Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Dit is heel juist, maar mocht er in het nieuws komen dat dat europa het vergoeden van arco verbied zullen er toch wel een deel wakker worden. En als dit nieuws er ooit moest komen zal het toch niet ongemerkt voorbij gaan.Spruitekop schreef:Denk je dat er veel aandeelhouders van andere coöperatieven opvolgen hoe het met Arco aan het evolueren is? Ik denk het niet.
Mocht je in Vlaanderen de vraag stellen of ze houder zijn van "coöperatieve aandelen", ik denk dat de helft van de houders niet eens weet waar je het over hebt. "Aandelen?? Nee, dat hebben we niet meneer!".
Mocht je alle namen van de bestaande coöperatieven laten vallen zullen d'er hier en daar wel al reageren: "Ah-ja, dat hebben wij..." .
Laat staan dat ze Arco volgen, werk, hobby en diverse activiteiten zijn vééééél belangrijker. Je kan de interesse van de gemiddelde spaargidser niet extrapoleren naar gans Vlaanderen/België.
Om eerlijk te zijn betwijfel ik dit. Tegen dan zal er al zoveel tijd over heengegaan zijn dat meeste mensen ofwel de hele kwestie vergeten zijn, of er wich gelaten bij neerleggen onder het mom 'het mag niet van Europa' en, zoals Spruitekop zei, gewoon verdergaan met hobbies en activiteiten. Op dat moment zal er wel een ander politiek heet hangijzer zijn waar alle aandacht naartoe gaat.
Zou jij in realiteit gokken op de staatswaarborg? Ik weet de details niet van die waarborg, maar stel dat je ervan gebruik zou moeten maken, wat zou de termijn zijn? Vergelijk het met het rampenfonds, gedupeerden zien vaak hun geld na jaren. Je hebt niet veel aan die garantie als ze na 5 jaar betaalt, maar je het geld morgen nodig hebt.fil1970 schreef:Volgens mezelf een héél juiste conclusie. En hier gaat het over héél gevoelige materie. Allen betalen we voor bv. voorordehandgaving rond voetbalstadions terwijl de een van voetbal houdt en de ander niet. Iedereen betaald (terecht voor kindergeld) ook al ben je single. In dit verhaal gaat het vooral over de geloofwaardigheid van een staatswaarborg (of het nu voor arco is of voor spaarrekening, tak 21,...). Wat is deze nog waard als deze afgeschoten wordt?
Zoals Yaris op dit forum zegt: dit fonds is bedoeld om nooit gebruikt te worden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Weet je Pierre, we zijn allemaal gemakkelijke mensen. We klagen en we zagen en we vreten een ganse dag "onze kas" op, zijn opgejaagd omdat er in de politiek weer eens 'n beslissing genomen wordt die ons niet aan staat of ons geld gaat kosten.Pierre schreef:Dit is heel juist, maar mocht er in het nieuws komen dat dat europa het vergoeden van arco verbied zullen er toch wel een deel wakker worden. En als dit nieuws er ooit moest komen zal het toch niet ongemerkt voorbij gaan.
We slikken antidepressiva, beta-blokkers en bloeddrukverlagers. We klagen steen en been tegen onze huisgenoten, collega's en op de fora...
Gaan we de straat op? Neen !
Honderdduizenden hebben Arco-aandelen. We (ik niet) hebben Arco-aandelen en het komt er op aan, gaan we naar de aandeelhoudersvergadering? Neen! We gaan niet! Bevalt de uitspraak ons? Neen, ze bevalt ons langs geen kanten.
We slikken antidepressiva, beta-blokkers en bloeddrukverlagers. We klagen steen en been tegen onze huisgenoten, collega's en op de fora...
We betalen ons gek aan stookkosten (stookolie), diesel/benzine waarvan het leeuwendeel naar de staat gaat door BTW en accijnzen.
... (vul zelf in)
We zijn gewoon brave onnozele "loeders"!
En op straat gaan, het land platleggen, de boel afbreken, gaat het oplossen?
'kdachthetniet.
Er is hier verwezen naar wat de Fortis-aandeelhouders 'bereikt' hebben met hun actie(s), en tot nu toe kan ik alleen besluiten dat ze blij zijn met een dode mus. Want voor zover ik het begrepen heb, zijn ze nog steeds al hun geld van hun aandelen kwijt.
Hadden alle particuliere Arcoparleden iets kunnen veranderen op die algemene vergadering, of lag het resultaat al op voorhand vast omdat bepaalde groep(en) al een meerderheid hadden?
En *als* die Arcoparleden iets hadden kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Zoiets als wat de Fortis-aandeelhouders 'bereikt' hebben?
Trouwens, die depositogarantie is nog niet afgeschoten, en zoals hier al vermeld is, als dat over enkele jaren alsnog het geval zal zijn, zal men zich daar (gelaten) bij neerleggen.
Zie ook sluiting Renault "deze Renault is mijn laatste Renault", Opel Antwerpen, ...
'kdachthetniet.
Er is hier verwezen naar wat de Fortis-aandeelhouders 'bereikt' hebben met hun actie(s), en tot nu toe kan ik alleen besluiten dat ze blij zijn met een dode mus. Want voor zover ik het begrepen heb, zijn ze nog steeds al hun geld van hun aandelen kwijt.
Hadden alle particuliere Arcoparleden iets kunnen veranderen op die algemene vergadering, of lag het resultaat al op voorhand vast omdat bepaalde groep(en) al een meerderheid hadden?
En *als* die Arcoparleden iets hadden kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Zoiets als wat de Fortis-aandeelhouders 'bereikt' hebben?
Trouwens, die depositogarantie is nog niet afgeschoten, en zoals hier al vermeld is, als dat over enkele jaren alsnog het geval zal zijn, zal men zich daar (gelaten) bij neerleggen.
Zie ook sluiting Renault "deze Renault is mijn laatste Renault", Opel Antwerpen, ...
Ik heb de indruk dat ook nogal wat spaargidsers nog steeds cooperatieve deelbewijzen hebben, er recent op ingetekend hebben of van plan zijn het te gaan doen.Spruitekop schreef:Je kan de interesse van de gemiddelde spaargidser niet extrapoleren naar gans Vlaanderen/België.
De arcoparAANDEELHOUDERS hadden op zijn minst met wat meer naar de vergadering kunnen komen.
Een hondertal maakt totaal geen indruk, als ze met veel meer hadden geweest had het waarschijnlijk ook geen verschil gemaakt , maar zou toch een andere indruk gegegeven hebben.
Het zou m.i. onrechtvaardig zijn , moest de belgische staat ook maar één eurocent aan de arcoparAANDEELHOUDERS betalen.
Ze moeten de centen maar halen bij diegenen die foutieve info hebben gegeven, en lukt dat niet dan is dat pech.
Een hondertal maakt totaal geen indruk, als ze met veel meer hadden geweest had het waarschijnlijk ook geen verschil gemaakt , maar zou toch een andere indruk gegegeven hebben.
Het zou m.i. onrechtvaardig zijn , moest de belgische staat ook maar één eurocent aan de arcoparAANDEELHOUDERS betalen.
Ze moeten de centen maar halen bij diegenen die foutieve info hebben gegeven, en lukt dat niet dan is dat pech.
Wel laat ons dan hopen dat de Belgische staat zeer onrechtvaardig zal zijn; dan zal normaal gezien geen enkel probleem zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal de stok maar in het hoenderhok gooien. Hoe zou het verhouding Arcopar-leden zijn Vlaanderen/Wallonië?
Dit zou wel eens belangrijk kunnen zijn in verkiezingsperiodes.
Zoal ik al eerder zei, het maakt voor de aandeelhouders niet uit vanwaar het geld komt, van de schuldigen of van de weerlozen. Maar goed, diegenen die protesteren zijn 'de neoliberale egoisten'.Lukske schreef:Wel laat ons dan hopen dat de Belgische staat zeer onrechtvaardig zal zijn; dan zal normaal gezien geen enkel probleem zijn.
Toch al is effe gekeken op facebook hoeveel Arco-gerelateerde groepen er zijn. Welgeteld 1. Met 26 leden. Tegen de garanties. De Danny Fabry fan group heeft er 278.
De PS heeft met Ethias zijn buit al binnen...Spruitekop schreef:Ik zal de stok maar in het hoenderhok gooien. Hoe zou het verhouding Arcopar-leden zijn Vlaanderen/Wallonië?
Ik denk dat de meeste Arco bezitters (wat ouder zijn) en niet op facebook zitten.Jeffer schreef: Toch al is effe gekeken op facebook hoeveel Arco-gerelateerde groepen er zijn. Welgeteld 1. Met 26 leden. Tegen de garanties. De Danny Fabry fan group heeft er 278.
Zelf zit ik ook niet op facebook uit principe: niet heel de wereld moet kunnen zien wie ik ben, hoe ik eruit zie, wat ik doe, enz.
En die virtuele vrienden is mij helemaal om te lachen, onlangs vertelde iemand mij dat hij op straat één van zijn virtuele vrienden tegen kwam en hem aansprak omdat hij hem herkende van de foto, toen hij hem aansprak en zei "hé ik ben bevriend met u op facebook" antwoorde de andere "dat zou kunnen, ik heb veel vrienden op facebook" en daar eindigde het gesprek toen.
@Pierre, of en hoe actief je op facebook zit, is natuurlijk je eigen keuze. Maar IMO geeft het wel ergens een interesse peiling weer. Blijkbaar vinden een paar honderd mensen Danny Fabry wel belangrijk genoeg (dit is geen commentaar op mr Fabry) om op facebook voor hem een actie te doen, hoe klein ook. En de fans van mr Fabry zijn over het algemeen niet de jonge hipsters.
Facebookgroepen hebben zelden enige impact, maar soms halen ze weleens het nieuws. Ze hebben weinig impact omdat het een erg low level actie is: een muisklik vanuit de luie zetel en niet een boze burger op straat.
Je geeft bvb zelf bij elke mogelijke actie die je kan ondernemen een reden waarom je deze niet kan doen en ik geloof je graag dat dit steeds een zeer goede reden is. Het resultaat is dat er dan ook niks is gebeurd.
Ik heb meer respect voor die Fortis-aandeelhouders die zich 'belachelijk' hebben gemaakt dan diegenen die gelaten maar aanvaarden wat er gebeurt. De anti-Arco garantie lobby onderneemt of heeft wel al actie ondernomen, o.a. op sociale media en ook via de rechtbank.
Facebookgroepen hebben zelden enige impact, maar soms halen ze weleens het nieuws. Ze hebben weinig impact omdat het een erg low level actie is: een muisklik vanuit de luie zetel en niet een boze burger op straat.
Je geeft bvb zelf bij elke mogelijke actie die je kan ondernemen een reden waarom je deze niet kan doen en ik geloof je graag dat dit steeds een zeer goede reden is. Het resultaat is dat er dan ook niks is gebeurd.
Ik heb meer respect voor die Fortis-aandeelhouders die zich 'belachelijk' hebben gemaakt dan diegenen die gelaten maar aanvaarden wat er gebeurt. De anti-Arco garantie lobby onderneemt of heeft wel al actie ondernomen, o.a. op sociale media en ook via de rechtbank.
mooi weetje
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00287439" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00287439" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
- Contacteer:
Awel, lotgenoten verschoppelingen, wanneer trekken we met zijn allen naar de hoofdzetel van Belfius? Nu ons eerste wachtjaar gaat aflopen lijkt mij het moment aangebroken om de heren te gaan zeggen dat we hun maffiose gedrag nooit zullen vergeten en dat we snel onze centen willen of het zal snel bergaf gaan met hun (nieuwe) geldfabriek.