Apple
TIP
Re: Apple
Eigenlijk houdt u een redelijk overtuigend en onderbouwd pleidooi voor Apple. Ik heb zelf niks van Apple in huis, omdat ik altijd zoiets had van "zeg, met hun speciale dingen altijd, maak eens iets wat voor alle systemen compatibel is". Maar misschien moet ik een oude Apple in huis zetten voor de meer privé zaken die een mens al eens pleegt te doen.sintorama schreef: Exact. Google wilt gans de keten in kaart brengen van het idee tot "ik ben geinteresseerd in product X" (via Google search) tot en met het punt waar je product X aangekocht hebt bij winkel Y (via google wallet). De data en de analyze die men hier op kan loslaten met de bedoeling het process te beinvloeden is van grote waarde en wordt ten gelde gemaakt.
Apple daarentegen garandeert je privacy. Niemand weet wat jij waar en wanneer gekocht hebt, behalve jij zelf. Dat is privacy.

Qua smartphone was ik een "late adopter" (pas sinds eind 2013), juist omdat ik wist dat privacy een heikel issue was. Heb echter gekozen voor een Alcatel van 99 € (enfin, 129 € met 30 € cashback) die nog altijd alles doet wat hij moet en echt wel snel genoeg is voor mij (One Touch M Pop), eerder dan 500 € uit te geven aan een Apple. Maar met die smartphone doe ik dan ook niet meer dan De Standaard lezen (via een app), voetbaluitslagen bekijken, of occasioneel eens spaargids checken en Trends lezen. Dat ze dat weten bij Google, ik gun het ze.
Voor ontwikkelaars is inkomen het belangrijkst. Dat een Android gebruiker nauwelijks geld wil uitgeven, zal niet veranderen als een telefoon updates krijgt.reteiP schreef:Evolueert google/android niet stilaan naar auto updates van het besturingssysteem?
Zoals nu met Nexus & android 5.0.
Dit lijkt me een goede stap met het oog op ontwikkelaars.
De Nexus telefoons zijn bij de duurdere modellen en zijn inderdaad meestal de eerste toestellen die Android updates krijgen. Dit komt omdat Nexus telefoons de Android UI laten voor wat hij is. Firma's zoals Samsung en HTC leggen een grafische "skin" over Android, om hun telefoons een eigen look and feel te geven. Dat is ok, maar dat houdt meer werk in als ze een telefoon van Android 4.x naar 5.0 willen brengen. Voor de duurdere telefoons (S4, S5, enz) willen ze dat wel doen, maar voor een telefoon van 150€ klantenprijs waar Samsung nauwelijks winst op maakt, gaan ze écht geen moeite doen om die te voorzien van de laatste versie van Android.
Vertaald in de praktijk: een Nexus phone krijgt snel Android updates, een niet-Nexus telefoon uit de hogere prijsklasse krijgt zeer waarschijnlijk Android updates met een paar maand vertraging. Goedkopere telefoons krijgen nauwelijks upgrades.
Maar bon, we zijn het topic over Apple aandelen zwaar aan het hijacken. Misschien terug naar de orde van de dag.
Wie verder religieus wil debatteren over Android vs Apple, kan daarvoor misschien een nieuw topic openen.
Vroeger was ik ook hevig anti-Apple. Reden: Te gesloten, te 'beperkt'
Ik heb ook enkele Android smartphones gehad, maar de nadelen die hierboven staan, hebben mij ook doen switchen naar iPhone:
* Veel langere support
* Veel eenvoudigere en betere sync mogelijkheden van contacten, agenda, etc
* Backup mogelijkheden
En inderdaad het grote verschil zit erin dat je bij Android meer keuze hebt tussen de verschillende apparaten (elk merk heeft een Android Smartphone). Vroeger vond ik dat hét voordeel van Android. Je had keuze over functies, vormgeving, hardware, etc etc
Apple de controle heeft over hardware én software en weet die perfect te combineren, daar ze voor elkaar gemaakt zijn.
Bij Android moet het OS zo veel zaken ondersteunen en als een Hardware leverancier in zijn specs iets afwijkt, of er zit een foutje in een 'driver', dan loopt het mis. Het is veel moeilijker om iets te ondersteunen waar je zelf geen absolute controle over hebt.
Ik heb ook enkele Android smartphones gehad, maar de nadelen die hierboven staan, hebben mij ook doen switchen naar iPhone:
* Veel langere support
* Veel eenvoudigere en betere sync mogelijkheden van contacten, agenda, etc
* Backup mogelijkheden
En inderdaad het grote verschil zit erin dat je bij Android meer keuze hebt tussen de verschillende apparaten (elk merk heeft een Android Smartphone). Vroeger vond ik dat hét voordeel van Android. Je had keuze over functies, vormgeving, hardware, etc etc
Apple de controle heeft over hardware én software en weet die perfect te combineren, daar ze voor elkaar gemaakt zijn.
Bij Android moet het OS zo veel zaken ondersteunen en als een Hardware leverancier in zijn specs iets afwijkt, of er zit een foutje in een 'driver', dan loopt het mis. Het is veel moeilijker om iets te ondersteunen waar je zelf geen absolute controle over hebt.
resultaten beter dan verwacht :
http://finance.yahoo.com/news/apple-s-b ... 23489.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finance.yahoo.com/news/apple-s-b ... 23489.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter dan verwacht? Merkelijk beter dan verwacht zou ik zeggen. Aplle beat all records.nickname schreef:resultaten beter dan verwacht :
+5% gisteren in de nahandel. Belooft voor vandaag.
Indrukwekkend kwartaal van The iPhone Company. iPhone sales vertegenwoordigen bijna 70% van de totale omzet en een nog hoger percentage van de winst.
Het zijn cijfers om van te duizelen.
- Voor wie dacht dat Apple niet meer kan groeien: afgelopen kwartaal haalde Apple de grootste winst ooit.
- Globaal verkocht Apple 46% meer iPhones dan een jaar geleden. Ik herhaal: zes-en-veer-tig pro-cent!
- Voor wie dacht dat Apple marktaandeel verliest aan chinese fabrikanten: Op de Chinese markt is Apple 157% gegroeid tov een jaar eerder, het is voor het eerst ooit de grootste fabrikant van smartphones in China.
- Er zijn in totaal reeds meer dan 1 MILJARD iOS devices verkocht.
- Voor wie dacht dat Apple niet meer kan groeien: afgelopen kwartaal haalde Apple de grootste winst ooit.
- Globaal verkocht Apple 46% meer iPhones dan een jaar geleden. Ik herhaal: zes-en-veer-tig pro-cent!
- Voor wie dacht dat Apple marktaandeel verliest aan chinese fabrikanten: Op de Chinese markt is Apple 157% gegroeid tov een jaar eerder, het is voor het eerst ooit de grootste fabrikant van smartphones in China.
- Er zijn in totaal reeds meer dan 1 MILJARD iOS devices verkocht.
doe eens een gokje, wat gaat dat straks met de koers doen?
gisteren nog -3.5%
gisteren nog -3.5%
Het leuke aan Apple is dat hun iPhones/iPads/iPod touches meestal de eerste toestellen zijn die een gezin met Windows pc's binnen haalt. Ze kopen een beetje muziek, misschien een paar apps, ze voelen zich daar goed bij, de Apple marketing doet zijn werk.
Dan: de Windows computer gaat kapot. Wat nu? Een nieuwe goedkope pc (en wéér sukkelen met updates, virusscanners, whatever) of toch maar iets uitgeven voor een Mac?
En daar ... bij de verkoop van Macs, daar zitten de échte winsten voor Apple. En je begint stilaan te merken dat die strategie werkt. Het laatste kwartaal was ook enorm goed voor Mac verkoop. Daarna misschien nog een Apple tv in de living en voor je 't weet ben je gebonden aan het merk, want wie wat geld heeft uitgegeven aan apps en muziek kan niet zo makkelijk meer veranderen zonder die investering te verliezen.
Ook niet vergeten dat Apple een miniem percentage pakt elke keer als Apple Pay wordt gebruikt. Dus mits voldoende gebruik, kan dat ook een miljoenen business worden. En de Apple Watch komt eraan.
Dan: de Windows computer gaat kapot. Wat nu? Een nieuwe goedkope pc (en wéér sukkelen met updates, virusscanners, whatever) of toch maar iets uitgeven voor een Mac?
En daar ... bij de verkoop van Macs, daar zitten de échte winsten voor Apple. En je begint stilaan te merken dat die strategie werkt. Het laatste kwartaal was ook enorm goed voor Mac verkoop. Daarna misschien nog een Apple tv in de living en voor je 't weet ben je gebonden aan het merk, want wie wat geld heeft uitgegeven aan apps en muziek kan niet zo makkelijk meer veranderen zonder die investering te verliezen.
Ook niet vergeten dat Apple een miniem percentage pakt elke keer als Apple Pay wordt gebruikt. Dus mits voldoende gebruik, kan dat ook een miljoenen business worden. En de Apple Watch komt eraan.
De echte winsten zitten bij de iPhone, niet bij de Macs...
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, grootste winst zit bij de iPhone. Maar het effect waar de vorige poster het over had mag zeker niet onderschat worden. De iPhone is de eerste stap, en dan zitten al je contacten in de iCloud. Je foto's die je met de iPhone maakt zitten in de Photostream. Dan komt de iPad er. En dan wil je toch makkelijk die foto's bewerken. En daar is de Macbook plots op je schoot.
Zelf ben ik een windows gebruiker sinds Windows 3.11 maar ik overweeg toch de aankoop van een Macbook.

Er zijn winsten en winstmarges. De winsten zitten inderdaad bij iPhone, puur omwille van de verkochte aantallen.jens_dev schreef:De echte winsten zitten bij de iPhone, niet bij de Macs...
De grote winstmarges zitten bij Mac, omdat een Mac tegenwoordig intern "maar een pc is".