Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
AmenJ Lawieck schreef:Tja, Jeffer, voor de elfendertigste keer. In 2008 is door de staat depositogarantie beloofd. Er is toen door niemand gereageerd, tot eind 2011 er effectief moest uitbetaald gaan worden, toen werd het opeens een probleem. Had men in 2008 gezegd dat er geen depositotgarantie zou zijn en dat cooperatieve aandelen eigenlijk gewone aandelen zijn met hetzelfde risico als Dexia-aandelen, maar dan zonder de voordelen, maar wel met extra nadelen (beperkte verhandelbaar), had ik m'n ouders aangeraden ze te verkopen.Jeffer schreef:Hierin verschillen we dus van mening: ik vind dat de arcopar aandeelhouders zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun beslissing om ermee in te stappen. Bankdirecteuren zeggen zoveel, moesten de belastingbetalers alle volgens hen 100% veilige producten vergoeden, waar stopt het? Wat met Fortis aandelen (de goede huisvader aandelen)? Of met producten gedekt indertijd door Lehman Brothers?
En dan hadden we deze discussie ook niet moeten voeren.
En er is nooit depositogarantie beloofd voor Fortis aandelen. En voor zover ik weet ook niet voor LB producten.
Toen was ons geld wel goed om Dexia te redden. De staat beloofde ons veiligheid.
Nu blijkt dat Dexia op de fles is gegaan probeert de Bel Staat zich er onderuit te muizen.
Ik verwacht geen cent terug te zien van mijn "veilige" geld.
en zeggen dat hier op spaargids vorig jaar een topic is geweest.
de topic ging er over dat er gestemd en goedgekeurd was dat men kon weigeren om terug betaling te doen.
maar ja was zo een van de velen topics voor velen.
heb na lezen topic beslist alles van de hand te doen.
ging er toen niet vriendelijk aan toe , maar waarom het is veilig.
merkte toen op dat er laatst iets was gewijzigd op de jaarvergadering , het werd stil en alles was ineens in orde.
en daarna kwam de vraag hoe ik van de wijziging op de hoogte was.
heb toen verteld dat er het web is de dag vandaag.
Maar ja met Jean luc aan het roer wat kon er nog misgaan.
nu een jaartje later , ga ik mijn centjes nog terug zien.
zou alvast al een klacht indienen tegen het ACW.
In Anvers M.v.Peel nog zo een lekkere AcW er.
de topic ging er over dat er gestemd en goedgekeurd was dat men kon weigeren om terug betaling te doen.
maar ja was zo een van de velen topics voor velen.
heb na lezen topic beslist alles van de hand te doen.
ging er toen niet vriendelijk aan toe , maar waarom het is veilig.
merkte toen op dat er laatst iets was gewijzigd op de jaarvergadering , het werd stil en alles was ineens in orde.
en daarna kwam de vraag hoe ik van de wijziging op de hoogte was.
heb toen verteld dat er het web is de dag vandaag.
Maar ja met Jean luc aan het roer wat kon er nog misgaan.
nu een jaartje later , ga ik mijn centjes nog terug zien.
zou alvast al een klacht indienen tegen het ACW.
In Anvers M.v.Peel nog zo een lekkere AcW er.
Estate Guru believer.
Heb je soms nog een link naar die topic?
Europa zegt NJET.
Lees http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120413_018" onclick="window.open(this.href);return false;
En nu, beste regering ... en CD&V in het bijzonder?
Wat gaan jullie nu doen ... met de gemeenteraadsverkiezingen in zicht?
Lees http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120413_018" onclick="window.open(this.href);return false;
En nu, beste regering ... en CD&V in het bijzonder?
Wat gaan jullie nu doen ... met de gemeenteraadsverkiezingen in zicht?
Uit het artikel blijkt dat Europa(eurocommissaris voor Concurrentie Joaquin Almunia) NIET NJET zegt.
Tussen de regels door lees je gewoon dat de huidige regeling afgezwakt moet worden.De aandeelhouders zullen gewoon minder geld krijgen.
Tussen de regels door lees je gewoon dat de huidige regeling afgezwakt moet worden.De aandeelhouders zullen gewoon minder geld krijgen.
@Davy V, om eerlijk te zijn lees ik dat iets anders en wordt er wel gewag gemaakt van concurrentievervalsing tov andere spelers (dat het in dit geval staatssteun is) en uitbetalingen niet conform de inleg in het garantiefonds. Het lijkt me meer een kwestie van alles of niets.
Maar zoals steeds met Europa, is dit nog geen definitief antwoord, maar moet de Belgische regering nog 'verduidelijken'. Ben benieuwd welke draai ze hieraan gaan geven.
Maar zoals steeds met Europa, is dit nog geen definitief antwoord, maar moet de Belgische regering nog 'verduidelijken'. Ben benieuwd welke draai ze hieraan gaan geven.
Dat bedoel ik juist.Er word niet ja of nee gezegd.De huidige regeling is "te goed" voor de aandeelhouders.Maar gezien de politieke betrokkenheid (ACW) in dit dossier zal er naar mijn mening toch kruimeltjes uitgedeeld worden.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... hiek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
- Contacteer:
geen nieuws meer??
Het volgende heeft er wel niet veel mee te maken, maar vandaag op het VTM-nieuws Dexia-holding zou een kapitaalsverhoging moeten doen en de belgische belastingbetaler zou daar ook nog eens moeten voor opdraaien voor die kaptiaalsverhoging.
De belgische staat zal alles betalen zeker ?
De belgische staat zal alles betalen zeker ?
Toen Dexia veel "virtuele" winst maakte hoorden we natuurlijk niemand klagen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
nog nieuws??
ja in feite wel, iedereen wordt uitgenodigd om een vergadering bij te wonen ( zie website van Arco) voor één of andere kwijting.
Als je het leest heb ik de indruk dat het de bedoeling dat er zo weing mogelijk volk op af komt.
Als je het leest heb ik de indruk dat het de bedoeling dat er zo weing mogelijk volk op af komt.
Hier is het integrale bericht van de website van de Groep Arco:
BTW, Uitnodigingen van vennootschappen als deze zijn wettelijk verplicht. De vennootschap kan zich niet beroepen op copyright of wat dan ook om te vermijden dat hun oproep integraal verspreid wordt in de media. Groep Arco is zelf verplicht om deze oproep minstens éénmaal in de gedrukte media te publiceren. Bij de vorige buitengewone vergadering van Groep Arco was weinig volk. Het is inderdaad de betrachting van de Groep Arco om niet al te veel ruchtbaarheid te geven aan de algemene vergadering en het feit dat deze open staat voor alle vennoten. Ze hebben liever zo weinig mogelijk volk op de vergadering om zelf alles onder elkaar te kunnen bedisselen. Vergeet niet dat hetzelfde bestuur bij Groep Arco nog altijd aan de macht is als vereffenaar en deze nog maar weinig sanering hebben doorgevoerd.21/05/2012
ARCOPLUS CVBA in vereffening
Urbain Britsierslaan 5
1030 Schaarbeek
De vennoten worden verzocht de Gewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders te willen bijwonen op donderdag 7 juni 2012 om 15.00 uur, om er over de hiernavolgende omschreven agendapunten te beraadslagen. De vergadering gaat door op de zetel van de vennootschap Urbain Britsierslaan 5 te 1030 Schaarbeek.
Agenda
1. Verslag van de raad van bestuur over de jaarrekening met betrekking tot het boekjaar 2011-2012 tot aan de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011.
2. Verslag van de commissaris over de jaarrekening met betrekking tot het boekjaar 2011-2012 tot aan de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011.
3. Goedkeuring van de jaarrekening met betrekking tot het boekjaar 2011-2012 tot aan de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011, met inbegrip van de bestemming van het resultaat.
4. Kwijting aan de bestuurders voor het door hen uitgeoefende mandaat tot aan de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011.
5. Kwijting aan de commissairs voor het door hem uitgeoefende mandaat tot aan de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011.
6. Kennisname van de jaarrekening over de periode sinds de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011 tot 31 maart 2012.
7. Verslag van het college van vereffenaars over de vereffeningsactiviteiten met vermelding van de redenen waarom de vereffening niet kon worden voltooid.
8. Verslag van de commissaris met betrekking tot de jaarrekening over de periode sinds de ontbinding van de vennootschap op 8 december 2011 tot 31 maart 2012.
Om te worden toegelaten tot de Algemene Vergadering dienen de vennoten hun voornemen om de Algemene Vergadering bij te wonen per ondertekende brief op per ondertekende fax te melden aan de vennootschap. Om geldig te zijn moet deze melding op de zetel van de vennootschap (Urbain Britsierslaan 5 te 1030 Schaarbeek, fax. 02/246.50.01) toekomen in voormelde vorm, ten laatste op 5 juni 2012, met vermelding van het adres van de betreffende vennoot en zijn/haar aandeelhoudersnummer. Teneinde een optimale organisatie van de vergadering te kunnen bekomen en deze zo vlot mogelijk te laten verlopen, verzoeken wij de vennoten evenwel om zich zo snel als mogelijk op voormelde wijze aan te melden.
De vennoten mogen zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen, zij het enkel door een andere vennoot. Elke vennoot mag slechts één andere vennoot vertegenwoordigen.
Onthaal van de vennoten en ondertekening van de aanwezigheidslijst van 13 uur 30 tot 14 uur 45. Benodigde documenten: identiteitskaart. Start van de vergadering: 15 uur 00.
Raad van Bestuur College van vereffenaars
Misschien gaat die man met zijn groene klak er ook zijn om een beetje ambiance te brengen.