Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Aandelen kan men dagelijks verhandelen dit product niet.Ik zal er toch geen boterham minder voor moeten eten als het misloopt.Jeffer schreef:Pleading ignorance is geen geldig argument. Er werden en worden nog veel schimmigere financiele producten verkocht dan iets dat aandelen noemt. Er zijn ook al veel getuigenissen, ook op tv, geweest dat het duidelijk om aandelen ging.Phill schreef:Mij hebben ze nooit gezegt dat het om aandelen ging.
Phill, ik ken geen coöperatieve aandelen waar je dagelijks kan uitstappen, hoor.
Alle Ecopower's, Groenkrachten en anderen van deze wereld stellen dezelfde eisen als Arcopar: heel moeilijk om uit te stappen. Bij Ecopower kan het zelfs maar na 6 jaar.
Dus in jouw ogen zijn het daardoor geen aandelen, maar "een soort termijnrekening". Dus als het mis gaat met Ecopower, dan vindt u dat alle coïoperanten ook maar vergoed moeten worden via de staat?!
Ik heb het hier al eens gezegd: Al die Arcopar-coöperanten die zich nu van den dommen houden, zijn ofwel oplichters, ofwel inderdaad "dom", als ze iets getekend hebben zonder zich terdege te informeren. En als het tóch zo zou zijn dat uw bankier u grofweg bedrogen heeft, haal hem dan voor de rechtbank. Maar verwacht niet dat ik uw verlies vergoed.
Alle Ecopower's, Groenkrachten en anderen van deze wereld stellen dezelfde eisen als Arcopar: heel moeilijk om uit te stappen. Bij Ecopower kan het zelfs maar na 6 jaar.
Dus in jouw ogen zijn het daardoor geen aandelen, maar "een soort termijnrekening". Dus als het mis gaat met Ecopower, dan vindt u dat alle coïoperanten ook maar vergoed moeten worden via de staat?!
Ik heb het hier al eens gezegd: Al die Arcopar-coöperanten die zich nu van den dommen houden, zijn ofwel oplichters, ofwel inderdaad "dom", als ze iets getekend hebben zonder zich terdege te informeren. En als het tóch zo zou zijn dat uw bankier u grofweg bedrogen heeft, haal hem dan voor de rechtbank. Maar verwacht niet dat ik uw verlies vergoed.
Voor zover mij bekend is er enkel staatsgarantie mogelijk voor "cooperatieve maatschappijen van financiële aard". Ecopower behoort daar niet toe.djtw schreef:Dus als het mis gaat met Ecopower, dan vindt u dat alle coïoperanten ook maar vergoed moeten worden via de staat?!
Niet enkel de bankier, ook de staat. Want de staat heeft staatsgarantie beloofd.En als het tóch zo zou zijn dat uw bankier u grofweg bedrogen heeft, haal hem dan voor de rechtbank.
Dat je niet blij bent dat de staat garantie verleend heeft, kan ik begrijpen. Dat de meesten hier het blijkbaar normaal vinden dat de staat beloften niet nakomt, kan ik al minder begrijpen. Vandaag Arcoparleden, morgen wij?
Ik ben het volledig ééns met J Lawieck
In de mate dat men aangesloten was bij het garantiefonds, wat (nog) niet het geval was.J Lawieck schreef: Voor zover mij bekend is er enkel staatsgarantie mogelijk voor "cooperatieve maatschappijen van financiële aard". Ecopower behoort daar niet toe.
Dus als morgen Landbouwkrediet in de problemen komt, dan moet de staat ook maar die aandeelhouders vergoeden voor hun verlies? Maar tot die tijd hoeven ze lid te zijn van enig garantiefonds, dat kunnen ze achteraf "retroactief" regelen.
Goed om weten, dan word ik asap aandeelhouder. 4% rente en géén risico, want gaat het fout dan betaalt de "staat", maw "iedereen", zodat ik géén verlies lijd (enfin, niet meer dan elke belastingbetaler).
Tof....
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/aid ... ndeld.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nooit zoveel rente gehad bij arcopar.
Ik heb nog maar een jaar of 6 arcopar-aandelen op aanraden vaan de Dexia directeur: brengt iets meer op dan een spaarboek en is even veilig zei hij.
Op dat aanraden heb ik ingetekend. Die mooie opbrengsten van vroeger (jaren 80 en 90) waarvan sprake heb ik nooit gekend.
Als ik nu nog een paar jaar moet wachten op mijn geld dan zal dat één van de slechtste beleggingen zijn ooit.
Dit werd echt wel als een superveilige belegging verkocht.
Ja en ik weet weer het commentaar: "Ge moet maar uw directeur verantwoordelijk stellen".
Dat is echt een afgezaagde dooddoener.
We zullen wel zien. Maar het is echt triestig dat er velen zijn die hopen dat we ons geld niet zullen zien. Alsof ik zou hopen dat dit jaar veel mensen hun werk zullen verliezen. Dit doe je niet.
Ik heb nog maar een jaar of 6 arcopar-aandelen op aanraden vaan de Dexia directeur: brengt iets meer op dan een spaarboek en is even veilig zei hij.
Op dat aanraden heb ik ingetekend. Die mooie opbrengsten van vroeger (jaren 80 en 90) waarvan sprake heb ik nooit gekend.
Als ik nu nog een paar jaar moet wachten op mijn geld dan zal dat één van de slechtste beleggingen zijn ooit.
Ja en ik weet weer het commentaar: "Ge moet maar uw directeur verantwoordelijk stellen".
We zullen wel zien. Maar het is echt triestig dat er velen zijn die hopen dat we ons geld niet zullen zien. Alsof ik zou hopen dat dit jaar veel mensen hun werk zullen verliezen. Dit doe je niet.
Nee, want Landbouwkrediet heeft voor zover ik weet nog geen aanvraag gedaan om in te schrijven voor dat garantiefonds voor cooperatieve aandelen.djtw schreef:Dus als morgen Landbouwkrediet in de problemen komt, dan moet de staat ook maar die aandeelhouders vergoeden voor hun verlies?
Arco heeft in 2008 een aanvraag gedaan en die ook verkregen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Ik ben een van die domme dan.
De enige reden waarom ik ze niet verkocht heb in 2008 is omdat ze de staatsgarantie beloofden
Hadden ze dit niet beloofd waren toen veel vennoten uitgestapt, en ging het in 2008 de staat vele miljarden meer gekost hebben om dexia toen te redden.
Achteraf spreken is natuurlijk makkelijk wetende dat dexia toch ten onder is gegaan
De enige reden waarom ik ze niet verkocht heb in 2008 is omdat ze de staatsgarantie beloofden
Hadden ze dit niet beloofd waren toen veel vennoten uitgestapt, en ging het in 2008 de staat vele miljarden meer gekost hebben om dexia toen te redden.
Achteraf spreken is natuurlijk makkelijk wetende dat dexia toch ten onder is gegaan
Ik wens niet dat velen hun geld verliezen, of hun job. Verre van. Maar ik wens ook niet dat mensen kunnen investeren, en als het fout loopt hun geld bij anderen kunnen gaan halen. Die mensen die nu hun job verliezen, eisen zij dat anderen minder gaan werken zodat zij nog een job hebben?Lukske schreef:Ik heb nooit zoveel rente gehad bij arcopar.
Laatst gewijzigd door Jeffer op 5 februari 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn een hoop aandelen die men moeilijk kan verhandelen. Ik neem aan dat elke aandeelhouder van een bvba of niet beursgenoteerde nv vlak voor faillissement wil verkopen, liefst dan nog tegen inkoopwaarde.Phill schreef:Aandelen kan men dagelijks verhandelen dit product niet.Ik zal er toch geen boterham minder voor moeten eten als het misloopt.Jeffer schreef:
Pleading ignorance is geen geldig argument. Er werden en worden nog veel schimmigere financiele producten verkocht dan iets dat aandelen noemt. Er zijn ook al veel getuigenissen, ook op tv, geweest dat het duidelijk om aandelen ging.
De staat verandert idd vaak van koers, wat niet goed is om een stabiel economisch klimaat te scheppen. In dit geval echter is het Europa dat verzet aantekent.J Lawieck schreef:Voor zover mij bekend is er enkel staatsgarantie mogelijk voor "cooperatieve maatschappijen van financiële aard". Ecopower behoort daar niet toe.djtw schreef:Dus als het mis gaat met Ecopower, dan vindt u dat alle coïoperanten ook maar vergoed moeten worden via de staat?!
Niet enkel de bankier, ook de staat. Want de staat heeft staatsgarantie beloofd.En als het tóch zo zou zijn dat uw bankier u grofweg bedrogen heeft, haal hem dan voor de rechtbank.
Dat je niet blij bent dat de staat garantie verleend heeft, kan ik begrijpen. Dat de meesten hier het blijkbaar normaal vinden dat de staat beloften niet nakomt, kan ik al minder begrijpen. Vandaag Arcoparleden, morgen wij?
Bedenking, meestal wordt de 'belofte is schuld' leuze gemaakt als het uitkomt (dit slaat niet op u, want ik weet bvb niet uw mening over bedrijfswagens, zonnepanelen, HR-ketels, leningsaftrek,...)
Inderdaad, er zijn tal van zelfstandigen die het wel zien zitten om in te gaan op een bod om hun volgestort kapitaal in hun vennootschap terug te krijgen. Die zijn niet noodzakelijk op de rand van failliet maar de waarde van hun vennootschap zit wel dik onder de nominale waarde van hun aandelen.Jeffer schreef:Er zijn een hoop aandelen die men moeilijk kan verhandelen. Ik neem aan dat elke aandeelhouder van een bvba of niet beursgenoteerde nv vlak voor faillissement wil verkopen, liefst dan nog tegen inkoopwaarde.
Arco heeft pas aanvraag gedaan in September 2011. De verslagen van de ministerraden zijn hierin formeel.J Lawieck schreef:Nee, want Landbouwkrediet heeft voor zover ik weet nog geen aanvraag gedaan om in te schrijven voor dat garantiefonds voor cooperatieve aandelen.djtw schreef:Dus als morgen Landbouwkrediet in de problemen komt, dan moet de staat ook maar die aandeelhouders vergoeden voor hun verlies?
Arco heeft in 2008 een aanvraag gedaan en die ook verkregen.
Hoe lang kunnen Arco vennoten eigenlijk afwachten ? Als we de (tot nu toe 2, geloof ik) rechtszaken en het oordeel van Europa afwachten, is het dan niet te laat om Swiggers en co voor het gerecht te dagen ? Is de koek dan al niet verdeeld ? Is er een verjaring of zoiets ?
Voor de rest denk ik dat Arco vennoten nu best samenwerken om te proberen een oplossing te vinden. Het heeft weinig zin om je energie er in te steken om te proberen jaloerse mensen te overtuigen die de situatie en de beloften (het is alleen nog niet getekend omdat een regering van lopende zaken dat normaal niet doet enz. enz.) niet meegemaakt hebben. Je kan die toch niet overtuigen en ik voel ook niet de behoefte. OK, we hebben geleerd om de overheid niet meer te geloven of vertrouwen. En voor de rest denk ik dat de Arco vennoten nu vooruit moeten kijken. Zitten hier ook advocaten (die het ons gunnen) ??
Voor de rest denk ik dat Arco vennoten nu best samenwerken om te proberen een oplossing te vinden. Het heeft weinig zin om je energie er in te steken om te proberen jaloerse mensen te overtuigen die de situatie en de beloften (het is alleen nog niet getekend omdat een regering van lopende zaken dat normaal niet doet enz. enz.) niet meegemaakt hebben. Je kan die toch niet overtuigen en ik voel ook niet de behoefte. OK, we hebben geleerd om de overheid niet meer te geloven of vertrouwen. En voor de rest denk ik dat de Arco vennoten nu vooruit moeten kijken. Zitten hier ook advocaten (die het ons gunnen) ??
Vreemd.Stier schreef:Arco heeft pas aanvraag gedaan in September 2011. De verslagen van de ministerraden zijn hierin formeel.
22/11/08, 08u20 - Arco krijgt staatsgarantie
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... ntie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;