Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
verschoppeling schreef:Awel, lotgenoten verschoppelingen, wanneer trekken we met zijn allen naar de hoofdzetel van Belfius? Nu ons eerste wachtjaar gaat aflopen lijkt mij het moment aangebroken om de heren te gaan zeggen dat we hun maffiose gedrag nooit zullen vergeten en dat we snel onze centen willen of het zal snel bergaf gaan met hun (nieuwe) geldfabriek.
Of nodig mensen uit op Facebook met afspraak op belfius, misschien dat er 5000 relschoppers op afkomen
dat zou het zijn, efkes serieus ik ben ook al lang klant bij belfius(vroeger dexia younow) maar als ik mijn rekeningen bekijk zie ik gewoon dat het arcopar geld bij mijn rest van het gewone spaargeld geteld wordt(om te laten zien hoeveel ik daar heb uitstaan).
ik vind het gewoon triestig, als ik uitleg vraag is het antwoordt( ge krijgt dat wel terug maar wanneer
????????
gr pee
ik vind het gewoon triestig, als ik uitleg vraag is het antwoordt( ge krijgt dat wel terug maar wanneer

gr pee
Weet je wat ook heel erg is, is dat Arco nog nooit de mensen officieel heeft aangeschreven ivm met heel die affaire.
Wie dus geen TV, internet of krant heeft weet dus eigenlijk nog van niks.
Misschien zullen we wel een brief krijgen mettertijd van Dhr Barosso met de melding dat het Arcopargeld zal gebruikt worden om de lonen van Europese ambtenaren te betalen voor een paar dagen. Zo zullen we ons echt geintegreerd voelen in het Europese project.
Wie dus geen TV, internet of krant heeft weet dus eigenlijk nog van niks.
Misschien zullen we wel een brief krijgen mettertijd van Dhr Barosso met de melding dat het Arcopargeld zal gebruikt worden om de lonen van Europese ambtenaren te betalen voor een paar dagen. Zo zullen we ons echt geintegreerd voelen in het Europese project.
Weet er iemand wat de stand van zaken is? Heeft de regering al iets onderhandeld met Europa?
Onlangs nam mijn echtgenoot nog telefonisch contact op ter informatie bij arco,..
Er werd gesuggereerd dat de europese commissie zeker tegen eind dit jaar defenitivieve uitstpraak zal doen en er werd tevens eraan toegevoegd dat ze ervan uitgaan dat iedereen ZEKER zijn geld zal terugkrijgen,..Is te hopen!!!
Er werd gesuggereerd dat de europese commissie zeker tegen eind dit jaar defenitivieve uitstpraak zal doen en er werd tevens eraan toegevoegd dat ze ervan uitgaan dat iedereen ZEKER zijn geld zal terugkrijgen,..Is te hopen!!!
Stel die vraag mss nog is na 14/10.
http://ec.europa.eu/competition/elojade ... 3_SA_33927" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierboven vind je het status rapport van de Europese Commissie. Het dateert van 03.04.2012 en er is nog altijd geen antwoord gegeven op de vragen.
Het is interessante lectuur. Het staat iedereen vrij om te blijven geloven in Belfius, Groep Arco en de politiek.
Ik geloof echter niet dat de garantie gaat gelden. Als de EU dit niet afschiet zal onze justitie dit wel doen.
Een interessant stukje uit het EU rapport:
The Commission observes that under the Banking Communication, financial institutions are not
allowed to use guarantees for capital instruments. Recital (23) of the Banking Communication explains
for instance that protecting shareholders would "merely tend to safeguard the interests of shareholders
and other risk capital investors". Also in wind-down scenario's, the Banking Communication argues –
in recital (46) - that "particular care has to be taken to minimize moral hazard, notably by excluding
shareholders and possibly certain types of creditors from receiving the benefit of any aid in the context
of the controlled winding-up procedure."
Hierboven vind je het status rapport van de Europese Commissie. Het dateert van 03.04.2012 en er is nog altijd geen antwoord gegeven op de vragen.
Het is interessante lectuur. Het staat iedereen vrij om te blijven geloven in Belfius, Groep Arco en de politiek.
Ik geloof echter niet dat de garantie gaat gelden. Als de EU dit niet afschiet zal onze justitie dit wel doen.
Een interessant stukje uit het EU rapport:
The Commission observes that under the Banking Communication, financial institutions are not
allowed to use guarantees for capital instruments. Recital (23) of the Banking Communication explains
for instance that protecting shareholders would "merely tend to safeguard the interests of shareholders
and other risk capital investors". Also in wind-down scenario's, the Banking Communication argues –
in recital (46) - that "particular care has to be taken to minimize moral hazard, notably by excluding
shareholders and possibly certain types of creditors from receiving the benefit of any aid in the context
of the controlled winding-up procedure."
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij (wie ben ik?) wordt dat op de "hele lange baan" geschoven en komt er nooit wat van terecht. In vergelijking met de problemen die Europa heeft is Arco peanuts, belangrijkere zaken zullen Arco van de lijst verdringen. Denk je dat Europa wakker licht van Arco? 

Ik ga ervan uit dat we niets gaan ontvangen.
Dit wordt allemaal hoog boven ons hoofd beslist.
Dit wordt allemaal hoog boven ons hoofd beslist.
al gaat het bij mij om een habbekrats ( 1 aandeeltje Arcopar A) maar ken er wel die erover inzitten en ik ga er van uit dat op termijn wel zal uitbetaald worden al kan dat enkele jaartjes duren. Europa kan wel mopperen maar de garantie die eerst enkel gold voor spaarrekeningen werd later uitgebreid naar bepaalde tak 21 producten en ook cooperatieve aandelen die aan bepaalde voorwaarden voldoen. En dat sommigen dat hier aan de slachtoffers niet gunnen lijkt me ook duidelijk, daarover is al genoeg gezegd in dit draadje, zeg maar draad.
Laatst gewijzigd door Hago op 3 oktober 2012, 04:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Gelet op de verwevenheid van de Acro-groep met Dexia, is er maar één ding zeker.
De Europese commissie zal geen bindend advies geven over de Arco klacht,
voordat de definitieve onderhandelingen over de toekomst van Dexia, zijn afgerond.
In feite maak de Arco klacht deel uit van die onderhandelingen.
De voorlopige regeling rond Dexia, is afgelopen week, met 4 maanden verlengd.
De definitieve onderhandelingen zullen dus zeker nog 4 maanden aanslepen
De Europese commissie zal geen bindend advies geven over de Arco klacht,
voordat de definitieve onderhandelingen over de toekomst van Dexia, zijn afgerond.
In feite maak de Arco klacht deel uit van die onderhandelingen.
De voorlopige regeling rond Dexia, is afgelopen week, met 4 maanden verlengd.
De definitieve onderhandelingen zullen dus zeker nog 4 maanden aanslepen
Ik blijf er bij, wanneer de staatswaarborg (die er momenteel is) wordt teruggeschroefd dat Belfius (de Belgische staat die eigenaar is) wel eens ferm zou afgerekend kunnen worden hierop (dat zeer velen tot de laatste cent daar gaan weghalen). Volgens mijn bankdirecteur zou Belfius een plan B uitwerken als tegemoetkoming voor gedupeerden (uit vrees voor een bankrun)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat dat plan B dan wel mag inhouden zal hij niet zeggen (waarschijnlijk omdat het er niet is). Gewoon de mensen proberen sussen en gerust stellen, laat d'er maar wat tijd over gaan. Laat de soep maar wat afkoelen.
In het begin met L&H gingen de aandeelhouders ook iedereen opeten, de zaak laten afkoelen en er wordt enkel nog over gepraat als "een spijtige zaak".
In het begin met L&H gingen de aandeelhouders ook iedereen opeten, de zaak laten afkoelen en er wordt enkel nog over gepraat als "een spijtige zaak".
Maak je geen begoochelingen, geen eurocent zie je daarvan nog terug.fil1970 schreef:Ik blijf er bij, wanneer de staatswaarborg (die er momenteel is) wordt teruggeschroefd dat Belfius (de Belgische staat die eigenaar is) wel eens ferm zou afgerekend kunnen worden hierop (dat zeer velen tot de laatste cent daar gaan weghalen). Volgens mijn bankdirecteur zou Belfius een plan B uitwerken als tegemoetkoming voor gedupeerden (uit vrees voor een bankrun)
-
- Newbie
- Contacteer:
er zou wel degelijk achter de schermen gewerkt worden door regeringsleden aan een plan B. De staatbank Belfius zou zich niet kunnen permiteren van de aroparhouders niet te vergoeden, inderdaad uit schrik voor een massaal verlies aan klanten die hun spaargelden zouden wegtrrekken, want dat zou pas een ramp betekenen voor de belgische staatsbank en voor de staatskas (iedereen dus) die voor de verliezen opdraait.
Volgens informatie die ik vorige week heb gehoord tijdens het netwerken met mensen van Belfius, zou een mogelijke piste zijn : een maxiumum bedrag inbrengen in de personenbelasting. Nogmaals dit zou een denkpiste zijn blijkbaar die uit de CD&V (kabinet Vanackere ?) zou komen. Over hoe hoog dit maxiumum bedrag zou zijn en over hoeveel jaar dit zou moeten gespreid worden kon men mij nog niks zeggen. Afwachten dus. Trouwens men wist mij ook te bevestigen dat ten vroegste pas begin volgend jaar de E.C. zijn beslissing van de regering zou mededelen. Arco zou geen prioriteit zijn voor Europa naar verluidt. Tot zolang moeten we ook geen officiëele verklaringen van de regering omtrent Arco verwachten.
Volgens informatie die ik vorige week heb gehoord tijdens het netwerken met mensen van Belfius, zou een mogelijke piste zijn : een maxiumum bedrag inbrengen in de personenbelasting. Nogmaals dit zou een denkpiste zijn blijkbaar die uit de CD&V (kabinet Vanackere ?) zou komen. Over hoe hoog dit maxiumum bedrag zou zijn en over hoeveel jaar dit zou moeten gespreid worden kon men mij nog niks zeggen. Afwachten dus. Trouwens men wist mij ook te bevestigen dat ten vroegste pas begin volgend jaar de E.C. zijn beslissing van de regering zou mededelen. Arco zou geen prioriteit zijn voor Europa naar verluidt. Tot zolang moeten we ook geen officiëele verklaringen van de regering omtrent Arco verwachten.