AION nog interessant?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: AION nog interessant?
Ik heb geen enkele sympathie met hem/haar
Brengt geen enkele meerwaarde aan.
Brengt geen enkele meerwaarde aan.
2 vrienden,1 vijand toegevoegd, wie zou de vijand zijn?
Bah neen.. Ze schuiven een beetje op naar het zijn van een 'normale bank' en ze elimineren enkele troeven die er eigenlijk geen waren.
Het heeft waarschijnlijk tot nu geduurd om in te zien dat zo goed als niemand geinteresseerd was in die extra's.
Spaarrente is er wel triestig te noemen. Ze kunnen misschien nog fuseren met NewB en zo ineens dubbel zo groot worden.
Het heeft waarschijnlijk tot nu geduurd om in te zien dat zo goed als niemand geinteresseerd was in die extra's.
Spaarrente is er wel triestig te noemen. Ze kunnen misschien nog fuseren met NewB en zo ineens dubbel zo groot worden.
Vandaag deze mail ontvangen van Aion. Ben er al 4 jaar geen klant meer.Geachte ,
Hierbij informeren wij u dat, hoewel u niet langer een actieve klant van Aion Bank bent, wij hebben geconstateerd dat door een technische fout de berekening van de opgebouwde rente voor uw eerder geopende gereglementeerde spaarrekening met IBAN: BExxxxxxxxxxx onjuist was. Wij hebben de aan u verschuldigde rente aangepast. De correctie heeft betrekking op alle rente en getrouwheidspremie tot en met de sluitingsdag van uw spaarrekening.
Voor het overmaken van de gecorrigeerde rente hebben wij de bankgegevens nodig van een externe rekening die onder uw naam is geopend. Daarom verzoeken wij u om ons ter verificatie een extern IBAN te sturen samen met een kopie of scan van uw identiteitsbewijs of paspoort in kleur. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, kunnen we het resterende saldo overmaken.
Als je vragen of zorgen hebt, of informatie wilt over deze kwestie, stuur ons dan een e-mail op info@aion.be.
Met vriendelijke groet,
Aion Bank Team
Zijn er nog die dit ontvangen hebben ?
Ik dacht eerst dat het een phising mail was om aan uw gegevens te geraken maar mail is verstuurd van info@aion.be .
Yep, hier ook ontvangen!
Ik ook - afzender van de mail lijkt OK. Twijfel echter om kopie identiteitskaart door te geven. Heb hun mail gestuurd met de vraag om meer info voor hun ongewone vraag.
Totaal onbetrouwbare bank. Ik zou niets opsturen. Bedriegers zijn het.
Heb de mail ook ontvangen, vorig jaar alles afgesloten. Ik twijfel om die documenten op te sturen. Ik zou eerst eens willen weten om hoeveel geld in mijn voordeel het gaat.
Heb dergelijke mail ook ontvangen.
Informatie doorgestuurd.
Nu 3 weken later vraag om verschillende data op te geven om videovergadering te hebben met Aion op een Google Meet-platform.
Ze zeggen dat vergadering ongeveer 5 tot 10 minuten zal duren.
Ken Google Meet platform niet voor videomeeting ...
Iemand hier ervaring mee ?
mvg
Dirk
Informatie doorgestuurd.
Nu 3 weken later vraag om verschillende data op te geven om videovergadering te hebben met Aion op een Google Meet-platform.
Ze zeggen dat vergadering ongeveer 5 tot 10 minuten zal duren.
Ken Google Meet platform niet voor videomeeting ...
Iemand hier ervaring mee ?
mvg
Dirk
Ik heb de mail ook gehad. In principe lijkt het te vertrouwen, maar het gaat tegen mijn instinct in om via mail deze gegevens te bezorgen. Er moet een andere, meer veilige manier (te ontwikkelen) zijn... Het is aan hen om dit te ontwikkelen / gebruiken. Er is heel wat mogelijk met de hedendaagse technologie, maar dat is natuurlijk iets minder makkelijk dan een simpel mailtje met een scan in de bijlage: langs alle kanten kent dit veiligheidsrisico's. Ze kunnen niet verwachten dat zij iets fout doen en wij ons kwetsbaar moeten opstellen. Ik verwacht een veilig alternatief om onze identiteit en rekeningnummer te kunnen verifiëren.
@finnim: over wat zou die vergadering gaan? Er is toch geen dialoog nodig om een foutief berekende en gestorte rente te corrigeren?
@finnim: over wat zou die vergadering gaan? Er is toch geen dialoog nodig om een foutief berekende en gestorte rente te corrigeren?
Rekeningnummer is niet echt gevoelige informatie, en voor de scan van je identiteitskaart zou je enkele gevoelige gegevens (kaartnummer en rijksregisternummer) kunnen blurren.
@LPS : over wat die videomeeting zou gaan is niet vermeld
Wat betreft het rekeningnummer was ik al van plan om te zeggen dat ze het kunnen storten op het rekeningnummer dat destijds gebruikt werd bij de afsluiting. Zo moet je het niet effectief herhalen (toch degenen die in dezelfde situatie zitten).
De combinatie van rekeningnummer met de ID is toch vrij risicovol imo. Het zou voor mij OK zijn om de gevoelige gegevens op de ID te blurren. Het is me niet duidelijk welke niet-privacygevoelige gegevens van de ID-scan ze dan gaan gebruiken ter verificatie.
Ik denk richting Itsme, mits goede implementatie.
Los daarvan vrees ik dat het gaat over een bedrag waarvan de sop de kool niet waard zal zijn, anders was het me destijds wel opgevallen.