aparte familiale verzekering?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
- spaarvarken01
- Newbie
- Contacteer:
aparte familiale verzekering?
Is het altijd beter en voordeliger om een famiale en brandverzekering samen te nemen?
Zo nee, wat is de interessantste familiale verzekering met rechtsbijstand?
Zo ja , wat is de interessantste brand en familiale verzekering samen?
Rechtsbijstand is wel belangrijk omdat ik dit mogelijk de volgende jaren zou nodig kunnen hebben. Waarschijnlijk niet maar mogelijkheid is niet onbestaand. ( ev. bouwgeschil naast de deur).
Rechtsbijstand is wel belangrijk omdat ik dit mogelijk de volgende jaren zou nodig kunnen hebben. Waarschijnlijk niet maar mogelijkheid is niet onbestaand. ( ev. bouwgeschil naast de deur).
Re: aparte familiale verzekering?
Familiale en Brandverzekering + eventueel auto worden meestal in een pakket aangeboden.spaarvarken01 schreef: ↑23 april 2022, 10:02 Is het altijd beter en voordeliger om een famiale en brandverzekering samen te nemen?
Over rechtsbijstand, zou ik een onafhankelijke consumenten polis aanbevelen als minste + aangevuld met bouw geschillen.
Rechtsbijstand onafhankelijk is normaal auto + andere voertuigen, familiale, brand rechtsbijstand.
Kostprijs consumenten polis reken op 17 € per maand.
Mijn Polissen lopen bij P&v.
Bij brandpolis is bijstand inbegrepen, storm, slotenmaker, loodgieter, elektricien enz.
De duurdere rechtsbijstand polissen zijn fiscaal aftrekbaar. Jaarlijks wel rond de 500 €.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Brand en familiale sluit je sowieso best af bij dezelfde maatschappij. Anders ga je discussies hebben over wie moet tussenkomen in bepaalde gevallen.
Best, hangt sterk af van wat voor jou van belang is en hoeveel het mag kosten. Qua dekkingen en service is AG naar mijn gevoel het beste.
Als je graag bouwgeschillen wilt verzekeren, kun je best een fiscaal aftrekbare polis afsluiten. Dit kan vanaf een 250 à 300 euro per jaar en de premie is aftrekbaar (40% op max 310 euro, dus 124 euro). Als je dit onafhankelijk wilt doen, kan dit bij das of arag. Hou er wel rekening mee dat er een wachttijd van 36 maanden is voor bouwgeschillen .
Best, hangt sterk af van wat voor jou van belang is en hoeveel het mag kosten. Qua dekkingen en service is AG naar mijn gevoel het beste.
Als je graag bouwgeschillen wilt verzekeren, kun je best een fiscaal aftrekbare polis afsluiten. Dit kan vanaf een 250 à 300 euro per jaar en de premie is aftrekbaar (40% op max 310 euro, dus 124 euro). Als je dit onafhankelijk wilt doen, kan dit bij das of arag. Hou er wel rekening mee dat er een wachttijd van 36 maanden is voor bouwgeschillen .
Aangezien ik geen nieuw onderwerp wou starten, hier mijn vraag:
Bestaat er een familiale verzekering zonder franchise? De familiales die ik nagezien heb: AG insurance, Allianz, Argenta, AXA, Belfius (direct), DVV, Ethias, ING & KBC hadden allemaal franchise.
Bestaat er een familiale verzekering zonder franchise? De familiales die ik nagezien heb: AG insurance, Allianz, Argenta, AXA, Belfius (direct), DVV, Ethias, ING & KBC hadden allemaal franchise.
Als je een paar honderd € per jaar neertelt, gaat dit misschien wel lukken.
Of ze meegaan in uw verhaal?
Misbruiken alom, mensen zijn spitsvondig.
AG heeft een pack familiale+, daarvoor betaal je een 35 euro extra en daar zit een Engelse vrijstelling in. De schade wordt dan volledig vergoed indien de schade hoger is dan de vrijstelling. Daarnaast zitten daar nog een aantal uitbreidingen in zoals contractuele schade (bv. Schade aan gehuurde fiets etc.)
Bedankt voor de reacties. Engelse franchise vind ik niet zo interessant dus voorlopig blijf ik bij AXA denk ik.
Nochtans een no-brainer, voor 35 eur een engelse franchise ipv vaste. Is bijna zo goed als wat je zoekt.
Bovendien heb je dan een heel aantal contractuele geschillen die gedekt zijn (e.g. fiets die je huurt, (zeil)boot die je huurt tot 50.000 euro en max. 48uur, elektronische toestellen die je van een vriend of familie gebruikt (camera, laptop, boomzaag,...). Veel mensen staan daar niet bij stil en zo'n schadegevallen geven vaak aanleiding tot discussie omdat de meesten het verschil niet kennen tussen contractuele en extra-contractuele schade.
Ik vind het dus ook een no-brainer voor 35 euro als je dan ook nog eens een Engelse vrijstelling hebt.
Ik vind het dus ook een no-brainer voor 35 euro als je dan ook nog eens een Engelse vrijstelling hebt.
Bedankt voor uw reacties, ik heb nog een aantal maanden bedenktijd & ik zal het overwegen.