Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Dus je hebt 7000 euro gekocht van iets dat je niet kent....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als ge moest weten hoeveel geld er wordt uitgegeven aan vrouwen die ze niet kennen, ge valt op uw gat. 

Ik stel me 2 vragen :
1. Wanneer Europa deze beslissing terugfluit en de waarborg ongedaan maakt, hoe zit dat dan met staatswaarborg op spaarrekeningen waar iedereen van in het bezit is. Als het er ooit op aankomt is deze totaal waardeloos. Maw als de waarborg op arco er niet komt, geldt dit evenzeer voor spaarrekeningen.
2. Hoe gaan de gedupeerden reageren? Ik vrees dat er dan niet zoveel gaan zijn die geld bij Belfius gaan laten staan. Bankrun?
Het zal altijd een tegenstelling blijven tussen mensen die dit bezitten en degenen die dit niet bezitten, en beide partijen hebben een punt maar de gevolgen kunnen wel groot zijn.
1. Wanneer Europa deze beslissing terugfluit en de waarborg ongedaan maakt, hoe zit dat dan met staatswaarborg op spaarrekeningen waar iedereen van in het bezit is. Als het er ooit op aankomt is deze totaal waardeloos. Maw als de waarborg op arco er niet komt, geldt dit evenzeer voor spaarrekeningen.
2. Hoe gaan de gedupeerden reageren? Ik vrees dat er dan niet zoveel gaan zijn die geld bij Belfius gaan laten staan. Bankrun?
Het zal altijd een tegenstelling blijven tussen mensen die dit bezitten en degenen die dit niet bezitten, en beide partijen hebben een punt maar de gevolgen kunnen wel groot zijn.
De ene betaald de andere zijn kindergeld,isolatiepremie,pensioen,dop,zonnepanelen,enz.De vlaming maakt graag van zijn oren maar daar blijft het ook bij.fil1970 schreef:Het zal altijd een tegenstelling blijven tussen mensen die dit bezitten en degenen die dit niet bezitten, en beide partijen hebben een punt maar de gevolgen kunnen wel groot zijn.
goed gezegd davy v, en voorwat betalen we nog allemaal, voetbal(politie) buitenlandse gevangenen, noem maar op.
ik vrees dat wanneer het niet goed komt met arco, dat de shit pas gaat beginnen.
ik vrees dat wanneer het niet goed komt met arco, dat de shit pas gaat beginnen.
1. Ik denk het niet, de garantie op spaarekeningen zal blijven bestaan. De EU oordeelt zaak per zaak, niet over het hele principe van de garantie regeling.fil1970 schreef:Ik stel me 2 vragen :
2. Mijn voorspelling is dat er weinig gaat gebeuren. Dit forum en de verhitte discussie is geen weerspiegeling van de 'algemene bevolking' en zelfs hier heeft er niemand echt actie genomen. Ik denk dat de meeste mensen de kwestie allang niet meer volgen en/of gelaten zullen ondergaan wat er ook gebeurt. Niet zo lang geleden waren er hoera berichten van Belfius over hoeveel klanten per maand er bij kwamen...
Als europa zegt dat het niet mag zal dit volgens mij wel gevolgen hebben ook niet arcopar aandeelhouders zullen zich vragen stellen over de produkten die zij bezitten en cooperatieve aandelen van andere banken zullen toch voor een deel verkocht worden en onder druk komen te staan.fil1970 schreef:Ik stel me 2 vragen :
Zelf ben ik arcopar aandeelhouder en heb mij reeds voorgenomen dat ik tot mijn laatste cent weghaal bij Belfius als er geen uitbetaling is. Ben nu bezig om mijn hypothecaire lening te herfinancieren bij een andere bank en dan heb ik geen verplichtingen meer tegenover Belfius, bedoeling is om bijna alles er weg te halen want of de waarborg er nu komt of niet ze hebben mij daar (mijn ouders) bedrogen. Ik denk niet dat ik de enige zal zijn die bij Belfius weg wil. En de dag dat men zegt dat er geen uitbetaling is voor arcopar zal er volgens mij wel een kleine bankenrun zijn. Maar veel mensen zitten ook met een hypothecaire lening en dat is een zegen voor de banken, je zit vast aan hun voorwaarden (loon storting, brandverzekering, enz.) voor hele lange tijd.
Pierre,
Je bent lang niet de enige die zo reageert. Als het met Arco verkeerd zou aflopen, zullen honderdduizenden klanten van Belfius van vandaag op morgen met hun spaarcenten vertrekken. Ik ook. Tevens zal ik mijn kantoor in gebreke stellen wegens verkeerderlijke informatie bij de aankoop van de arco-aandelen. Een verzwarend argument is dat dit ook werd verkocht voor minderjarige kinderen. Zij hopen natuurlijk dat tegen die tijd niemand nog het verband maakt tussen Dexia en Belfius. De mensen zijn misschien niet slim als het op bankzaken aankomt, maar zo dom zijn ze ook weer niet.
Je bent lang niet de enige die zo reageert. Als het met Arco verkeerd zou aflopen, zullen honderdduizenden klanten van Belfius van vandaag op morgen met hun spaarcenten vertrekken. Ik ook. Tevens zal ik mijn kantoor in gebreke stellen wegens verkeerderlijke informatie bij de aankoop van de arco-aandelen. Een verzwarend argument is dat dit ook werd verkocht voor minderjarige kinderen. Zij hopen natuurlijk dat tegen die tijd niemand nog het verband maakt tussen Dexia en Belfius. De mensen zijn misschien niet slim als het op bankzaken aankomt, maar zo dom zijn ze ook weer niet.
@stany: zoals in mijn vorige post geschreven ga ik nu al het meeste weghalen bij Belfius.
Als er geen uitbetaling is, denk ik dat we nog wat te zien gaan krijgen, Belfius zal veel klanten en geld zien vertrekken. Die berichten dat er bij Belfius de laatste maanden X aantal klanten per maand bij kwamen kan ik maar moeilijk geloven, als je met niet Belfius klanten praat zijn er maar zeer weinig mensen die iets positief over Belfius zeggen, dus kan mij niet voorstellen dat die naar hen zouden overstappen.
Welke stappen er kunnen gezet worden als er geen uitbetaling is weet ik niet, maar er zal toch nog wel wat volgen dan.
Als er geen uitbetaling is, denk ik dat we nog wat te zien gaan krijgen, Belfius zal veel klanten en geld zien vertrekken. Die berichten dat er bij Belfius de laatste maanden X aantal klanten per maand bij kwamen kan ik maar moeilijk geloven, als je met niet Belfius klanten praat zijn er maar zeer weinig mensen die iets positief over Belfius zeggen, dus kan mij niet voorstellen dat die naar hen zouden overstappen.
Welke stappen er kunnen gezet worden als er geen uitbetaling is weet ik niet, maar er zal toch nog wel wat volgen dan.
"Belfius trekt nu maandelijks 10.000 nieuwe klanten aan"Pierre schreef:Die berichten dat er bij Belfius de laatste maanden X aantal klanten per maand bij kwamen kan ik maar moeilijk geloven,
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ... in het artikel zelf:
"Het cijfer van 10.000 nieuwe klanten per maand is wel een brutocijfer. Klanten die vertrekken, zijn niet meegeteld. "Het is heel moeilijk om in te schatten wanneer een klant precies vertrekt", aldus Lauwers."
Volgens mij is een klant vertrokken als de laatste rekening afgesloten is...of niet ? Dat moeten ze bij Belfius toch zien ?
Zoals ik hier gisteren al schreef: de andere cooperatieven zijn niet aangesloten bij het garantiefonds. Zij vinden dat niet nodig.Pierre schreef:fil1970 schreef:Als europa zegt dat het niet mag zal dit volgens mij wel gevolgen hebben ook niet arcopar aandeelhouders zullen zich vragen stellen over de produkten die zij bezitten en cooperatieve aandelen van andere banken zullen toch voor een deel verkocht worden en onder druk komen te staan.
Of hun klanten dit ondertussen al beseffen, weet ik niet. Misschien worden ze wakker mocht Europa de Arcopar-garantie afschieten ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denk je dat er veel aandeelhouders van andere coöperatieven opvolgen hoe het met Arco aan het evolueren is? Ik denk het niet.
Mocht je in Vlaanderen de vraag stellen of ze houder zijn van "coöperatieve aandelen", ik denk dat de helft van de houders niet eens weet waar je het over hebt. "Aandelen?? Nee, dat hebben we niet meneer!".
Mocht je alle namen van de bestaande coöperatieven laten vallen zullen d'er hier en daar wel al reageren: "Ah-ja, dat hebben wij..." .
Laat staan dat ze Arco volgen, werk, hobby en diverse activiteiten zijn vééééél belangrijker. Je kan de interesse van de gemiddelde spaargidser niet extrapoleren naar gans Vlaanderen/België.
Mocht je in Vlaanderen de vraag stellen of ze houder zijn van "coöperatieve aandelen", ik denk dat de helft van de houders niet eens weet waar je het over hebt. "Aandelen?? Nee, dat hebben we niet meneer!".
Mocht je alle namen van de bestaande coöperatieven laten vallen zullen d'er hier en daar wel al reageren: "Ah-ja, dat hebben wij..." .
Laat staan dat ze Arco volgen, werk, hobby en diverse activiteiten zijn vééééél belangrijker. Je kan de interesse van de gemiddelde spaargidser niet extrapoleren naar gans Vlaanderen/België.
Volgens mezelf een héél juiste conclusie. En hier gaat het over héél gevoelige materie. Allen betalen we voor bv. voorordehandgaving rond voetbalstadions terwijl de een van voetbal houdt en de ander niet. Iedereen betaald (terecht voor kindergeld) ook al ben je single. In dit verhaal gaat het vooral over de geloofwaardigheid van een staatswaarborg (of het nu voor arco is of voor spaarrekening, tak 21,...). Wat is deze nog waard als deze afgeschoten wordt?Davy V schreef:De ene betaald de andere zijn kindergeld,isolatiepremie,pensioen,dop,zonnepanelen,enz.De vlaming maakt graag van zijn oren maar daar blijft het ook bij.fil1970 schreef:Het zal altijd een tegenstelling blijven tussen mensen die dit bezitten en degenen die dit niet bezitten, en beide partijen hebben een punt maar de gevolgen kunnen wel groot zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En wat als beslist wordt dat de ECB gaat instaan voor 'n Europees bankwaarborgfonds?
@nuyttie: Deze zaken werden voorgesteld als "nodig" en interessant voor je lening, en het bracht evenveel op als een spaarboekje.
Denk je nu echt dat ik de enige ben die in die Arcopar/fin... enz val gelopen ben...
Ik had toen een huisje in verkoop, moest en moest een lening hebben voor aankoop nieuwe woning... Dexia ging akkoord mits Arcopar enz...
Je zou voor minder tekenen..; alles was toen nog niet zo zonneklaar als nu. Het woord van een bankdirecteur was 30 j geleden heilig, ook van een priester/bisschop, schoolmeester van het dorp, paters, nonnen, en andere geestelijken... enzovoort.
Nu weten we verdomd goed hoe we bedrogen geweest zijn, door 90% van voornoemde reeks...
Denk je nu echt dat ik de enige ben die in die Arcopar/fin... enz val gelopen ben...
Ik had toen een huisje in verkoop, moest en moest een lening hebben voor aankoop nieuwe woning... Dexia ging akkoord mits Arcopar enz...
Je zou voor minder tekenen..; alles was toen nog niet zo zonneklaar als nu. Het woord van een bankdirecteur was 30 j geleden heilig, ook van een priester/bisschop, schoolmeester van het dorp, paters, nonnen, en andere geestelijken... enzovoort.
Nu weten we verdomd goed hoe we bedrogen geweest zijn, door 90% van voornoemde reeks...