Alternatieven voor Amerikaanse producten
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Alternatieven voor Amerikaanse producten
In een week tijd 5,6% meer tweedehands Cybertrucks te koop op deze website. Er worden er dus meer aangeboden dan er gekocht worden.KleineSpaarder schreef: ↑16 maart 2025, 17:12 Ik weet niet of het met de Tesla boycot te maken heeft of niet. Maar in de US willen blijkbaar veel mensen snel van hun Tesla Cybertruck af. De gemiddelde prijs van een tweedehands is in een jaar met bijna dan 60% gedaald. Volgens deze website die er momenteel ongeveer 300 in aanbieding heeft.
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Te ... ruck-d3353
How much does the Tesla Cybertruck cost?
The average Tesla Cybertruck costs about $92,058.80. The average price has decreased by -58.5% since last year. The 298 for sale on CarGurus range from $74,995 to $144,990 in price.
Ondanks het feit dat chef marketing Trump het witte huis veranderd heeft in een showroom.
En ondanks het feit dat Trumps minister van Handel aangeraden heeft om Tesla aandelen te kopen.

Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
Musk heeft de rekening gemaakt. Door zijn wagonnetje aan Trump te hangen, verliest hij 100 miljard met zijn Tesla aandelen, maar verwacht hij misschien 200 of 300 miljard te winnen met zijn SpaceX aandelen.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
De eenvoudige Tesla-aandeelhouder heeft helaas geen SpaceX aandelen.
De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Eerst oproepen voor een boycot van Tesla, maar nu zit je plots in met de Tesla-aandeelhouderKleineSpaarder schreef: ↑23 maart 2025, 15:54Musk heeft de rekening gemaakt. Door zijn wagonnetje aan Trump te hangen, verliest hij 100 miljard met zijn Tesla aandelen, maar verwacht hij misschien 200 of 300 miljard te winnen met zijn SpaceX aandelen.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
De eenvoudige Tesla-aandeelhouder heeft helaas geen SpaceX aandelen.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volledig akkoord over de algemene Teslaveverkoop; ik had het specifiek over de "thuismarkt" van Tesla.vortex schreef: ↑23 maart 2025, 16:31De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Volledig akkoord over de thuismarkt: vroeger was een EV van Tesla iets was voor de hippe, woke en pro-democratische kiezer, terwijl redneck republieken eerder een Amerikaans truck van het merk GMC kochten.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 17:20Volledig akkoord over de algemene Teslaveverkoop; ik had het specifiek over de "thuismarkt" van Tesla.vortex schreef: ↑23 maart 2025, 16:31
De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.
Nu hebben de Amerikaanse hipsters zich volledig afgekeerd van Tesla omwille van de “outing” van Musk.
-
- Full Member
- Contacteer:
En het houdt niet op. Witkoff, de gezant van Trump, vindt Putin geen slechte kerel.KleineSpaarder schreef: ↑17 maart 2025, 16:30Alweer een nieuwe stap van Trump om te bewijzen dat hij een vazal van Putin isKleineSpaarder schreef: ↑14 maart 2025, 09:21 Ik hield het niet voor mogelijk, maar met Trumps uitspraken van gisteren is mijn motivatie om geen Amerikaanse producten te kopen nog groter geworden (de 3 laatste punten van het lijstje). Mijn persoonlijke redenen om Amerikaanse producten te vermijden wanneer er goede andere alternatieven zijn, zijn deze:
- Trump is (was) gestopt met wapens te leveren aan Oekraine en is (was) gestopt met inlichtingen te delen over Rusland met Oekraine en is gestopt met het hinderen van Putins hackers. Hij wordt hierdoor medeplichtig aan Putin in Putins oorlog.
- En door Putins hackers vrij spel te geven, maakt Trump de hele wereld (zelfs de US) kwetsbaarder. Ook mezelf.
- Trump heeft de handelsoorlog verklaard aan zowat de hele wereld, en specifiek de EU, waardoor ik rechtstreeks aangevallen word
- Trump stelt zich op als vazal van Putin, die naast al zijn moorden, wreedheden, tirannie en oorlogsdaden en oorlogsmisdaden, ook een steunpilaar is voor Hamas, Hezbollah en Iran.
- Trump heeft bevestigd dat hij Groenland zal annexeren
- Trump heeft aan het pentagon militaire opties gevraagd om het Panama militair onder controle te krijgen
- Trump heeft geëist, en verkregen, dat TSMC 100 miljard betaalt als "bescherming" (een "investering"). Echte gangsterpraktijken
Trump administration pulls US out of body investigating Ukraine invasion
Russia and allies were target of International Centre for the Prosecution of the Crime of Aggression against Ukraine
Robert Tait in Washington
Mon 17 Mar 2025 15.49 CET
The Trump administration is withdrawing from an international body formed to investigate responsibility for the invasion of Ukraine in the latest sign that the White House is adopting a posture favouring Vladimir Putin.
Putin die heel zijn land terroriseert, tegenstanders vermoordt, Oekraine binnengevallen is, en Hamas, Hezbollah en Iran steunt: geen slechte kerel.
"I don't regard Putin as a bad guy. That is a complicated situation, that war, and all the ingredients that led up to it."

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een quote van een quote van een quote van zichzelf

-
- Full Member
- Contacteer:
Wat zit jij hier altijd de personen aan te vallen die een andere mening hebben dan jou. Inhoud van jouw kant: 0.0. Alleen maar stoken, non-argumenten gebruiken. Niets inhoudelijks.
De intelligentere hier hebben direct door dat ik het iedereen gemakkelijk maak door de lange lijst van Trumps bewijzen van vazalschap aan Putin steeds maar aan te vullen. Dat jou dat stoort, kan best zijn. De lange lijst van Trumps onderdanigheid en medeplichtigheid aan Putins misdaden is wat ze is. En ze wordt steeds langer en schandaliger.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een quote van een (eigen) quote van een (eigen) quote is geen “aanvulling van bewijzen”.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 07:25Wat zit jij hier altijd de personen aan te vallen die een andere mening hebben dan jou. Inhoud van jouw kant: 0.0. Alleen maar stoken, non-argumenten gebruiken. Niets inhoudelijks.
De intelligentere hier hebben direct door dat ik het iedereen gemakkelijk maak door de lange lijst van Trumps bewijzen van vazalschap aan Putin steeds maar aan te vullen. Dat jou dat stoort, kan best zijn. De lange lijst van Trumps onderdanigheid en medeplichtigheid aan Putins misdaden is wat ze is. En ze wordt steeds langer en schandaliger.
Het is enkel en alleen maar overbodige herhaling.
En dan heb ik het nog niet over de inhoud van jouw bagger …

tja, door de één of andere reden ziet Vincent heel hard en overduidelijk een link tussen Poetin en PVDA.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 07:25Wat zit jij hier altijd de personen aan te vallen die een andere mening hebben dan jou. Inhoud van jouw kant: 0.0. Alleen maar stoken, non-argumenten gebruiken. Niets inhoudelijks.
Leugens , zaken verdraaien , de zaken in een compleet andere context plaatsen, en dan de zaken hoe ze effectief zijn straal negeren.
Bijzondere kenmerken toch ....
Want jouw input is telkens van onschatbare waarde en hebben zeker geen 'bagger-gehalte' ?VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 08:03Een quote van een (eigen) quote van een (eigen) quote is geen “aanvulling van bewijzen”.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 07:25
Wat zit jij hier altijd de personen aan te vallen die een andere mening hebben dan jou. Inhoud van jouw kant: 0.0. Alleen maar stoken, non-argumenten gebruiken. Niets inhoudelijks.
Het is enkel en alleen maar overbodige herhaling.
En dan heb ik het nog niet over de inhoud van jouw bagger …![]()
LOL

-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is precies wat we allemaal eens zouden willen in plaats van jouw persoonlijke aanvallen en idiote opmerkingen die alleen maar bedoeld zijn om de boel te verpesten. Dat je het eens over DE INHOUD hebt.VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 08:03 En dan heb ik het nog niet over de inhoud van jouw bagger …![]()
Laat maar weten welke van mijn beweringen over Trump niet kloppen.
Ik ga mijn adem niet inhouden

Ahh, de crèche is weer geopend.