Alternatieven staatsbon
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Alternatieven staatsbon
Ze zijn allemaal zot gewordenjohann schreef: ↑22 augustus 2023, 22:21Om geld bij Argenta weg te halen hoef ik niet naar het kantoor, maar om het er te houden wél? Volgens De Standaard zouden de kantoorhouders bovendien beloond worden met 0% commissie. Dus allen naar het bankkantoor waar de zelfstandige agent dan een hele week termijnrekeningen mag verkopen aan 0,0 euro vergoeding? Veel slechter kan ik het niet bedenken.

De volgende meldt zich: Beobank termijnrekening 1j. @ 2,84% netto. Of toch volgens De Tijd. (Niets terug te vinden op de website van Beobank.)
Telefoneren naar het kantoor.
Ik ben al klant dus even horen wat ze me te bieden hebben.
Ik ben al klant dus even horen wat ze me te bieden hebben.
Deze overweeg ik wel. Goede kredietrating en zekerheid over netto resultaat. Dus geen twijfel over hoeveel RV eraf gaat.
Kan je bij Beobank online intekenen? Heb al een effectenrekening gemaakt maar vrees dat dit niet online kan?
Belfius kon een half jaar geleden wel online, daarna weer niet meer.
Denk dat ik naar NIBC ga gaan, daar kan het wel online op paar minuten (heb een deeltje spaargeld voor/van zoon al op een termijnrekening gezet daar)
Belfius kon een half jaar geleden wel online, daarna weer niet meer.
Denk dat ik naar NIBC ga gaan, daar kan het wel online op paar minuten (heb een deeltje spaargeld voor/van zoon al op een termijnrekening gezet daar)
Iemand een aanbod termijnrekening bij grootbanken (ING, BNP, KBC)?
- Vincent2018
- Full Member
Beobank moet via kantoor...
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Heb je een effectenrekening nodig om een termijnrekening te openen want bij beobank is dit niet gratis dacht ik?
- Vincent2018
- Full Member
zie pagina 30 https://www.beobank.be/sites/default/fi ... 082023.pdf
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Ik zie dat er beheerskosten zijn, maar ik lees nergens dat een effectenrekening nodig is voor een termijnrekening te openen?Vincent2018 schreef: ↑28 augustus 2023, 14:07zie pagina 30 https://www.beobank.be/sites/default/fi ... 082023.pdf
-
- Hero Member
- Contacteer:
Termijnplaatsingen komen op een termijnrekening en niet op een effectenrekening.
Het zijn immers geen effecten maar intrest-dragende (rente-dragende) spaarproducten.
Het zijn immers geen effecten maar intrest-dragende (rente-dragende) spaarproducten.
Ik dacht dan misschien een termijnrekening te kunnen openen omdat ze dan die mifid info hadden (maar zal me vergissen met de staatsbon, die bewuste discussie dat het grootboek daarvan vrijgesteld is en de banken niet).
Wat ik me afvraag ->
Waarom laten banken (zo ook argenta) mensen langsgaan op kantoor om termijnrekening te openen? Zou me kunnen voorstellen dat ze dan ander dingen willen aansmeren maar als je ziet dat ze daarvoor geen tijd hebben (bij argenta is het blijkbaar stormloop en voorzien ze maar 10 min per klant) lijkt me dat ook niet te kunnen.
En ik heb nu (2) effectenrekeningen bij beobank.. ik vermoed zolang ik daar niets mee doe.. er geen kosten zijn?
Wat ik me afvraag ->
Waarom laten banken (zo ook argenta) mensen langsgaan op kantoor om termijnrekening te openen? Zou me kunnen voorstellen dat ze dan ander dingen willen aansmeren maar als je ziet dat ze daarvoor geen tijd hebben (bij argenta is het blijkbaar stormloop en voorzien ze maar 10 min per klant) lijkt me dat ook niet te kunnen.
En ik heb nu (2) effectenrekeningen bij beobank.. ik vermoed zolang ik daar niets mee doe.. er geen kosten zijn?
een waardig alternatief :
De obligatie Nestlé Finance International met een restduur van twee jaar en een coupon van 0% kan momenteel onder pari worden gekocht aan 92,73% van de nominale waarde. Hierdoor bedraagt het rendement 3,37% voor coupures van 1.000 euro.
De obligatie Nestlé Finance International met een restduur van twee jaar en een coupon van 0% kan momenteel onder pari worden gekocht aan 92,73% van de nominale waarde. Hierdoor bedraagt het rendement 3,37% voor coupures van 1.000 euro.
-
- Verbannen Gebruiker
Vrijdag waren er USD vrijgekomen. Overgeschreven naar Bolero. Vandaag deze obligatie gekocht:
Alphabet Inc. 1,1% 20/30
ISIN: US02079KAD90
Coupon is hoog voor mijn doen, maar in USD minder aanbod voor lage coupons dan in EUR. Er zijn 0% maar die zijn ver onder pari uitgegeven (eentje gevonden met uitgiftekoers rond de 25; gelukkig eerst gecheckt
)
Alphabet Inc. 1,1% 20/30
ISIN: US02079KAD90
Coupon is hoog voor mijn doen, maar in USD minder aanbod voor lage coupons dan in EUR. Er zijn 0% maar die zijn ver onder pari uitgegeven (eentje gevonden met uitgiftekoers rond de 25; gelukkig eerst gecheckt