Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
qua spreads moet je daar idd niet zijn. Maar louter rendementsmatig, zit jb bv met een Ab Inbev toch aan premies van kleine 800 eur voor put sept/18 à 95 eur. Das kleine 10% per jaar, vooruit betaald zonder RV.
Als je dan vergelijkt tgo de margin die ze gaan reserveren, is het rendement pakken hoger. (zal voor iedereen wat anders zijn).
Op het gebied van correctheid qua notering en spreads, is USA beter. Maar op die grotere aandelen haal je dan weer minder rendement.
ik gebruik ze dus allemaal.
I know. Ik heb geen tot onvoldoende beroepsinkomen, en hou er in mijn achterhoofd rekening mee dat dit ooit discussie kan opleveren. We'll cross that bridge when we get there.paul schreef: ↑12 december 2017, 20:41
ZOU je met 4000 transacties per jaar niet het risico lopen dat bij een eventuele controle de fiscus art. 90 WIB zou toepassen ( beheer dat valt buiten het beheer van een goede huismoeder en dat ze het dan als diverse inkomsten of als beroepsinkomsten zouden belasten ? ) Ik zie geen enkele huismoeder 4000 transacties met opties per jaar doen
PS ik ben eerder huisvader dan.
Barco en bpost zijn niet de beste aandelen daarvoor imo.
Ab Inbev, UCB, KBC, ... zit je met betere getallen.
Er zijn er nog 'toffere': Altice, Gemalto, General Electric, Tesla, Snap, Alibaba, afin alles wat beweegt alsof het aan een elastiek hangt.
in princiepe krijg je geen controle, tenzij je buitenlandse rekeningen zou hebbenzao schreef: ↑12 december 2017, 22:05I know. Ik heb geen tot onvoldoende beroepsinkomen, en hou er in mijn achterhoofd rekening mee dat dit ooit discussie kan opleveren. We'll cross that bridge when we get there.paul schreef: ↑12 december 2017, 20:41
ZOU je met 4000 transacties per jaar niet het risico lopen dat bij een eventuele controle de fiscus art. 90 WIB zou toepassen ( beheer dat valt buiten het beheer van een goede huismoeder en dat ze het dan als diverse inkomsten of als beroepsinkomsten zouden belasten ? ) Ik zie geen enkele huismoeder 4000 transacties met opties per jaar doen
PS ik ben eerder huisvader dan.
er spelen nog wel andere elementen mee , zoals bedragen, maar de wet is daar heel onduidelijk over.
Voor mijn volgend avontuur denk ik eraan om een calloptie te schrijven op een deel van mijn Bpost aandelen.
Dacht aan strike €26 voor maart 2018
Dacht aan strike €26 voor maart 2018
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
update: vandaag 5 puts inbev dec/95 doorgerold naar 1* put nbev sep/18 - 95. Met positieve cashflow.vortex schreef: ↑12 december 2017, 14:30 Een tijdje terug hebben enkele spaargidsers put opties geschreven op AB Inbev vermits een deel hiervan dichter bij expiratie komen en momenteel toch wel redelijk ITM geëvolueerd zijn, zou ik graag eens horen wat men hiermee gedaan heeft of waarschijnlijk nog gaat doen. Concreet, stel dat men een van onderstaande voorbeelden zou doorrollen (wanneer?), wat zou daar dan voor in de plaats komen, wat is/was het verlies om af te sluiten en wat brengt/bracht de nieuwe positie op? Dit is geen kritiek of zo, wil gewoon eens horen hoe men best zulke situaties aanpakt.
INT P DEC 2017 110
INT P JAN 2018 96,00
INT P MAR 2018 100,00
INT P MAR 2018 105,00
Idem voor UCB: 5*dec/17 -> 3* feb/18
Normaal wachtte ik tot morgen maar dan zit ik in zonniger oorden (spanje)
Als je een put optie schrijft zoals bv hierboven "1* put nbev sep/18 - 95" en de koers is vandaag lager.zao schreef: ↑14 december 2017, 12:47update: vandaag 5 puts inbev dec/95 doorgerold naar 1* put nbev sep/18 - 95. Met positieve cashflow.vortex schreef: ↑12 december 2017, 14:30 Een tijdje terug hebben enkele spaargidsers put opties geschreven op AB Inbev vermits een deel hiervan dichter bij expiratie komen en momenteel toch wel redelijk ITM geëvolueerd zijn, zou ik graag eens horen wat men hiermee gedaan heeft of waarschijnlijk nog gaat doen. Concreet, stel dat men een van onderstaande voorbeelden zou doorrollen (wanneer?), wat zou daar dan voor in de plaats komen, wat is/was het verlies om af te sluiten en wat brengt/bracht de nieuwe positie op? Dit is geen kritiek of zo, wil gewoon eens horen hoe men best zulke situaties aanpakt.
INT P DEC 2017 110
INT P JAN 2018 96,00
INT P MAR 2018 100,00
INT P MAR 2018 105,00
Idem voor UCB: 5*dec/17 -> 3* feb/18
Normaal wachtte ik tot morgen maar dan zit ik in zonniger oorden (spanje)
Waarom voert de koper van deze optie dan niet meteen uit?
De koper heeft tijd gekocht. Die heeft nu het recht om tot 3e vrijdag van september 2018 zijn aandelen aan 95 eur te dumpen. Hij kan met gerust gemoed op wereldreis naar de brousse vertrekken.
Omgedraaid, als hij dat zou willen, waarom zou hij dan niet de put 95 sep/17 verhandelen of uitvoeren?
Die is immers goedkoper. Deze looptijd heeft een prijs.
Omdat hij dan z'n tijdswaarde in de vuilbak gooit. In jouw voorbeeld is de Inbev put 95 op dit moment €1,73 in the money: strike 95 min koers 93,27. Die €1,73 is dus de intrinsieke waarde, die strijk je op door de put nu uit te oefenen (gesteld dat je uitoefent en het aandeel onmiddellijk goedkoper terugkoopt, los van transactiekosten). Maar dat zou bijzonder dom zijn, want die put is op dit moment op de optiemarkt €8,50 waard (huidige biedprijs), een veelvoud van de intrinsieke waarde.
Wie z'n optie NU ten gelde wil maken, zal deze dus verkopen ipv uitoefenen, daarom is zao er gerust in. Pas wanneer de time value bijna volledig verlopen is, loop je risico op uitoefening.
Wat moet ik eigenlijk doen met een call die bijna afloopt?
Moet ik dan de aandelen kopen?
De call verkopen?
Wordt de waarde gestort?
Ik zit bij Keytrade bank en ik versta hun uitleg niet.
Moet ik dan de aandelen kopen?
De call verkopen?
Wordt de waarde gestort?
Ik zit bij Keytrade bank en ik versta hun uitleg niet.
keigevaarlijk als je dat niet weet en je hebt opties
raar dat je door de test van keytrade bent geraakt, want zoiets is niet verantwoord
ik veronderstel dat het GEKOCHTE opties zijn en geen GESCHREVEN opties.
Als je gekochte opties laat aflopen worden ze waardeloos en ben je AL JE GELD KWIJT
Je zal ze tijdige moeten sluiten als ze nog waaarde hebben
je moet met een gekochte opties NIKS, je MAG er iets mee
je kan er ook de aandelen mee kopen maar dat moet niet
raar dat je door de test van keytrade bent geraakt, want zoiets is niet verantwoord
ik veronderstel dat het GEKOCHTE opties zijn en geen GESCHREVEN opties.
Als je gekochte opties laat aflopen worden ze waardeloos en ben je AL JE GELD KWIJT
Je zal ze tijdige moeten sluiten als ze nog waaarde hebben
je moet met een gekochte opties NIKS, je MAG er iets mee
je kan er ook de aandelen mee kopen maar dat moet niet
ik volg paul, als je dat zelf niet weet, ben je fout bezig. Is die gekocht of verkocht?
Ik veronderstel gekocht, dus je kan die met winst verkopen (close sell) of laten uitoefenen. Hangt er van af of je de aandelen wil of niet, of je het budget hebt...
Dat zijn keuzes die je eigenlijk al op voorhand moest weten. Als je daarin handelt , en je verstaat de uitleg van de bank niet, frons ik eens. Met dergelijke producten moet je in staat zijn om het zelf uit te leggen aan jan met de pet...
Opties zijn gelijk een hamer, je kan er iets mee maken en er nog veel meer mee afbreken...
heb er ooit eens het 10 voudige voor moeten betalen dan wat ik er voor gekregen heb. (geschreven opties )
Maaar al bij al heb ik aan de opties alleen al een volledig huis verdiend
en opties zouden niet onder de effectentaks vallen
( lompe regering he )
Maaar al bij al heb ik aan de opties alleen al een volledig huis verdiend
en opties zouden niet onder de effectentaks vallen
( lompe regering he )