Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
Ben blij dat de recente gebeurtenissen je geen onherstelbare schade hebben toegebracht. Succes !
zal toch weer enige jaren duren eer ik dit inhaal, want de volatiliteit brengt automatisch met zich mee dat ik minder posities kan nemen. Soit, voor mij blijft het steeds de bedoeling minimaal een maandloon te verdienen per maand, en dat blijft mogelijk. Den overschot speel je meestal toch terug kwijt...
Ook hier enkele februari opties ITM/ATM met verlies teruggekocht. Misschien te vroeg, misschien niet. Part of the game.
Langlopende en OTM posities laten staan, die komen wel weer goed. Alleen Inbev opties (100-90-80) beginnen stilaan zorgen te geven.
Buy en hold beleggers hebben slechts op papier winst en verlies. Voor optieschrijvers zijn beide sneller reëel.
(Ik zit 95% in aandelen en 5% in short puts.)
Langlopende en OTM posities laten staan, die komen wel weer goed. Alleen Inbev opties (100-90-80) beginnen stilaan zorgen te geven.
Buy en hold beleggers hebben slechts op papier winst en verlies. Voor optieschrijvers zijn beide sneller reëel.
(Ik zit 95% in aandelen en 5% in short puts.)
ik schrijf zowel puts als call met dezelfde vervaldatum op dezelfde aandelen maar uiteraard met verschillende uitoefenprijs.
Zo verlies men - in het geval het behoorlijk in de soep loopt - maar op één van de twee meestal
Zo verlies men - in het geval het behoorlijk in de soep loopt - maar op één van de twee meestal
Een maandloon verdienen zal op den duur zelfs niet meer haalbaar zijn..Heb jij je ambitie dan neerwaarts bijgesteld? Ik meen me te herinnneren dat het de bedoeling was met je kamikaze-strategie na enkele jaren' binnen' te zijn?Dat dit stond te gebeuren was te voorspellen.Dergelijke strategieen draaien vroeg of laat altijd uit op een ramp.Anyway,blij te horen dat je nog onder de levenden bent.Houden zo!zao schreef: ↑8 februari 2018, 12:38zal toch weer enige jaren duren eer ik dit inhaal, want de volatiliteit brengt automatisch met zich mee dat ik minder posities kan nemen. Soit, voor mij blijft het steeds de bedoeling minimaal een maandloon te verdienen per maand, en dat blijft mogelijk. Den overschot speel je meestal toch terug kwijt...
In sé is dat dezelfde ambitie: of ik nu op een paar jaar voldoende verdien om daar levenslang mee toe te komen, of ik verdien elke maand een maandloon, mij om het even.Carnaygee schreef: ↑8 februari 2018, 19:40
Een maandloon verdienen zal op den duur zelfs niet meer haalbaar zijn..Heb jij je ambitie dan neerwaarts bijgesteld? Ik meen me te herinnneren dat het de bedoeling was met je kamikaze-strategie na enkele jaren' binnen' te zijn?Dat dit stond te gebeuren was te voorspellen.Dergelijke strategieen draaien vroeg of laat altijd uit op een ramp.Anyway,blij te horen dat je nog onder de levenden bent.Houden zo!
Momenteel nam ik van verdiensten/winsten steeds een maandloon af, en de rest bleef in de markt.
Mijn ambitie is niet veranderd, ook de termijn niet. Ik heb altijd gezegd 'aan dit tempo nog 2.5 jaar'... goed wetend dat dit geen realistisch tempo was.
Net zoals een daling van x aantal % op paar dagen ok niet realistisch is.
Grofweg blijft mijn ambitie gelijk aan het beursgemiddelde op lange termijn (pakweg 6-7% per jaar) maar waar ik bijkomend een hefboom gebruik. Als die op LT maar *3 blijkt te zijn, is het nog 18-20% per jaar...
Ik ben nu in jaar 3, definitieve conclusies over pakweg 25 jaar? maar kzal tussentijds wel eens updaten :-)
Het punt is dat uw strategie geen 25 jaar vol te houden is.Je bent pas in jaar 3 en je situatie is nu al uitzichtloos.Je hebt je traag opgebouwde winsten moeten prijsgeven om je open posities met gigantische verliezen te sluiten en zo te zien ben je nog niet klaar.Positief blijven is een goede eigenschap in deze,maar realist zijn is nog beter.zao schreef: ↑8 februari 2018, 20:25In sé is dat dezelfde ambitie: of ik nu op een paar jaar voldoende verdien om daar levenslang mee toe te komen, of ik verdien elke maand een maandloon, mij om het even.Carnaygee schreef: ↑8 februari 2018, 19:40
Een maandloon verdienen zal op den duur zelfs niet meer haalbaar zijn..Heb jij je ambitie dan neerwaarts bijgesteld? Ik meen me te herinnneren dat het de bedoeling was met je kamikaze-strategie na enkele jaren' binnen' te zijn?Dat dit stond te gebeuren was te voorspellen.Dergelijke strategieen draaien vroeg of laat altijd uit op een ramp.Anyway,blij te horen dat je nog onder de levenden bent.Houden zo!
Momenteel nam ik van verdiensten/winsten steeds een maandloon af, en de rest bleef in de markt.
Mijn ambitie is niet veranderd, ook de termijn niet. Ik heb altijd gezegd 'aan dit tempo nog 2.5 jaar'... goed wetend dat dit geen realistisch tempo was.
Net zoals een daling van x aantal % op paar dagen ok niet realistisch is.
Grofweg blijft mijn ambitie gelijk aan het beursgemiddelde op lange termijn (pakweg 6-7% per jaar) maar waar ik bijkomend een hefboom gebruik. Als die op LT maar *3 blijkt te zijn, is het nog 18-20% per jaar...
Ik ben nu in jaar 3, definitieve conclusies over pakweg 25 jaar? maar kzal tussentijds wel eens updaten :-)
AB Inbev put optie verkopen met strike 80 begint mijn interesse te wekken
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
"Net zoals een daling van x aantal % op paar dagen ok niet realistisch is."
? in 2008 en ook 2011 waren de dalingen veel groter dan is dit peanuts.... Wanneer de vola jaren laag staat is de premie de kool niet meer waard tov de eventuele exposure
? in 2008 en ook 2011 waren de dalingen veel groter dan is dit peanuts.... Wanneer de vola jaren laag staat is de premie de kool niet meer waard tov de eventuele exposure
Het zal interessant worden om zao op te blijven volgen (blijf ons aub op de hoogte houden, ik meen het). Dit was eigenljik de eerste sterke correctie sinds die schrijf-portefeuille gestart werd, en plots gaat het halve 'businessmodel' reeds overboord. In een stijgende markt is puttekes schrijven niks, maar als er eens een serieuze djoef naar beneden komt zoals nu zit je met de gebakken patatjes.
Maar langs de andere kant zorgen de hogere optiepremies er nu wel weer voor dat er hogere premies verdiend kunnen worden met het schrijven. En zo kan zao zijn/haar verlies misschien toch sneller toerijden dan geanticipeerd.
Maar langs de andere kant zorgen de hogere optiepremies er nu wel weer voor dat er hogere premies verdiend kunnen worden met het schrijven. En zo kan zao zijn/haar verlies misschien toch sneller toerijden dan geanticipeerd.
De vix is wakker, wanneer zijn opties duur, hij die het weet schrijft. En hij die het niet weet....zal betalen voor de ander
https://finance.yahoo.com/quote/%5EVIX
https://finance.yahoo.com/quote/%5EVIX
Inderdaad, er is nog eens 10k onderweg naar mijn Binck, puur om de margins af te dekken van opties die ik binnenkort wil schrijven (hopelijk gaat Europa niet meteen omhoog op maandag). Aangenaam verrast door bvb de optiepremies op pakweg Airbus.
Poldermol, ik zie niet goed waar mijn strategie wijzigt? Ik ben een put-optie-schrijver, er verandert toch niets aan mijn strategie omdat ik er (noodgedwongen) x aantal moet terugkopen? Dat beïnvloedt enkel het rendement.Poldermol schreef: ↑11 februari 2018, 14:17 Het zal interessant worden om zao op te blijven volgen (blijf ons aub op de hoogte houden, ik meen het). Dit was eigenljik de eerste sterke correctie sinds die schrijf-portefeuille gestart werd, en plots gaat het halve 'businessmodel' reeds overboord. In een stijgende markt is puttekes schrijven niks, maar als er eens een serieuze djoef naar beneden komt zoals nu zit je met de gebakken patatjes.
Zolang alles stijgt, is er idd niks aan, nu er terug volatiliteit is zal ik (als er terug opties waardeloos aflopen) die opnieuw kunnen uitzetten aan hogere premie. (afin, ik vermoed dat na vervaldag feb/18 ook de dekkingspercentages weer omhoog worden aangepast...) Ik hou jullie alleszins op de hoogte. Ook van mijn wedervaren met de broker Binck, die op deze moment de deur veel te snel dichtzet nadat ze wagenwijd openstond. Daarover heb ik al wat afgepalaverd met de contacten daar, maar ik versta al snel dat die mensen geen bevoegdheden hebben (relatiemanager is 24 jaar, die heeft van de financiële crisis alleen gehoord van ver..)