Ageas
TIP
Re: Ageas
Dus we kunnen een dividendrendement verwachten van +- 5%?
Ik zie dat dit aandeel toch al serieus wat van zijn waarde verloren heeft, overmorgen zal de algemene vergadering plaatsvinden.
Is het aangeraden hier nu een positie in te nemen of beter af te wachten?
Met een positie bedoel ik LT/plus 1 jaar.
Ik zie dat dit aandeel toch al serieus wat van zijn waarde verloren heeft, overmorgen zal de algemene vergadering plaatsvinden.
Is het aangeraden hier nu een positie in te nemen of beter af te wachten?
Met een positie bedoel ik LT/plus 1 jaar.
Ik vind een faire koers minstens €40.
Is puur voor het dividend al een betrouwbare belegging. Zou me geen zorgen maken als je vandaag koopt voor meerdere jaren.
Is puur voor het dividend al een betrouwbare belegging. Zou me geen zorgen maken als je vandaag koopt voor meerdere jaren.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
AGS is een Buffet aandeel: je koopt het voor het leven. In die zin is de timing van de aankoop irrellevant.Matt01 schreef:...Met een positie bedoel ik LT/plus 1 jaar.
Belca2 schreef:AGS is een Buffet aandeel: je koopt het voor het leven. In die zin is de timing van de aankoop irrellevant.Matt01 schreef:...Met een positie bedoel ik LT/plus 1 jaar.
:-) ok thanks voor jullie reactie.
Ik vraag me enkel af of er best gewacht kan worden tot heel heisa van die processen gaan liggen is?!
Ik vermoed echter wel dat dit reeds (deels) in de koers verekend is...
Processen kunnen nog jaren aanslepen. Beter getrapt (gespreid in de tijd) instappen.
Merci voor de tip!!Belca2 schreef:Processen kunnen nog jaren aanslepen. Beter getrapt (gespreid in de tijd) instappen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor het leven zou ik niet durven beweren. Dat beweerde men ook van zijn voorganger (Fortis)...Belca2 schreef:AGS is een Buffet aandeel: je koopt het voor het leven. In die zin is de timing van de aankoop irrellevant.Matt01 schreef:...Met een positie bedoel ik LT/plus 1 jaar.
Zit wat in. Het leven kan lang zijn...thinktwice schreef:Voor het leven zou ik niet durven beweren. Dat beweerde men ook van zijn voorganger (Fortis)...Belca2 schreef: AGS is een Buffet aandeel: je koopt het voor het leven. In die zin is de timing van de aankoop irrellevant.
Ageas lijkt voorlopig zijn les wel geleerd te hebben, maar moet nog wel die rechtzaken heelhuids afronden en leren leven met lage rente en komende crises in Azië.
Anderzijds zal zelfs Buffett niet het eeuwige leven hebben.
Kopen voor het leven zou ik eerder doen met holdings als AvH, GBL, Sofina. Die lijken wel een systeem te hebben opgetuigd dat meerdere generaties zal meegaan.
Ageas heeft de verkoop van zijn levensverzekeringen in Hongkong afgerond. De verkoop betekent een meerwaarde van €0.4Mia. Daarmee heeft de kaspositie een stevige buffer opgebouwd.
Helft van meerwaarde komt in verzekeringsresultaat terecht, dat dient als basis voor dividend. Op zich al goed voor een verhoging van 0,4 euro per aandeel.
Wanneer krijgen we dat dividend?
Werd op 13 mei uitbetaald.
Morgen heb je de mogelijkheid om via De Tijd vragen te stellen aan de CEO (Nederlands van 12 - 13 uur)
cfr: Chat met Bart De Smet van Ageas
zie chatbox onderaan het artikel.
cfr: Chat met Bart De Smet van Ageas
zie chatbox onderaan het artikel.
Ageas presteert beter dan verwacht
- boekt evenwel ten gevolge van de recente schikking met de ex-Fortis aandeelhouders een verlies van €633M, maar belangrijker is dat de netto winst van de verzekeringen nog steeds (zij het lichtjes) groeit.
- het premie inkomen steeg met 11% tot €11.1Mia
- de combined ratio blijft excellent en gaat er op vooruit tot 97.8%, inclusief de aanslagen in Brussel
- Eigen vermogen €49.10 per aandeel. (tov een slotkoers van €32.6)
Persbericht
- boekt evenwel ten gevolge van de recente schikking met de ex-Fortis aandeelhouders een verlies van €633M, maar belangrijker is dat de netto winst van de verzekeringen nog steeds (zij het lichtjes) groeit.
- het premie inkomen steeg met 11% tot €11.1Mia
- de combined ratio blijft excellent en gaat er op vooruit tot 97.8%, inclusief de aanslagen in Brussel
- Eigen vermogen €49.10 per aandeel. (tov een slotkoers van €32.6)
Persbericht
Mooie resultaten, einde in zicht van de Fortis schikking? + aangekondigde renteverhoging.
In combinatie met één van de mooiste dividendrendementen verwacht ik een sterk presterend Ageas het komende jaar.
In combinatie met één van de mooiste dividendrendementen verwacht ik een sterk presterend Ageas het komende jaar.
Nettowinst Verzekeringen stabiel op EUR 201 miljoen versus EUR 198 miljoen
Algemene Rekening nettoresultaat van EUR 834 miljoen negatief door de voorziening voor de Fortisschikking waarover op 14 maart 2016 een akkoord werd bekendgemaakt
Nettoresultaat Groep EUR 633 miljoen negatief versus EUR 241 miljoen positief
Premie-inkomen
Het premie-inkomen van de Groep (tegen 100%) steeg met 11% naar EUR 11,1 miljard (inclusief 3% negatief wisselkoerseffect). Het premie-inkomen van de Groep (Ageas' deel) steeg met 9% naar EUR 4,6 miljard (inclusief 2% negatief wisselkoerseffect)
Het premie-inkomen Leven nam toe met 14% naar EUR 9,4 miljard en Niet-Leven bleef stabiel op EUR 1,7 miljard (beide tegen 100%)
Operationeel
resultaat
Combined ratio 97,8% tegenover 96,6% inclusief de impact van de terroristische aanslagen in Brussel (4%)
Operationele marge Gegarandeerde producten 103 basispunten tegenover 91 basispunten
Operationele marge Unit-Linked 25 basispunten tegenover 39 basispunten
Technische verplichtingen Leven van geconsolideerde entiteiten bedroegen EUR 75,9 miljard (+2% tegenover eind 2015)
Balans
Eigen vermogen bedroeg EUR 10,3 miljard of EUR 49,10 per aandeel
Solvency II ageas ratio Verzekeringen 182% en Solvency II ratio Groep 180%
Totale liquide activa Algemene Rekening EUR 1,2 miljard tegenover EUR 1,6 miljard eind 2015
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash