Annuleringsverzekeringen ?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Annuleringsverzekeringen ?
'k Heb even die NoGo bekeken. Het komt in grote lijnen overeen, en ook de reisgezel staat vermeld.
Het verzekerde bedrag ligt iets lager dan bij Ethias, maar de polis is wel bijna dubbel zo duur (153 euro vs 79 euro (wegens korting door andere verzekeringen)). Dan is de keuze snel gemaakt.
Het verzekerde bedrag ligt iets lager dan bij Ethias, maar de polis is wel bijna dubbel zo duur (153 euro vs 79 euro (wegens korting door andere verzekeringen)). Dan is de keuze snel gemaakt.
Concreet betreft het Keytrade : zij bieden bij een VISA GOLD of PLATINUM kaart een dergelijke verzekering aan. VISA heeft als verzekeringsfirma daartoe AXA. Deze laatste stipuleert dat je een wettelijke band moet hebben met de reisgezel alvorens zij de door mij betaalde reis integraal terugbetalen.
Laatst gewijzigd door insider op 14 augustus 2019, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een feit dat verzekeringen die verbonden zijn aan kredietkaarten altijd minder goede voorwaarden bieden.
Wat ergens logisch is, toch?
Maar ze zijn uiteraard altijd beter dan géén verzekering te hebben.
Wat ergens logisch is, toch?
Maar ze zijn uiteraard altijd beter dan géén verzekering te hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Annulatieverzekering inbegrepen in de KBC Platinum Mastercard is top, kost wel wat geld op maandbasis (9EUR), maar heb hier al enorm goeie ervaringen mee gehad. Ook extra's zoals vlucht enkele uren uitgesteld? 200EUR. We hebben deze kaart genomen omdat we een hogere dekking dan 5000EUR nodig hadden, en nog geen seconde beklaagt, heb er al meer uitgehaald dan dat ze ons kost.
Heb nu ééntje bij Keytrade aangevraagd, lijkt mij min of meer hetzelfde, de dekking is iets lager.
Heb nu ééntje bij Keytrade aangevraagd, lijkt mij min of meer hetzelfde, de dekking is iets lager.
Ja idd "there is no such thing as a free lunch" maar UNIA stelde dat dit een discirimantievorm inhoudt. Je samenlevingsvorm mag immers geen voorwerp uitmaken van uitsluiting !
Even een oud forum oprakelen.
Wij willen ook vakantie boeken voor dit jaar en opteren voor een annuleringsverzekering. Dit zou ons echter 80euro kosten bij de organisator.
Als ik nu een gratis keytrade Golden Mastercard neem heb ik gratis annuleringsverzekering voor mijn reis...
Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd? Iemand ervaring mee?
Wij willen ook vakantie boeken voor dit jaar en opteren voor een annuleringsverzekering. Dit zou ons echter 80euro kosten bij de organisator.
Als ik nu een gratis keytrade Golden Mastercard neem heb ik gratis annuleringsverzekering voor mijn reis...
Het is inderdaad zo simpel als iemand van uw reisgezelschap sterft of zwaar ziek wordt.MeOnline schreef: ↑16 januari 2021, 09:28 Even een oud forum oprakelen.
Annuleringsverzekeringen bij organisator of instanties zoals Europ Assistance hebben echter meestal een dekking die veel breder is dan de dekking bij een Golden MasterCard.
Vraag jezelf af welke risico's je juist wil afdekken met die verzekering en kijk dan de algemene voorwaarden na of alles erin voorkomt (meer risico's dekken = meestal duurdere annulatieverzekering
U ziet niet iets over het hoofd , och ja een ding denk niet dat ge deze gaat krijgen bij Keytrade de gewenste kaart.MeOnline schreef: ↑16 januari 2021, 09:28 Even een oud forum oprakelen.
Tenzij ge daar Miljoenen hebt staan.
Laat zeer zeker antwoord Keytrade hier weten.
Estate Guru believer.
Een ba verzekering kost soms een pak meer bij de ene verzekeraar dan bij een andere.
Is dat ook dan een betere ba dekking.
Bij boeking van een reis + verzekering is makkelijk en wordt er geld opgeraapt.
Als men 2 reizen boekt is een aparte polis altijd al goedkoper of via kredietkaart.
Voor ziekte op reis personen bijstand binnen €uropa is er dekking via ziekenfonds.
Wereldwijde ziekte personen bijstand enkel nog bij DE Voorzorg.
En de truuk bij alle verzekeringen is dubbele dekking die al via een ander is verkregen.
Estate Guru believer.
Hoe doen jullie het dan als jullie een reisje boeken? Bv 2 weken oostenrijk? Geen annulatie of...?
Annulatie verzekering via Kbc betaalmiddel als Mastercard in bezit , dus betaling reis via kbc rekening of card.
Een mastercard is dus wel verplicht.
In ons geval.
Voertuig bijstand via ba verzekeraar ( zit ook personen bijstand wereldwijd in ,voertuig vliegtuig ,trein, boot ).
Al of niet gezin.
Wat personen bijstand betreft dus via ba verzekering of via ziekenfonds.
Estate Guru believer.
2020 ging voor mij het jaar van genieten worden, dus had ik heel wat reizen en uitstappen geboekt, en een annulatieverzekering genomen.
Uiteindelijk is er maar 1 reis (een week stappen in de Zwitserse bergen) doorgegaan. 'k Heb nu juist de factuur gekregen voor die verzekering, en ik krijg een geste van 2 maanden gratis. Ik weet niet wat 2021 brengt, maar ik ben ze wel terug aangegaan.
Uiteindelijk is er maar 1 reis (een week stappen in de Zwitserse bergen) doorgegaan. 'k Heb nu juist de factuur gekregen voor die verzekering, en ik krijg een geste van 2 maanden gratis. Ik weet niet wat 2021 brengt, maar ik ben ze wel terug aangegaan.
Waar ben je die aangegaan en wat kost dat?
Heeft iemand de carrefour gold visakaart? Zou de goedkoopste zijn met annulatieverzekering.
Heeft iemand de carrefour gold visakaart? Zou de goedkoopste zijn met annulatieverzekering.
Wij hadden een jaarverzekering die afliep ergens in februari 2020 en waren van plan ook eens een verre reis te maken afgelopen zomer. Ik heb die verzekering eind januari al opgezegd omdat ik al zo'n vaag vermoeden had dat het reisloos jaar ging worden, het heeft me alvast een paar honderd euro nutteloos uitgegeven geld bespaard. Ook voor 2021 ga ik geen geld aan annuleringsverzekeringen uitgeven, er zal weinig of niet gereisd worden naar het (verre) buitenland.annetje schreef: ↑17 januari 2021, 14:00 2020 ging voor mij het jaar van genieten worden, dus had ik heel wat reizen en uitstappen geboekt, en een annulatieverzekering genomen.
Vroeger boekte ik bij de touroperator een verzekering bij, indien het er niet inbegrepen was; of voor zelf georganiseerde (auto)reizen, een tijdelijke polis bij een verzekeringsmaatschappij.
De laatste jaren hadden we de gewoonte om meerdere keren per jaar een reis(je) te maken.
Daarom de keuze gemaakt voor een jaarlijkse polis 'reisbijstand' (zonder annulering), zodat we ook voor occasionele weekendtrips verzekerd waren.
Naarmate het ouder worden, hebben we dat uitgebreid naar een multipakket, annulering inbegrepen.
Voor 2020 is dit quasi verloren geld geweest: onze enige sinds lang geboekte reis werd volledig terugbetaald door de organisator.
Nu denk ik dat ik niet ga vernieuwen tegen de vervaldag in april 2021, maar pas een nieuwe polis afsluiten tegen dat we min of meer zekerheid hebben dat we wél kunnen vertrekken.