Apple Card
Apple Card
https://www.apple.com/apple-card/
Persoonlijk hoop ik dat deze kaart ook naar ons land komt. Zo ziet het er in de US uit:
- Geen jaarlijkse kosten
- Cashback: 1% fysieke betaling, 2% Apple Pay en 3% bij Apple zelf
- Cashback dagelijks uitbetaald
- Geen limiet cashback
Persoonlijk watertand ik van deze condities (alhoewel ze mij niet haalbaar lijken in ons bankenland).
Persoonlijk hoop ik dat deze kaart ook naar ons land komt. Zo ziet het er in de US uit:
- Geen jaarlijkse kosten
- Geen limiet cashback
Persoonlijk watertand ik van deze condities (alhoewel ze mij niet haalbaar lijken in ons bankenland).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Apple Card
Cruciaal voor het slagen van Apple's betaaloplossingen zal toch de samenwerkingen met banken zijn om genoeg schaalgrootte te creëren. Reden waarom dat nu nog niet gelukt is, is vooral de kostprijs. Aan traditionele kredietkaarten en bankkaarten verdienen banken op elke transactie een kleine geldsom.
Bij Apple Pay en (allicht ook met deze kaart) is het de bank die aan Apple een bedrag moet betalen per transactie, die zodanig groot is dat ze er eigenlijk verlies op doen (behalve bij betalingen van grote betalingen, bv. +200€, dan houden ze er nog iets aan over). Het zal allicht van dit geld zijn dat Apple die cashbacks en dergelijke betaalt. Bovendien verplicht Apple de banken waarmee het samenwerkt voor Apple Pay om voor een bepaald bedrag (x€ per klant die de bank heeft, wat onlogisch is want niet iedereen heeft een iPhone) marketingactiviteiten te doen.
Met andere woorden BNPPF heeft nu Apple Pay, maar dat is een pure verliespost en kan dan ook gewoon gezien worden als een marketingstunt. Dit is ook de reden waarom Apple Pay nog niet verder geïntroduceerd is bij andere banken. Mij lijkt het dat ze hun pricingmodel op termijn toch zullen moeten aanpassen om andere financiële instellingen (zeker de kleinere) mee in hun eco-systeem te trekken. Benieuwd hoe deze kaart gaat bijragen hieraan.
Bij Apple Pay en (allicht ook met deze kaart) is het de bank die aan Apple een bedrag moet betalen per transactie, die zodanig groot is dat ze er eigenlijk verlies op doen (behalve bij betalingen van grote betalingen, bv. +200€, dan houden ze er nog iets aan over). Het zal allicht van dit geld zijn dat Apple die cashbacks en dergelijke betaalt. Bovendien verplicht Apple de banken waarmee het samenwerkt voor Apple Pay om voor een bepaald bedrag (x€ per klant die de bank heeft, wat onlogisch is want niet iedereen heeft een iPhone) marketingactiviteiten te doen.
Met andere woorden BNPPF heeft nu Apple Pay, maar dat is een pure verliespost en kan dan ook gewoon gezien worden als een marketingstunt. Dit is ook de reden waarom Apple Pay nog niet verder geïntroduceerd is bij andere banken. Mij lijkt het dat ze hun pricingmodel op termijn toch zullen moeten aanpassen om andere financiële instellingen (zeker de kleinere) mee in hun eco-systeem te trekken. Benieuwd hoe deze kaart gaat bijragen hieraan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar apple card hangt toch enkel af van MasterCard? De banken met hun eigen kaarten, zelfs fintech banken zoals Revolut en N26 zijn uiteindelijk enkel concurrenten van apple.
Ik hoop oprecht dat dit naar belgie komt of dat er een mogelijkheid is om zo een kaart als Belg te gebruiken. De cashback is goud waard.
Ik hoop oprecht dat dit naar belgie komt of dat er een mogelijkheid is om zo een kaart als Belg te gebruiken. De cashback is goud waard.
Ja maar je Mastercard hangt altijd aan een bankrekening he. Tenzij ze zelf beginnen geld collecteren in hun 'wallet' dan is die schakel idd weggewerkt. Maar Apple card start in Amerika ook op door samenwerking met Goldman Sachs en Mastercard dus denk dat ze de banken nog wel nodig hebben.woodpeckerbird schreef: ↑28 maart 2019, 11:33 Maar apple card hangt toch enkel af van MasterCard? De banken met hun eigen kaarten, zelfs fintech banken zoals Revolut en N26 zijn uiteindelijk enkel concurrenten van apple.
Er bestaan ook Mastercards die niet vasthangen aan een rekening.
Cofidis Mastercard, om maar een voorbeeld te geven.
Carrefour.. BuyWay, ...
Cofidis Mastercard, om maar een voorbeeld te geven.
Carrefour.. BuyWay, ...
Is er nu onlangs niet iets in het EU-parlement gestemd dat als je een derde partij toegang geeft tot je zichtrekening, als je niet op let en kleine lettertjes niet leest, ze toegang krijgen tot al je bankgegevens? En die dan kunnen koppelen aan andere informatie die ze al over je hebben en dat dat dan een invloed kan hebben op je kredietwaardigheid, premie levensverzekering, ...
Even opgezocht: PSD2, op security-site las ik dat we in de EU zo stapje voor stapje richting het social credit system van China evolueren.
Even opgezocht: PSD2, op security-site las ik dat we in de EU zo stapje voor stapje richting het social credit system van China evolueren.
Je vergeet de belangrijkste voordelen op te sommen:
- veiligheid
- privacy
- transparancy
Als er nu IETS is dat veilig en private moet gebeuren dan is het wel betalingsverkeer. Voor mij mag Apple de hele banksector eens ondersteboven houden en uitschudden, want wat onze banken doe is net het omgekeerde.
- veiligheid
- privacy
- transparancy
Als er nu IETS is dat veilig en private moet gebeuren dan is het wel betalingsverkeer. Voor mij mag Apple de hele banksector eens ondersteboven houden en uitschudden, want wat onze banken doe is net het omgekeerde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Apple Card
Inderdaad, deze kaart is qua klantvriendelijkheid op het eerste gezicht alles wat Belgische banken niet zijn. Natuurlijk wil ik wel eens de voorwaarden doornemen, want het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Nu, Amazon is op dezelfde manier klantvriendelijk. Misschien zijn wij in het arme Vlaanderen het gewoon geworden om afgeblaft of kortgehouden te worden door winkels/banken.
Enfin, ik weet het niet want sinds enkele jaren ben ik winkels/banken nauwelijks nog binnengekomen. Ik regel alles online of in het buitenland (Revolut/N26/...). De Belgische retail gun ik geen cent. Ja ook eten.
Ik ben graag de eerste klant van deze kaart.
Enfin, ik weet het niet want sinds enkele jaren ben ik winkels/banken nauwelijks nog binnengekomen. Ik regel alles online of in het buitenland (Revolut/N26/...). De Belgische retail gun ik geen cent. Ja ook eten.
Ik ben graag de eerste klant van deze kaart.
Cashbacks zijn heel gebruikelijk in de VS, je denkt dat je er voordeel mee doet maar in feite zit die "gunst" gewoon reeds in de prijs inbegrepen, ook daar bestaan gratis cadeautjes niet, de kost wordt altijd wel ergens aan de consument doorgerekend.Vaganzza schreef: ↑28 maart 2019, 10:14 https://www.apple.com/apple-card/
- Geen jaarlijkse kosten
- Geen limiet cashback
In België is die kost ook al doorgerekend, maar hier krijg je - op een paar uitzonderingen na (die ik wel gebruik uiteraard) - geen cashbacks. Dus op dat punt zie ik voor de consument alleen maar voordelen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
eerlijk ik zie het nut niet van een bedrijf die MP3-spelers maakt zich gaat moeien met betalingsverkeer. Het nut voor hen zal zijn geld verdienen natuurlijk.
Op den duur zal dit bedrijf overal zijn zegje doen en zijn willetje willen doordrijven in alles en nog wat.
Monopolie bij de overheid, daar heb ik niks op tegen, quasi monopolie bij de privé is een horrorverhaal.
Kijk maar eens naar Facebook met die arrogante CEO met zijn boksbalsmoel. Die kerel waant zich God de vader.
Op den duur zal dit bedrijf overal zijn zegje doen en zijn willetje willen doordrijven in alles en nog wat.
Monopolie bij de overheid, daar heb ik niks op tegen, quasi monopolie bij de privé is een horrorverhaal.
Kijk maar eens naar Facebook met die arrogante CEO met zijn boksbalsmoel. Die kerel waant zich God de vader.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik heb één Apple gsm gehad en dat was een verhaal van veel kosten en weinig geven en nadien, als het enigzins kan (of zelfs als het eigenlijk niet kan) de garantie ontwijken. Want WIJ doen dat anders in de US of A..
Hun telefoons moet ik niet meer hebben.
Hun betaalkaarten of eender welk ander product deze graaiers op de markt brengen : hetzelfde.
Zelfs een cashback van 5 procent op al mijn aankopen overtuigt me nog niet om er zelfs maar over na te denken.
Maar je hebt altijd mensen die het merk zeer genegen zijn en er zelfs waspoeder zouden van kopen.
Misschien kunnen ze een tendens in gang zetten.. en misschien is dan ooit bij een andere (voor mij meer betrouwbare) aanbieder hetzelfde te krijgen.
Hun betaalkaarten of eender welk ander product deze graaiers op de markt brengen : hetzelfde.
Zelfs een cashback van 5 procent op al mijn aankopen overtuigt me nog niet om er zelfs maar over na te denken.
Maar je hebt altijd mensen die het merk zeer genegen zijn en er zelfs waspoeder zouden van kopen.
Misschien kunnen ze een tendens in gang zetten.. en misschien is dan ooit bij een andere (voor mij meer betrouwbare) aanbieder hetzelfde te krijgen.
Hun smartphone vond ik het geld niet waard, want een basis smartphone is voor mij voldoende. Hun iPod Classic was zijn geld meer dan waard, idem met iPad (Air 2 momenteel) en dat gebruik ik heel veel. Het besturingssysteem is in vergelijking met Windows veel beter voor mijn bloeddruk, maar hun iMacs en Macbooks zijn niet alleen erg goed, maar ook vreselijk duur. Ben erg tevreden van mijn Mac mini, doet alles wat ik er maar wil mee doen en meer en is nog betaalbaar. En wat de Apple Card betreft, ben ik geen vragende partij. Ik heb bancontact, mastercard en paypal en dat is voldoende.haelewyn schreef: ↑2 april 2019, 10:59 Ik heb één Apple gsm gehad en dat was een verhaal van veel kosten en weinig geven en nadien, als het enigzins kan (of zelfs als het eigenlijk niet kan) de garantie ontwijken. Want WIJ doen dat anders in de US of A..
Er zijn ook Android tablets natuurlijk.
Die zijn goedkoper en ook goed. Ik zie de meerwaarde van een Ipad niet tov een Android tablet, of de meerwaarde van een macbook tov een Windows laptop.
Prijsverschil zie ik wel...
Misschien als ik veel geld teveel had.... en van dat merk zou houden.
Die zijn goedkoper en ook goed. Ik zie de meerwaarde van een Ipad niet tov een Android tablet, of de meerwaarde van een macbook tov een Windows laptop.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alles heeft gewoon te maken met voorkeuren en gewoontes: sommige mensen zien de meerwaarde van Apple devices, sommigen niet, dat is dan ook de reden dat beide bestaan. Voor mijn werk gebruik ik een Windows laptop en privé mijn macbook pro, ik kan je verzekeren, mijn keuze is snel gemaakt als ik naar één toestel voor beide mocht overschakelen. Mijn macbook pro heb ik al 8 jaar en die werkt nog steeds feilloos, mijn windows laptop heb ik 6 maand en ik merk al de eerste aftakelverschijnselen. Maar nogmaals, ieder zijn voorkeur ....haelewyn schreef: ↑4 april 2019, 07:31 Er zijn ook Android tablets natuurlijk.