Alternatief voor VWCE gevraagd...
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Alternatief voor VWCE gevraagd...
Het gaat niet over 100'en K's, zelfs niet over 100 Ktroglodytes schreef: ↑29 januari 2022, 09:57 Nogal een kleine ETF (illiquide en dus grotere spread bij aan- en verkoop; langer wachten bij limietorders), en ook best duur in vergelijking met zelf je ETF's mixen, zeker als je hier verschillende 100'en K's wil in droppen. Duurdere aankoop via brokers zoals Bolero. Maar voor de rest: interessante toevoeging.

Ik ben mij bewust van de minpuntjes die je opnoemt, zowel van de ETF als van de broker.
Voor mijn eerste stap met ETFs vond ik dit een goede oplossing... 1 ETF met "de hele wereld" bij een Belgische broker.
Ik ben er nog steeds niet uit hoe mijn ETF port juist samen te stellen en bij welke broker, vandaar deze simpele oplossing om alvast te starten met een brede basis. Het is wel nog steeds mijn bedoeling hiernaast ook een meer diverse ETF port op te starten. De ETF(s) moeten ook dienen als diversificatie tov. mijn Belgische (dividend)aandelen port.
Dus op VWRA ook 1,32%?EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2022, 11:43Volgens mij is VWRA gewoon VWCE op Londen in USD ...
Check the ISIN: IE00BK5BQT80 (Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (USD) Acc)
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Op de website van iShares zie ik een inkomst uit securities lending vermeld. Wordt deze uitgekeerd aan de houders van deze etf's (supplementair verrekend in de koers weliswaar)?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De munt en/of beurs maakt voor de Belgische fiscus inderdaad niets uit ...Indalo schreef: ↑29 januari 2022, 14:09Dus op VWRA ook 1,32%?EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2022, 11:43 Volgens mij is VWRA gewoon VWCE op Londen in USD ...
Check the ISIN: IE00BK5BQT80 (Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (USD) Acc)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is intern in het fonds en je ziet daar dus niets van.
In normale omstandigheden maken ze daar een beetje winst mee waardoor de totale interne kost van de ETF wat lager is.
M.a.w. in een vergelijking qua prestatie van ETFs maakt dat volgens mij niets uit, vermits dat meegerekend is in de NAV/NIW.
De koers is eigenlijk nog wat anders, dat is de prijs waaraan een transactie tot stand komt op een markt.
De koers loopt echter in normale omstandigheden wel ongeveer gelijk aan de NAV/NIW, door toedoen van authorized participants en arbitrage.
Maar als ik het goed begrijp wordt die inkomst verrekend in de NAV/NIW, zoals de TER ook verrekend wordt?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
uit het jaarverslag:
p131: Net Assets $11,438,295,558
p132: Securities Lending Income $1,048,130
Dat is dus 0.01% extra rendement.
Dit is de netto opbrengst na kosten:
p680:
p131: Net Assets $11,438,295,558
p132: Securities Lending Income $1,048,130
Dat is dus 0.01% extra rendement.
Dit is de netto opbrengst na kosten:
p680:
M.a.w. op 8% "lending agent" kosten na, komt de ganse opbrengst in fonds/NAV terecht.The securities lending agent appointed is Brown Brothers Harriman & Co. All securities lending revenue, with the exception of a minimal lending agent fee, is received directly into the Funds.
All operational costs in supporting the lending programme are borne by the lending agent and paid directly out of the agent lender fee received.
The current securities lending income split between the relevant Fund and the securities lending agent for the year ended 30 June 2021 is as follows:Code: Selecteer alles
FTSE All-World UCITS ETF To Fund: $1,048,130 92% To Lending Agent: $87,261 8%