argenta aandelen
TIP
Re: argenta aandelen
is intussen 180 euro
Enkel mensen die reeds argenco aandelen hebben? want ik vind er niets over op de site dat er opnieuw in het kapitaal gestapt kan worden.Davy V schreef:Vandaag heeft mijn kantoorhouder mij opgebeld met het nieuws dat Argenta 4,25% netto zou uitkeren op zijn cooperatieve aandelen.
Men kon eveneens terug bijkopen tot maximaal 3000€ indien u er nog zoveel niet moest hebben.Dit geld ook voor de partner.
Ik denk dat je pas in november opnieuw kunt instappen...
Mijn kantoorhouder bevestigt inderdaad november, maar een exacte datum ligt nog niet vast.khsw schreef:Ik denk dat je pas in november opnieuw kunt instappen...
Op 23 november wordt het dividend op de rekening gestort. Het bedrag dat u ontvangt, hangt af van twee factoren: het tijdstip en bedrag van uw intekening.
Binnenkort is er een nieuwe, doorlopende uitgifte van Argen-Co-aandelen. De uitgifte loopt tot het oorspronkelijk vooropgestelde kapitaal van 150 miljoen euro verworven is.
Ter vergelijking geven we u graag mee dat Cera (de coöperatieve achter KBC) in 2010 een dividend van 2,5 % heeft uitbetaald. Arcopar (de coöperatieve achter Dexia) betaalde in 2010 een dividend van 3 % en Fidelio (de coöperatieve achter Landbouwkrediet) een van 5 %. In de praktijk krijgen de vennoten van Fidelio 4 % dividend aangezien Fidelio jaarlijks 30 euro beheerskosten aanrekent per aandeel van 3.000 euro.
Binnenkort is er een nieuwe, doorlopende uitgifte van Argen-Co-aandelen. De uitgifte loopt tot het oorspronkelijk vooropgestelde kapitaal van 150 miljoen euro verworven is.
Ter vergelijking geven we u graag mee dat Cera (de coöperatieve achter KBC) in 2010 een dividend van 2,5 % heeft uitbetaald. Arcopar (de coöperatieve achter Dexia) betaalde in 2010 een dividend van 3 % en Fidelio (de coöperatieve achter Landbouwkrediet) een van 5 %. In de praktijk krijgen de vennoten van Fidelio 4 % dividend aangezien Fidelio jaarlijks 30 euro beheerskosten aanrekent per aandeel van 3.000 euro.
Laatst gewijzigd door Davy V op 10 november 2011, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Argenco 4,25%
Uit nieuwsbrief van Argenta :
Argen-Co betaalt een dividend van 4,25 %
Tijdens de algemene vergadering van Argen-Co werd beslist om voor het eerste boekjaar een dividend van 4,25 % uit te keren. Op 23 november wordt het dividend op de rekening gestort....
Argen-Co betaalt een dividend van 4,25 %
Tijdens de algemene vergadering van Argen-Co werd beslist om voor het eerste boekjaar een dividend van 4,25 % uit te keren. Op 23 november wordt het dividend op de rekening gestort....
Men antwoord heeft kennelijk wat vertraging opgelopen, maar het dexia verhaal zegt meer dan genoeg. waarom zou ik aandelen houden in een bank waar ik niet meer geloof, voor 4.25% dividend en voordelen waar ik geen gebruik van maak, denk het niet, maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk.karine schreef:@cp1234
Waarom zou je die aandelen verkopen ?
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Omdat Argenta nog steeds een goede bank is die zeker niet te vergelijken is met Dexia.
Die voordelen hoeven ook niet voor mij maar die 4,25% vind ik mooi meegenomen.
Omdat Argenta nog steeds een goede bank is die zeker niet te vergelijken is met Dexia.
Die voordelen hoeven ook niet voor mij maar die 4,25% vind ik mooi meegenomen.
Dit jaar is 4,2 % uitbetaald geweest. Niet slecht in deze tijden.
Wanneer wordt die RV er eigenlijk afgetrokken en dit was toch 25% hé ?
http://www.argen-co.be/informatie/fiscaalstatuut" onclick="window.open(this.href);return false;
"De eerste schijf van het dividend ten belope van het wettelijk daartoe vastgelegd bedrag (of wanneer het dividend niet meer bedraagt dan dit wettelijk vastgelegd bedrag, het volledig bedrag van het dividend) is vrijgesteld van inkomstenbelasting (voor aanslagjaar 2012, inkomstenjaar 2011, bedraagt dit wettelijk vastgelegd bedrag 180,00 EUR)."
Toch mooi meegenomen : 4,2 % én vrijgesteld van RV. Ik ben er alvast meer dan tevreden mee.
"De eerste schijf van het dividend ten belope van het wettelijk daartoe vastgelegd bedrag (of wanneer het dividend niet meer bedraagt dan dit wettelijk vastgelegd bedrag, het volledig bedrag van het dividend) is vrijgesteld van inkomstenbelasting (voor aanslagjaar 2012, inkomstenjaar 2011, bedraagt dit wettelijk vastgelegd bedrag 180,00 EUR)."
Toch mooi meegenomen : 4,2 % én vrijgesteld van RV. Ik ben er alvast meer dan tevreden mee.
Wat moesten ze anders doen?; ze hebben die aandelen nog maar enige tijd aan de man gebracht.
Als ze hun lijn door trekken van hun renten zal er binnen een paar jaar niet veel meer van over schieten.
Als ze hun lijn door trekken van hun renten zal er binnen een paar jaar niet veel meer van over schieten.
In dat geval verkopen we he, we krijgen toch de nominale waarde terug.Lukske schreef:Wat moesten ze anders doen?; ze hebben die aandelen nog maar enige tijd aan de man gebracht.
Mij kan het niet schelen wat de reden is.
Of de bank nu niet anders kón of dúrfde : zolang ik er mijn profijt maar kan uithalen...
Of de bank nu niet anders kón of dúrfde : zolang ik er mijn profijt maar kan uithalen...
Iemand al een idee of iets horen waaien hoeveel er dit jaar in November zou uitgekeerd worden?