Alles in 1x beleggen na erfenis?
TIP
Re: Alles in 1x beleggen na erfenis?
Wij staan dichter bij deze zogenoemde "doemberichten" dan jij je kunt inbeelden.Yaris schreef: ↑11 mei 2024, 20:14 Aan degenen die zeggen dat je beter wacht: bekijk mijn cartoons hierboven nog eens.
Als je wacht tot alle huidige crisissen en aankomende verkiezingen voorbij zijn, zijn er weer nieuwe crisissen en andere verkiezingen. Denk je dat we nog ooit een periode van vrede, voorspoed en rust zullen meemaken?

Aandelenmarkten herstellen zich altijd van alle crisissen. Kijk maar naar de Dow Jones vanaf 1896. De enige crisis waar ze zich wellicht niet van zouden herstellen is een atoomoorlog. Maar dan zullen we andere bekommernissen hebben dan de koers van onze aandelen of het saldo op onze bankrekening.

Aandelenmarkten wel; Europa misschien niet...Yaris schreef: ↑11 mei 2024, 21:07 Aandelenmarkten herstellen zich altijd van alle crisissen. Kijk maar naar de Dow Jones vanaf 1896. De enige crisis waar ze zich wellicht niet van zouden herstellen is een atoomoorlog. Maar dan zullen we andere bekommernissen hebben dan de koers van onze aandelen of het saldo op onze bankrekening.
![]()

Wat heeft dat er nu mee te maken, het gaat hier over de beurs.Sammy2 schreef: ↑11 mei 2024, 21:17Aandelenmarkten wel; Europa misschien niet...Yaris schreef: ↑11 mei 2024, 21:07 Aandelenmarkten herstellen zich altijd van alle crisissen. Kijk maar naar de Dow Jones vanaf 1896. De enige crisis waar ze zich wellicht niet van zouden herstellen is een atoomoorlog. Maar dan zullen we andere bekommernissen hebben dan de koers van onze aandelen of het saldo op onze bankrekening.
![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Enkele youtube-kanalen die ik volg voorspellen al sinds september 2023 een beurscrash. Had ik hun 'advies' toen blindelings gevolgd en mijn winst genomen, dan zou ik vandaag een pak geld hebben mislopen...BeleggertjeBelegmans schreef: ↑10 mei 2024, 20:47
Tot slot: vandaag lees ik als kersvers belegger al meteen dit doembericht, dat wel wat een domper is … Wat denken jullie? Is het echt een slecht moment om te starten nu?![]()
Als je echt bang bent om alles in 1 keer te investeren, investeer dan bijvoorbeeld 50% en spreid de rest DCA-gewijs over een periode waarbij je je comfortabel voelt... Ben je op die manier wat beter voorbereid op een eventuele crash: ja. Ga je op die manier op lange termijn minder rendement hebben: waarschijnlijk ook ja.
Los daarvan: moest ik persoonlijk een dergelijk bedrag in handen krijgen, zou ik toch overwegen om mij te laten adviseren.
Het is daarom dat hij hier advies vraagt.
Of je bedoelt advies van een bank? Niet doen. Die willen je de producten aansmeren waar ze zelf het meest op verdienen.
Of je bedoelt advies van een bank? Niet doen. Die willen je de producten aansmeren waar ze zelf het meest op verdienen.
Probleem blijft dat je het nog steeds moet aankunnen om zelf dergelijk bedrag te beleggen.
Wanneer €600.000 1% daalt per dag en dat enkele dagen/weken na elkaar. Heel zwaar voor velen.
En waar zou die internationale pers de mosterd halen, ja juist bij de Belgische.
En journalisten moeten elke dag met iets nieuws komen.
Kwestie van angst te zaaien en koren op de molen van anderen. (het koren kennen we)
Estate Guru believer.
Inderdaad, dat is een onderschat probleem dat meer voorkomt dan je denkt. Eens je tevreden bent met wat je hebt, moet je geen risico's meer nemen.
Ja hoor, financiële nieuws agentschappen als Bloomberg halen hun informatie uit Het Laatste Nieuws, die gaan zich echt niet bezig houden met de publicaties van onze nationale bank

-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd... allemaal goed en wel als het over duizenden of zelfs tienduizenden Euro's gaat. Maar met honderdduizenden bekijk je dat toch anders.
Ik zou de helft nu investeren en de rest spreiden in de tijd.
Puur mathematisch gezien is het beste alles NU in een keer inleggen zoals reeds gezegd. In de huidige markt zou ik dat toch niet doen.
Zelf zou ik 60a70% inleggen en de rest in kortlopende staats/treasury steken. Dan 6a9 maand afwachten om te kijken hoe het is geevolueerd, en de rest erin (bij correctie +10% tijdens die periode wel het resterende erin).
Heb toch het idee dat er het een en ander onderhuids wat minder gaat. Als we een correctie van 10a12% krijgen heb je een hele goede zaak gedaan om het zo te doen en ondertussen 2% rendement op de staats/treasury.
Van het huidige niveau er nog eens 12% bij dit jaar vind ik eerder onwaarschijnlijk en vind ik de kans dat er dit jaar een dip komt van 10-12% waarschijnlijker. Het is een soort kansberekening die je voor jezelf moet doen.
Zelf zou ik 60a70% inleggen en de rest in kortlopende staats/treasury steken. Dan 6a9 maand afwachten om te kijken hoe het is geevolueerd, en de rest erin (bij correctie +10% tijdens die periode wel het resterende erin).
Heb toch het idee dat er het een en ander onderhuids wat minder gaat. Als we een correctie van 10a12% krijgen heb je een hele goede zaak gedaan om het zo te doen en ondertussen 2% rendement op de staats/treasury.
Van het huidige niveau er nog eens 12% bij dit jaar vind ik eerder onwaarschijnlijk en vind ik de kans dat er dit jaar een dip komt van 10-12% waarschijnlijker. Het is een soort kansberekening die je voor jezelf moet doen.