Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
ik schrijf call-opties die nog max 3 maanden lopen op aandelen die ik in mijn bezit heb, zo krik ik de opbrengst met zo een 2% per jaar op de porteuille op.
( soms wel eens de pech dat alles veel te veel stijgt, het mag stijgen maar niet teveel he met geschreven call-opties )
( soms wel eens de pech dat alles veel te veel stijgt, het mag stijgen maar niet teveel he met geschreven call-opties )
Met nog 3 maanden te gaan zal de premie wel geen vetpot meer zijnpaul schreef:ik schrijf call-opties die nog max 3 maanden lopen op aandelen die ik in mijn bezit heb, zo krik ik de opbrengst met zo een 2% per jaar op de porteuille op.
Met nog 3 maanden te gaan zal de premie wel geen vetpot meer zijnpaul schreef:ik schrijf call-opties die nog max 3 maanden lopen op aandelen die ik in mijn bezit heb, zo krik ik de opbrengst met zo een 2% per jaar op de porteuille op.
dag hangt af van de volatiliteit van het aandeel bv solvay
( ik inkasseerde toch dikwijls een halve percent per drie maanden x 4 keer per jaar = 2percent
Dit is veeeeeeeeeeeeeeeel meer dan op een spaarboekje )
( ik inkasseerde toch dikwijls een halve percent per drie maanden x 4 keer per jaar = 2percent
Dit is veeeeeeeeeeeeeeeel meer dan op een spaarboekje )
Dit document van Bolero kan een goede leidraad zijn:
https://www.bolero.be/uploads/media/53ad617d59096.pdf
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Interessante pdf. Maar klopt het dat de 'long straddle' in deze pdf verkeerd uitgelegd staat (p. 17)? (bv. risico onbegrensd, potentieel resultaat begrensd...).reteiP schreef:Dit document van Bolero kan een goede leidraad zijn:
Kan iemand dit confirmeren?
Bij ne long straddle is het risico begrensd, en het potentieel resultaat onbegrensd.Gulden Draak schreef:Interessante pdf. Maar klopt het dat de 'long straddle' in deze pdf verkeerd uitgelegd staat (p. 17)? (bv. risico onbegrensd, potentieel resultaat begrensd...).reteiP schreef:Dit document van Bolero kan een goede leidraad zijn:
Kan iemand dit confirmeren?
Zoals bij de bgl-future ? Maar uiteindelijk is dat dan geen drama. Men verkoopt (of koopt) de future direct terug, en heeft in feite min of meer een cash-afrekening, zonder te grote kosten, en zonder te grote tussentijdse invloed op uw margin.ratpack schreef:Nee die worden cash gesetteld maar indien je ongedekt schreef zou je onderpand wel enorm moeten geweest zijn met de brexit, menig broker verhoogde de margin enorm dwz uw posities zouden snel geliquideerd worden bij een tekort terwijl enkele dagen later zou gebleken zijn dat u uitgezogen was. Wel oppassen met opties op futures want dan krijgt u wel een future in uw port bij expiratie, of verkoopt u er 1.Gulden Draak schreef:Heb ik het goed voor dat je, bij het schrijven van index-opties, nooit effectieve uitvoering aan je been hebt?
Correctrobertbo schreef: Zoals bij de bgl-future ? Maar uiteindelijk is dat dan geen drama. Men verkoopt (of koopt) de future direct terug, en heeft in feite min of meer een cash-afrekening, zonder te grote kosten, en zonder te grote tussentijdse invloed op uw margin.
-
- Newbie
- Contacteer:
Via geschreven puts en covered calls probeer ik het rendement van mijn portefeuille op te krikken. Zo heb ik in 2016 het dividend rendement op één aandeel bijna verdubbeld. Helaas zijn momenteel de covered calls in-the-money.
Om mezelf wat discipline op te leggen, heb ik een maximum bedrag van puts dat ik tegelijk wil open hebben... Anders wordt het heel gevaarlijk bij een correctie.
Om mezelf wat discipline op te leggen, heb ik een maximum bedrag van puts dat ik tegelijk wil open hebben... Anders wordt het heel gevaarlijk bij een correctie.
https://ambertreeleaves.wordpress.com
Laten we dit topic even terug oprakelen om de leuke discussie uit AB Inbev topic verder te zetten:
ab-inbev-t13665-330.html#p325350 / ab-inbev-t13665-345.html / ab-inbev-t13665-360.html
Ik heb ook 2 puts lopen tot januari, strike price 96. Misschien schrijf ik er volgende week nog bij, nadat enkele andere puts van nu vrijdag expired zijn. Hoewel ik nu toch overweeg om gewoon Inbev bij te kopen, maar geen 100 ineens.
ab-inbev-t13665-330.html#p325350 / ab-inbev-t13665-345.html / ab-inbev-t13665-360.html
WDYR, da's een mooi rendement op 4 maanden tijd.WhenDoYouRetire schreef: ↑15 november 2017, 19:20Zo'n €960 grofweg ontvangen. Margin zal uitkomen rond de €2200. Dit is ook fluctuerend.
Ik heb ook 2 puts lopen tot januari, strike price 96. Misschien schrijf ik er volgende week nog bij, nadat enkele andere puts van nu vrijdag expired zijn. Hoewel ik nu toch overweeg om gewoon Inbev bij te kopen, maar geen 100 ineens.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Wat je ook kan doen is een put verkopen en eenmaal ze weer stijgen de put terugkopen en dan pas je aandelen kopen (minder dan 100). Dan koop je ze ook onder de marktprijs
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Inderdaad, doe ik ook. Ik hou m'n cash niet graag lang geblokkeerd, voor als zich opportuniteiten voordoen zoals nu.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, telkens dat Inbev onder de 100euro ging dit jaar, is het opportuniteiten belletje gaan rinkelen om puts te schrijven
https://whendoyouretire.wordpress.com/
Heb nog maar één keer met opties gewerkt.
Op 11 september 4 putopties geschreven op Euronav met strike price €7 op 15 december 2017.
Koers toen was €6,72
Ontvangen premie €208
Koers Euronav zit goed op €7,25 momenteel.
Ben wel van plan om de optie gewoon vast te houden en te laten verlopen.
Wel niet echt van plan om dit veel toe te passen
Op 11 september 4 putopties geschreven op Euronav met strike price €7 op 15 december 2017.
Koers toen was €6,72
Ontvangen premie €208
Koers Euronav zit goed op €7,25 momenteel.
Ben wel van plan om de optie gewoon vast te houden en te laten verlopen.
Wel niet echt van plan om dit veel toe te passen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash