Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
Ik liet me leiden door dit soort ruis toen Apple aan $90 stond en heb daar nu nog altijd spijt van.Yaris schreef: ↑26 december 2017, 16:09 Het aandeel van Apple verliest bijna 3% op de Nasdaq na geruchten over een tegenvallende verkoop van de iPhone X. Tja, 1.000 euro voor een smartphone is wel heel veel. Blijkbaar is gezichtsherkenning niet iets waar de consument al jaren op zat te wachten. De iPhone is niet langer de melkkoe van Apple. Ik heb onlangs gelezen dat er nog maar weinig verbeterd kan worden aan smartphones in het algemeen. Een groter scherm, een dunnere rand of geen rand zijn de voornaamste vernieuwingen de laatste jaren maar daarvoor stormen de consumenten niet naar de winkel. De smartphone is "af". De technologiesector is naarstig op zoek naar een nieuw begeesterend produkt. De smartwatch van Apple is maar flauw onthaald en de Google Glasses waren een flop, dus wat zal het worden?
Apple heeft in 2017 meer horloges verkocht dan... alle Zwitser merken TESAMEN. (Bron: https://tctechcrunch2011.files.wordpres ... ches_n.jpg).
De watch-afdeling van Apple is de 2de meest winstgevende horlogefabrikante ter wereld (na Rolex). Bron kan ik niet direct terugvinden.
Komaan! Bekijk jij de cijfers wel eens?
Dat zeiden ze al nog VOOR de voorstelling van de allereerste iPhone, nu 10 jaar geleden.
Ik laad mijn iPhone 7 om de 3 dagen op.
Tips:
- schakel bluetooth uit als je dat niet nodig hebt.
- schakel de notificaties uit van facebook, e-mail etc.
- zorg ervoor dat er geen apps actief zijn die continu data liggen up- en downloaden.
- zorg dat de wifi zich automatisch uitschakelt wanneer niet in gebruik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sintorama dat klopt volledig. Ik kan zelfs een week toekomen op vakantie in de bergen. Maar dat betekend dat je van je smartphone een stupidphone maakt.
Waarom +€700 betalen voor een smartphone als je geen gebruik maakt van het smart gedeelte? (dit is trouwens niet specifiek naar u maar naar de gemiddelde user die niet verder komt dan whatsapp
)
Waarom +€700 betalen voor een smartphone als je geen gebruik maakt van het smart gedeelte? (dit is trouwens niet specifiek naar u maar naar de gemiddelde user die niet verder komt dan whatsapp

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik heb Facebook en Messenger van mijn telefoon gesmeten en hij doet het nu 3 dagen op een volle batterij. Terwijl dat vroeger 1,5 dag was.
Dat apps komen er bij mij nooit meer op!
Dat apps komen er bij mij nooit meer op!
Dat is niet juist. Ik kan nog altijd alles doen. Als ik mijn e-mails wil lezen dan open ik de e-mail app, en PAS DAN gaat hij de e-mails ophalen. Idem met facebook: IK bepaal wanneer ik facebook wil lezen. En pas dan mag hij status-updates binnen halen. Wat voor zinn heeft het dat die alle 2 minuten status updates gaat binnenhalen terwijl je maar een 5-tal momenten in de dag hebt waarop je je facebook wil lezen?Henkie1984 schreef: ↑15 februari 2018, 11:07 Sintorama dat klopt volledig. Ik kan zelfs een week toekomen op vakantie in de bergen. Maar dat betekend dat je van je smartphone een stupidphone maakt.
Waarom +€700 betalen voor een smartphone als je geen gebruik maakt van het smart gedeelte? (dit is trouwens niet specifiek naar u maar naar de gemiddelde user die niet verder komt dan whatsapp)
Wat voor zin heeft het dat Google volcontinu je locatie zit op te sturen naar Amerika? Daar heb ik toch gelemaal niets bij te winnen?
Berkshire koopt Apple bij. Vraag mij wel af waarom. Is Apple uiteindelijk niet teveel afhankelijk van het succes van 1 product, de iphone, voor de al dan niet verkoop van al het overige (watch, computers,etc)?
1) Relatief lage p/e ratio in huidig klimaat
2) Hoge cashberg die ze goedkoop terug naar de US kunnen brengen, gelet op de nieuwe belastingswetgeving. Hogere buybacks + dividenden.
3) iPhone verkoopt nog steeds als zoete broodjes + prijselasticiteit bij de kopers. Ik zie niet in wat momenteel het alternatief is voor mensen die een smartphone willen gebruiken. Voor de meeste iPhone gebruikers maakt de prijs weinig uit, of het toestel nu €500 of 900 kost.
Het alternatief is een Android. Kost minder, maar ook (breed genomen) minder goed. We kunnen hier een discussie voeren van 20 pagina's over iPhone vs. Android, maar (zonder rekening te houden met de prijs) is iPhone de favoriet en over het grootste deel van de lijn beduidend beter.
2) Hoge cashberg die ze goedkoop terug naar de US kunnen brengen, gelet op de nieuwe belastingswetgeving. Hogere buybacks + dividenden.
3) iPhone verkoopt nog steeds als zoete broodjes + prijselasticiteit bij de kopers. Ik zie niet in wat momenteel het alternatief is voor mensen die een smartphone willen gebruiken. Voor de meeste iPhone gebruikers maakt de prijs weinig uit, of het toestel nu €500 of 900 kost.
Het alternatief is een Android. Kost minder, maar ook (breed genomen) minder goed. We kunnen hier een discussie voeren van 20 pagina's over iPhone vs. Android, maar (zonder rekening te houden met de prijs) is iPhone de favoriet en over het grootste deel van de lijn beduidend beter.
Weet niet dat dat zomaar opgaat voor de high end Samsungs eerder omgekeerd.....
Het argument van de buybacks is zeker juist, de dominantie van iphone minder. Apple verliest terein in de Westerse wereld, in China stijgen ze weliswaar (bron: http://uk.businessinsider.com/apple-ios ... ?r=US&IR=T)
Bij de iphone X stel ik toch vragen. Velen kochten steeds de nieuwe iphone omdat ze die gewoon zijn, de X is toch anders qua gebruik en ik las ergens dat vrij veel mensen hem retour sturen dus de officiele verkoopcijfers zijn misleidend.
Bij de iphone X stel ik toch vragen. Velen kochten steeds de nieuwe iphone omdat ze die gewoon zijn, de X is toch anders qua gebruik en ik las ergens dat vrij veel mensen hem retour sturen dus de officiele verkoopcijfers zijn misleidend.
Vind ik wel wat kort door de bocht, ik ben al zelf 6j een iphone gebruiker. Ik krijg er één van het werk.
Moest ik zelf een smartphone moeten kopen zou ik eerder voor een android gaan. Iphone is zeker goed, maar prijs-kwaliteit vind ik het geen goede deal.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Iphone geen succes meer is. Integendeel zelfs. Maar de vraag is voor hoe lang nog? Vroeger had iedereen een Nokia. Ze hadden veruit het hoogste martkaandeel en waren innovatief. Helaas hebben ze een tijd geleden het faillissement moeten aanvragen.
Moest ik zelf een smartphone moeten kopen zou ik eerder voor een android gaan. Iphone is zeker goed, maar prijs-kwaliteit vind ik het geen goede deal.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Iphone geen succes meer is. Integendeel zelfs. Maar de vraag is voor hoe lang nog? Vroeger had iedereen een Nokia. Ze hadden veruit het hoogste martkaandeel en waren innovatief. Helaas hebben ze een tijd geleden het faillissement moeten aanvragen.
Het enige voordeel van een iPhone is de uitstekende camera-kwaliteit. Voor de rest is een iPhone even goed als een goedkope Samsung met Android.Roo schreef: ↑15 februari 2018, 13:37 Het alternatief is een Android. Kost minder, maar ook (breed genomen) minder goed. We kunnen hier een discussie voeren van 20 pagina's over iPhone vs. Android, maar (zonder rekening te houden met de prijs) is iPhone de favoriet en over het grootste deel van de lijn beduidend beter.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Prijs-kwaliteit vind je het beste bij Xiaomi. Helaas noteren die niet op de beurs anders had ik het al lang gekocht.