Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
Op dit nieuws vind ik Skyworks Solutions een interessantere play
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Buffett kocht dit jaar 75.000.000 aandelen AAPL bij. En verkocht alle IBM aandelen.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... Apple.aspx en https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... media.aspx
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... Apple.aspx en https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... media.aspx
Laatst gewijzigd door sintorama op 4 mei 2018, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Misschien toch maar oppassen met toeleveranciers van Apple. Het is een publiek geheim dat Apple zijn afhankelijkheid van leveranciers aan het afbouwen is, tenminste voor de cruciale onderdelen. Na de CPU doen ze nu ook al grafische chips zelf. En met success. En als de technologie niet cruciaal is, dan moet je je sowieso de vraag stellen of deze niet inwisselbaar is voor een andere leverancier.
(ik weet dat het bedrijf niet enkel aan apple levert, ik spreek me dan ook niet over de kwaliteiten van het bedrijf)
Apple heeft vanavond updates voorgesteld van de besturingssystemen van haar apparaten. Niets spectaculair. Ik heb de indruk dat de tijd van revolutionaire vernieuwingen al lang voorbij is bij Apple zowel op gebied van hardware als van software. Het zijn enkel verfijningen van reeds bestaande functionaliteiten en bijkomende toeters en bellen. Het enige wat ik graag zou hebben geven ze me niet: de mogelijkheid dat meerdere personen gebruik zouden kunnen maken van dezelfde iPad zonder dat ze elkaars persoonlijke bestanden kunnen consulteren. Dat moet eenvoudig te programmeren zijn maar dat willen ze niet.
IPad zijn er om niet te delen, iedereen moet er een kopen, dat is wat zij willen en dat staat haaks op wat jij wilt.Yaris schreef: ↑4 juni 2018, 22:24 Apple heeft vanavond updates voorgesteld van de besturingssystemen van haar apparaten. Niets spectaculair. Ik heb de indruk dat de tijd van revolutionaire vernieuwingen al lang voorbij is bij Apple zowel op gebied van hardware als van software. Het zijn enkel verfijningen van reeds bestaande functionaliteiten en bijkomende toeters en bellen. Het enige wat ik graag zou hebben geven ze me niet: de mogelijkheid dat meerdere personen gebruik zouden kunnen maken van dezelfde iPad zonder dat ze elkaars persoonlijke bestanden kunnen consulteren. Dat moet eenvoudig te programmeren zijn maar dat willen ze niet.
Ik heb eens gelezen dat Apple de iPhone en iPad als toestellen beschouwt die persoonlijk aan iemand toebehoren en niet gedeeld worden en dat ze daarom geen multi-user interface in iOS willen inbouwen. Van smartphones kan ik begrijpen dat ze niet gedeeld worden maar de iPad kan in mijn ogen goed op de salontafel liggen en door iedereen gebruikt worden net zoals een computer.
De jaarlijkse WWDC is een conferentie bedoeld voor software ontwikkelaars. Grote nieuwigheden, zeker op hardwarevlak, worden hier niet voorgesteld.
De meest in het oog springende aankondiging, vond ik, was die van ARKit 2.0. Nogmaals, dit is geen eindproduct maar een toolkit waarmee ontwikkelaars aan de slag kunnen gaan om beter AR toepassingen te ontwikkelen. De echte vruchten van dergelijke inspanning zie je pas in de toekomst.
AAPL haalde gisteren een nieuwe all-time high, met een piek 190 USD per aandeel.
De meest in het oog springende aankondiging, vond ik, was die van ARKit 2.0. Nogmaals, dit is geen eindproduct maar een toolkit waarmee ontwikkelaars aan de slag kunnen gaan om beter AR toepassingen te ontwikkelen. De echte vruchten van dergelijke inspanning zie je pas in de toekomst.
AAPL haalde gisteren een nieuwe all-time high, met een piek 190 USD per aandeel.
Als je liever hardware gerelateerd nieuws leest, hier is een leuk artikeltje dat illustreert hoe de markt probeert om Apple bij te benen.
https://www.anandtech.com/show/12785/ar ... werhouse/4
https://www.anandtech.com/show/12785/ar ... werhouse/4
Apple’s advantage comes from a more desktop-like design than Arm would dare to do. Apple has that luxury because they are “selling” the chips to themselves without any markup. This allows them to spend every dollar on raw materials and build larger chips.
Apples A11 Mistral (high efficiency) cores are bigger than these Cortex high performanced cores. These are much more similar in architecture to the Core i7 CPU’s from intel – from the reorder buffer to a much wider input. They look like desktop cores, and were always designed with desktop-like performance in mind. This has been the case since the A7 went 64 bit (and not because it’s 64 bit)
Apple is actually even ahead of Intel right now – it’s 3-4W A11 is near the speed of an i5 7267U which runs at 28W
Het is nu al bijna 10 jaar dat we die redenering horen. Heb je geen andere plaat?
Apple wordt een service-bedrijf, waarbij het belang van van allerlei diensten een groeiend belang neemt in het omzet van het bedrijf. Die inkomsten zijn van diverse oorsprong: advertenties, muziekstreaming, TV-streaming, de app-store,... en in een verre toekomst misschien iets met transport:
https://www.cnbc.com/2018/05/23/apple-s ... -cars.html
Zet die ploat af!
Ja, ik zal een andere plaat draaien wanneer Apple nog eens met vernieuwende hardware komt. Ik ben een ouderwetse Macgebruiker en heb geen boodschap aan streaming van muziek of tv, smartphones van 1000 euro en auto’s die op software van Apple rijden. Apple verwaarloost het marktsegment waarmee het opgestart en groot geworden is: de computer.
Grappig. Eerst klaag je over een gebrek aan vernieuwende hardware, maar nadien kraak je alle vernieuwende hardware af (iPhone, iPad, AppleTV, Apple Watch,...), om dan nostalgisch terug te denken aan een voorbeijgestreefd stuk oud ijzer: een computer.Yaris schreef: ↑5 juni 2018, 10:59 Ja, ik zal een andere plaat draaien wanneer Apple nog eens met vernieuwende hardware komt. Ik ben een ouderwetse Macgebruiker en heb geen boodschap aan streaming van muziek of tv, smartphones van 1000 euro en auto’s die op software van Apple rijden. Apple verwaarloost het marktsegment waarmee het opgestart en groot geworden is: de computer.
Ik overdrijf natuurlijk

Ik vind dat je voor een stuk gelijk hebt. Mijn eerste macbook pro was nog zo'n model uit 2010 waarbij je heel handig aan alle hardware kunt. De ram chips waren nog niet vastgesoldeerd aan het moederbord. Overlaatst stak ik er een meer geheugen in, een nieuwe batterij en een SSD. Het ding gaat als de brandweer. Ondertussen op de Windows-PC: "do not turn off your computer, installing updates.... 1%."
Bij de nieuwste macbooks zal het geen waar zijn...
De voorgestelde aanpassingen aan MacOS tonen aan dat er wel een duidelijke strategie bestaat om de Mac te blijven ondersteunen. Er wordt bvb gewerkt aan een pro-variant van de mac die modulair is. Er bestaat een duidelijke visie over verschillende OS-en voor verschillende doeleinden, en een naadloze integratie (cfr Camera Continuity). Het is een eco-systeem, in tegenstelling tot het ambigue malware-OS dat Windows geworden is.

Ondertussen legt die strategie Apple geen windeieren.
Dit gelezen?
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/app ... 57645.html
Het is natuurlijk maar een mening van een journalist, maar er zit mogelijks wel iets is:
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/app ... 57645.html
Het is natuurlijk maar een mening van een journalist, maar er zit mogelijks wel iets is:
Het is natuurlijk speculatie, maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat Apple gisteren niet het resultaat van een jaar werk heeft voorgesteld. De R&D-capaciteiten in Cupertino zijn een stuk uitgebreider. Ik vermoed dat een heel groot deel van het budget en de beschikbare mankracht naar ergens anders is gegaan. Iets waar we momenteel nog niets van weten. Dat doet een mens dromen over de volgende keer dat Cook het podium zal opstappen.
Het is geen mening, het is pure speculatie. Wat betreft de kritiek ben ik het slechts met 1 ding helemaal eens:
Voor de rest kijk ik als belegger vooral naar de kerncijfers. Het bedrijf maakt winst, de omzet stijgt, het dividend stijgt, wat wil je nog meer?
Dat is een waarheid als een koe. Het .NET framework van MS heeft applicatie-ontwikkeling voor de Windows PC naar een hoger niveau getild, en Apple blijft op dit vlak achter op de markt. Dat heeft natuurlijk weinig gevolgen voor de eind-gebruiker op korte termijn, maar op lange termijn is dit problematisch.We moeten nog steeds met het archaïsche Xcode werken, dat op het vlak van gebruiksvriendelijkheid niet kan tippen aan de Visual Studio van Microsoft
Voor de rest kijk ik als belegger vooral naar de kerncijfers. Het bedrijf maakt winst, de omzet stijgt, het dividend stijgt, wat wil je nog meer?
Q3 cijfers zijn bekend.
* $53.3 miljard omzet
* $11.5 miljard winst.
* 17% omzetstijging YoY
* iPhone omzet is 20% YoY gestegen
* Apple Music omzet is met 50% YoY gestegen
* 112 miljoen aandelen terugggekocht
* Netto kas positie van 129 miljard USD.
Er zijn verder ook een aantal mooie vooruitzichten gepubliceerd. In de uren na de sluiting van de beurs koerste het aandeel naar een nieuw hoogtepunt: 197 USD. Als het dit kan aanhouden zitten we op pakweg 3% van een nieuwe mijlpaal om het eerste prive-bedrijf te worden met een market cap van wat ze in het Engels "One trillion" noemen.
Dat ziet er dus niet bepaald belabberd uit voor de aandeelhouder.
* $53.3 miljard omzet
* $11.5 miljard winst.
* 17% omzetstijging YoY
* iPhone omzet is 20% YoY gestegen
* Apple Music omzet is met 50% YoY gestegen
* 112 miljoen aandelen terugggekocht
* Netto kas positie van 129 miljard USD.
Er zijn verder ook een aantal mooie vooruitzichten gepubliceerd. In de uren na de sluiting van de beurs koerste het aandeel naar een nieuw hoogtepunt: 197 USD. Als het dit kan aanhouden zitten we op pakweg 3% van een nieuwe mijlpaal om het eerste prive-bedrijf te worden met een market cap van wat ze in het Engels "One trillion" noemen.
Dat ziet er dus niet bepaald belabberd uit voor de aandeelhouder.