Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Waarom al die drukte ? Je wist toch wel dat je geïnvesteerd hebt in aandelen ?cash schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat er wel iets staat te gebeuren in België als men beslist om de ARCO-leden niet te vergoeden.
Dat dit ook politieke gevolgen zal hebben voor een partij als CD&V, ACW, ... lijkt mij, "evident nietwaar".
De uiteindelijke eventuele "negatieve" beslissing zal men dan willen afschuiven op grote broer "Europa" maar een kiezer of lid van een partij vergeet niet wat hem beloofd is door "de vrienden".
Het zou wel eens een kleine revolutie kunnen worden.
... en tja het voorbeeld van jean-Louis, hier op het forum, om een oproep te lanceren om al het geld af te halen bij Dexia is dan zeker nog niet zo dom om dit als drukkingsmiddel te gebruiken. Want dat zal de staat wel iets meer kosten dan de ARCO-leden te vergoeden.
Uiteraard is het nu nog altijd afwachten wat er uit de bus gaat komen binnen een 3-tal jaar.
Ik hoop alvast dat er een gunstig gevolg wordt gegeven en de ARCO-leden hun centen ooit terug zullen zien.
Wat moet ik met mijn Dexia aandelen ??
Mij hebben ze nooit gezegt dat het om aandelen ging.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ga je de voordelen die je al die jaren genoot ook terugbetalen?
Pleading ignorance is geen geldig argument. Er werden en worden nog veel schimmigere financiele producten verkocht dan iets dat aandelen noemt. Er zijn ook al veel getuigenissen, ook op tv, geweest dat het duidelijk om aandelen ging.Phill schreef:Mij hebben ze nooit gezegt dat het om aandelen ging.
De belofte maakt enkel schuld als ze geen wetten of andere regels schendt. In principe ben ik het met u eens, een deal is een deal. Maar in dit geval worden er toch enkele regels overtreden. Dit zou zoiets zijn als elke chemische firma moet zijn afvalwater zuiveren buiten firma X, want daar hebben we een oude deal mee. Die mogen gerust verder het leefmilieu verzieken.J Lawieck schreef:De regering moet dat inderdaad niet, maar ze heeft dat wel gedaan voor oa Arcopar cooperatieve aandelen (al van eind 2008, misschien nog vroeger?).
En belofte maakt schuld.
Gelukkig dat de EU er nog is.
Ik heb alle begrip voor je situatie maar lees even dit:Phill schreef:Mij hebben ze nooit gezegt dat het om aandelen ging.
http://www.vfb.be/file?fle=51811" onclick="window.open(this.href);return false;
Als mijn huis afbrandt, en ik heb NOOIT een verzekeringspremie daarvoor betaald. Dan ga ik ik effen vlug de schade van de verzekering opeisen, anders is het een regelrechte schande.
Welke wetten en regels zijn er geschonden? Eind 2008 is die belofte gedaan, niemand reageerde, pas op het moment dat het mis ging en er effectief moet betaald worden, wil men dat die belofte niet doorgaat ??Jeffer schreef:De belofte maakt enkel schuld als ze geen wetten of andere regels schendt.
Laatst gewijzigd door J Lawieck op 4 februari 2012, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik reeds op 16 Oktober 2011 aan jou schreef in "ARCOPAR: nog veilig?":paul schreef:Als mijn huis afbrandt, en ik heb NOOIT een verzekeringspremie daarvoor betaald. Dan ga ik ik effen vlug de schade van de verzekering opeisen, anders is het een regelrechte schande.
Ik heb een huis zonder brandverzekering.
Op een dag in 2008 brandt het huis van mijn buur af.
Ik beslis om een brandverzekering te nemen.
De enige maatschappij waarbij ik kan verzekeren is akkoord, maar blijft talmen met de papieren, bijgevolg betaal ik nog geen premie.
3 jaar later brandt mijn huis af.
De maatschappij beslist om mij te vergoeden, want een mondeling akkoord is ook een akkoord.
Buiten etische regels (ik begrijp nog altijd niet waarom een gemeenschap de kosten moet opvangen van verlies van aandelen, zal blij zijn als iemand me dit kan uitleggen), kan ik zo uit men hoofd wel iets bedenken als de wet op eerlijke concurrentie. Wat een voordeel is het om uw aandelen als gegarandeerd verliesvrij te kunnen aanbieden. Had Bekaert ook maar zo iets, of indertijd Lernout-Houspie, of...J Lawieck schreef:Welke wetten en regels zijn er geschonden? Eind 2008 is die belofte gedaan, niemand reageerde, pas op het moment dat het mis ging en er effectief moet betaald worden, wil men dat die belofte niet doorgaat ??Jeffer schreef:De belofte maakt enkel schuld als ze geen wetten of andere regels schendt.
Toch zou ik willen vermelden dat er wel degelijk een verschil is tussen arco en de dexia aandelen. Aandelen zijn toch dagelijks te verhandelen op de beurs, dit in tegenstelling tot arco waar men vanaf oktober tot april niet kon uitstappen. Ook geen toeval dat de dexia crisis net uitbrak begin oktober, indien dit in september nog was gebeurd haalde iedere bezitter van arco zijn geld hiervan weg evenals van hun dexia rekening wat het allemaal nog zoveel erger had gemaakt dan het nu al is.
@Jeffer: Bij mijn weten heeft men nooit beloofd staatsgarantie te verlenen op aandelen van L&H, of Bekaert.
Enkel op cooperatieve aandelen.
Enkel op cooperatieve aandelen.
En als men nu vanaf morgen een spaarboekje een aandelenboekje noemt, zijn dat dat dan ook aandelen?Jeffer schreef:Pleading ignorance is geen geldig argument. Er werden en worden nog veel schimmigere financiele producten verkocht dan iets dat aandelen noemt. Er zijn ook al veel getuigenissen, ook op tv, geweest dat het duidelijk om aandelen ging.Phill schreef:Mij hebben ze nooit gezegt dat het om aandelen ging.
Als een makelaar je einde 2008 belooft dat je mag langskomen om een polis te bespreken dan moet je einde 2011 niet zitten te foeteren op je verzekeraar als je kot in brand staat en de polis nog niet in orde is.J Lawieck schreef:Welke wetten en regels zijn er geschonden? Eind 2008 is die belofte gedaan, niemand reageerde, pas op het moment dat het mis ging en er effectief moet betaald worden, wil men dat die belofte niet doorgaat ??Jeffer schreef:De belofte maakt enkel schuld als ze geen wetten of andere regels schendt.
Klopt, maar dat was in het geval van Arcopar dus niet het geval.