Leuk voor wie bij FortisEffect is aangesloten , of vermoedelijk bij een van de andere organisaties. Ergens is het waar; wie dat niet heeft gedaan heeft niet bijgedragen tot het bekomen van deze deal.Voor FortisEffect deelnemers is door ons bedongen dat u van Ageas een beduidend hoger bedrag ontvangt dan andere beleggers die nergens zijn aangesloten. (aangenomen dat u voor vergoeding van schade conform de criteria van de schikking in aanmerking komt).
Uw deelname en registratie bij FortisEffect heeft dus geloond.
Maar toch komt het mij raar over. Ik maak de vergelijking met syndicaal werk. Dan ben je bezig in de eerste plaats voor uw leden maar wat je kan bedingen is steeds onverkort geldig voor alle werknemers, niet alleen de leden. Leden krijgen niet meer.
En blijkbaar is het hiermee nog niet volledig gedaan.
De enige die ’niet vrijuit gaat’, is de Staat der Nederlanden: die zit niet in de schikking.
FortisEffect procedeert ook tegen de Staat der Nederlanden. Ze zal die zeker voortzetten, om te bezien of van die kant ook nog een vergoeding kan worden afgedwongen. Op 24 maart aanstaande verwachten we de Conclusie van de Advocaat-generaal (het wetenschappelijk bureau van de Hoge Raad). Die geeft een advies aan de Hoge Raad en naar schatting een half jaar later zal het arrest volgen. Ook dat is dus een reden om lid van FortisEffect te blijven.

Ook interessant om weten: Ageas-schikking goudmijn voor belangenverenigingen (De Tijd, woensdag 16 maart, blz 32)
...Van elke 1000 euro schadevergoeding die u als belegger ontvangt, moet u 225 euro betalen aan FortisEffect, btw inbegrepen...
Bij Deminor was het "maar" 10%.
Waarschijnlijk stomme vraag maar heeft deze overeenkomst effect op het dividend?
Nee, het dividend wordt uit de verzekeringsactiviteiten gefinancierd.