Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
effe foutje rechtzetten alvorens ik iedereen over me heen krijg : het is natuurlijk "de belgische regering kan zich niet permitteren" ipv de belgische staatsbank". De staatswaarborg is natuurlijk geen zaak van Belfius maar van de belgische staat. Maar Belfius is wel voor 100% van de belgische staat zodus als Belfius getroffen wordt is dit automatisch de belgische staat hé.
Wou dit toch effekes rechtzetten...
Wou dit toch effekes rechtzetten...
Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid van die geruchten (namen van regeringsleiders erop plakken is niet moeilijk in deze context).
Ik noem het nog geruchten, want heb er in de officiele pers nog niets over gelezen.
Moest het waar zijn, ben ik ook benieuwd hoe de regering dit dan gaat 'verkopen': er moet in 2013 4,5 miljard gevonden worden om de begroting te doen kloppen en dit gaat pijn doen (zie al de vorige ronde). Als blijkt dat daar nog 1 miljard bovenop komt... dat is echt wel de rode loper uitrollen voor de N-VA
Ik noem het nog geruchten, want heb er in de officiele pers nog niets over gelezen.
Moest het waar zijn, ben ik ook benieuwd hoe de regering dit dan gaat 'verkopen': er moet in 2013 4,5 miljard gevonden worden om de begroting te doen kloppen en dit gaat pijn doen (zie al de vorige ronde). Als blijkt dat daar nog 1 miljard bovenop komt... dat is echt wel de rode loper uitrollen voor de N-VA
-
- Newbie
- Contacteer:
een vermogensbelasting zou een goed begin zijn...
Zien we niets van terug, de tactiek zal zijn: de tijd heelt alle wonden...
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 4-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus na het doorschuiven van de Arco rekening ook nog brugpensioenen... Vakbonden zijn wel heel erg actief om de volgende generaties met een nog grotere schuld op te zadelen.
Dus na het doorschuiven van de Arco rekening ook nog brugpensioenen... Vakbonden zijn wel heel erg actief om de volgende generaties met een nog grotere schuld op te zadelen.
Ik denk nochthans dat die bedienden niet vrijwillig zullen kiezen voor het brugpensioen.
Er wordt waarschijnlijk nog minder hard gewerkt dan in een biblotheek.
Er wordt waarschijnlijk nog minder hard gewerkt dan in een biblotheek.
Ik denk dat dat nog maar het topje van de ijsberg is.ACW is de koepel van een aantal organisaties waarvan er zijn die opzichzelf al meer personeelsleden hebben dan Ford Genk. Bovendien zijn die organisaties ook aandeelhouder van arcopar.
Denk dat er daar nu wel heel wat 'baaskes' met een ei in hun broek zitten.
Kan Jan-Luc het ACW niet sponsorren ?
Denk dat er daar nu wel heel wat 'baaskes' met een ei in hun broek zitten.
Kan Jan-Luc het ACW niet sponsorren ?
m-peeters schreef:Weet er iemand wat de stand van zaken is? Heeft de regering al iets onderhandeld met Europa?
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted" onclick="window.open(this.href);return false;
nog een paar jaartjes wachten voor je een antwoord krijgt, geld zal je wel niet krijgen
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 9-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Arco in vereffening blijft blijkbaar nog altijd geloven dat de koers van Dexia maar iets virtueel is en ze hebben zelfs een advocaat ter hand genomen.
Francine Swiggers blijft één van de machtigste vrouwen van ons land. Zij heeft blijkbaar het grootste gelijk in pacht en zal dat ten koste van Groep Arco in vereffening bewijzen.
En de vennoten van Arco zelf ? Die laten nog niet eens hun gezicht zien op de algemene vergaderingen...
Arco in vereffening blijft blijkbaar nog altijd geloven dat de koers van Dexia maar iets virtueel is en ze hebben zelfs een advocaat ter hand genomen.
Francine Swiggers blijft één van de machtigste vrouwen van ons land. Zij heeft blijkbaar het grootste gelijk in pacht en zal dat ten koste van Groep Arco in vereffening bewijzen.
En de vennoten van Arco zelf ? Die laten nog niet eens hun gezicht zien op de algemene vergaderingen...
Laatst gewijzigd door Stier op 24 januari 2013, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
(lichte satire)
A new hope raises, according to Jabba Dehaene !
Jabba the Hut: zie wikipedia
foto (+bron): Dehaene: ‘Winstbewijzen Belfius verdedigbare regeling' (De Standaard)
--Artikel verwijderd. Gelieve geen kopie te posten van artikels waar een copyright op zit.--

A new hope raises, according to Jabba Dehaene !
Jabba the Hut: zie wikipedia
foto (+bron): Dehaene: ‘Winstbewijzen Belfius verdedigbare regeling' (De Standaard)
--Artikel verwijderd. Gelieve geen kopie te posten van artikels waar een copyright op zit.--
Ik denk dat het ACW probeert zoveel mogelijk uit Belfius ( de staat ) te halen voor hun gedeputeerden van Arco !
Evita, ik denk dat slechts het eerste deel van je zin zal kloppen.
Column van Itinera: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... bare.dhtml
Column van Itinera: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... bare.dhtml
arco verkoopt zijn aandelen in elia en krijgt nog 3 jaar dividend m.a.w. ze zijn niet van plan die vereffening binnenkort te beeindigen.
En ze behouden nog wat inkomsten om de lopende kosten, postjes dus, te betalen.
En ze behouden nog wat inkomsten om de lopende kosten, postjes dus, te betalen.
The soap goes on:
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 270502.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 270502.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ergerlijk gewoon als je ziet wat voor praktijken het ACW ondernam/onderneemt. Al die jaren hebben zij via Dexia/Belfius veel winst kunnen maken en daarbovenop hebben ze via fiscale constructies weinig belastingen betaald. Het wordt stilletjes aan duidelijk dat we voor onze Arco-aandelen niet Belfius/Dexia moeten beschuldigen maar we moeten gaan aankloppen bij het ACW.
Hopelijk verklaren ze heel die christelijke zuil failliet en betalen ze de gewone mens hun geld terug
Hopelijk verklaren ze heel die christelijke zuil failliet en betalen ze de gewone mens hun geld terug