argenta aandelen
TIP
Re: argenta aandelen
Sorry, je bedoelt 3% op Arcopar-aandelen. Ik dacht dat je de Argen-co-aandelen bedoelde.Davy V schreef:http://www.groeparco.be/index/be-nl/209 ... ncats/575/" onclick="window.open(this.href);return false;zwembad schreef:
Davy V: Waar haal je die info? Ik zou verwachten dat ze het eerste jaar richting 5% gaan (om te voorkomen dat volgend jaar een te groot aantal klanten uitstappen).
Op dit moment zijn het aandeeltype's D.
A,B en C kan men niet meer ondertekenen.
Sinds enkele dagen ben ik ook vennoot geworden.
Er werd helemaal niet moeilijk gedaan, hoewel ik geen dikke klant ben bij Argenta, en ook nog geen vennotenrekening geopend had.
Ik denk dat veel afhangt van de grootte van het klantenbestand per kantoor (en natuurlijk ook van de bereidwilligheid van de zelfstandige kantoorhouders).
Hoewel mijn man als niet-klant volgens het reglement geen recht had op een inschrijving op Argen-Co, werd hem spontaan voorgesteld om op zijn naam een (gratis) zichtrekening te openen, zodat hij ook de kans kreeg om in te tekenen en een vennotenrekening te nemen.
In de omschrijving van het coöperatief aandeel staat o.a. de volgende zin :
"Argenta Groep betaalt de agenten van Argenta Spaarbank nv 1% op het inschrijvingsbedrag van de aandelen Argen-Co cvba, die via deze agenten geplaatst worden, als commissie".
Dat verklaart misschien veel
Er werd helemaal niet moeilijk gedaan, hoewel ik geen dikke klant ben bij Argenta, en ook nog geen vennotenrekening geopend had.
Ik denk dat veel afhangt van de grootte van het klantenbestand per kantoor (en natuurlijk ook van de bereidwilligheid van de zelfstandige kantoorhouders).
Hoewel mijn man als niet-klant volgens het reglement geen recht had op een inschrijving op Argen-Co, werd hem spontaan voorgesteld om op zijn naam een (gratis) zichtrekening te openen, zodat hij ook de kans kreeg om in te tekenen en een vennotenrekening te nemen.
In de omschrijving van het coöperatief aandeel staat o.a. de volgende zin :
"Argenta Groep betaalt de agenten van Argenta Spaarbank nv 1% op het inschrijvingsbedrag van de aandelen Argen-Co cvba, die via deze agenten geplaatst worden, als commissie".
-
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk, denk je nu echt dat bankiers geven om u of uw echtgenoot? Er is altijd eigenbelang mee gemoeid of het nu een grootbank is, of een kleinere speler op de markt. Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen eLouise schreef:"Argenta Groep betaalt de agenten van Argenta Spaarbank nv 1% op het inschrijvingsbedrag van de aandelen Argen-Co cvba, die via deze agenten geplaatst worden, als commissie".
Uiteraard ! Dat die kantoorhouder dat voorstel aan mijn man, niet deed voor zijn "schoon" ogen, had ik ook wel begrepen.Sebastiaan1985 schreef:Tuurlijk, denk je nu echt dat bankiers geven om u of uw echtgenoot? Er is altijd eigenbelang mee gemoeid of het nu een grootbank is, of een kleinere speler op de markt. Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen eLouise schreef:"Argenta Groep betaalt de agenten van Argenta Spaarbank nv 1% op het inschrijvingsbedrag van de aandelen Argen-Co cvba, die via deze agenten geplaatst worden, als commissie".
Wat ik niet begrijp is dat het in sommige kantoren zelfs aan niet-klanten voorgesteld wordt, en dat er in andere kantoren zo moeilijk over gedaan wordt. Althans volgens de ervaringen van enkele spaargidsers.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben er ook nog aangeraakt, op de valreep. Ik stond op een wachtlijst en kwam dan toch nog aan de beurt. Wat ik wel raar vind is dat er blijkbaar kantoorhouders zijn die niet eens hun product dat ze verkopen kennen. Hij zegt mij (maximum dividend is 5%). Ik zeg bij argenta bedoeld u, want het maximum dividend voor coöperatieve aandelen is 6%. Hij: Waar haal je die info. Ik: Van elk bedrijf die coöperatieve aandelen uitgeeft. Hij: Niet afgevend, daar staat geen grens op. Ik: kijk toch maar even de wetgeving na, ik weet het zeer goed want ken mensen in nabije omgeving die erin werken. Wist niet meer wat zeggen. Er werden bijgevolg ook geen andere "goede aanbiedingen" voorgesteld.
Ben er ook aangeraakt. Kennelijk zijn er in mijn kantoor nog enkele aandelen over.
Al bij al ben ik correct behandeld geweest, heb ik de nodige info gekregen en ken ik de voor- en nadelen van het product. Men liet me duidelijk weten dat de filosofie in mijn kantoor bestond uit het voortrekken van de "goede" klanten. De klantenbinding versterken. Sinds Argenta allemaal uit zelfstandige kantoren bestaat, heeft ieder zo zijn manier van werken: sommige aanvaarden nieuwe klanten, andere koppelen het aan producten (dit vind ik de minst juiste manier), ...
Al bij al...
TEVREDEN!
En ja, voor de "externe" voordelen moet je het niet doen, misschien dat dit naar de toekomst wat beter zal zijn!
Al bij al ben ik correct behandeld geweest, heb ik de nodige info gekregen en ken ik de voor- en nadelen van het product. Men liet me duidelijk weten dat de filosofie in mijn kantoor bestond uit het voortrekken van de "goede" klanten. De klantenbinding versterken. Sinds Argenta allemaal uit zelfstandige kantoren bestaat, heeft ieder zo zijn manier van werken: sommige aanvaarden nieuwe klanten, andere koppelen het aan producten (dit vind ik de minst juiste manier), ...
Al bij al...
TEVREDEN!
En ja, voor de "externe" voordelen moet je het niet doen, misschien dat dit naar de toekomst wat beter zal zijn!
-
- VIP member
- Contacteer:
och ja, easy money voor Argenta
Dat is waar maar ik gun het een kleinbank liever dan een grootbank!Sebastiaan1985 schreef:och ja, easy money voor Argenta
Onder de noemer verspreiden ben ik klant bij Argenta, BNParibas en AXA. Zonder twijfel dat de service van Argenta er boven uitsteekt. Jaarlijks gun ik mijn bankagent daar dan ook iets meer dan andere twee
Nooit gezien... de bankagent iets gunnen... Het zou omgekeerd moeten zijn.mplayfun schreef:Dat is waar maar ik gun het een kleinbank liever dan een grootbank!Sebastiaan1985 schreef:och ja, easy money voor Argenta
Onder de noemer verspreiden ben ik klant bij Argenta, BNParibas en AXA. Zonder twijfel dat de service van Argenta er boven uitsteekt. Jaarlijks gun ik mijn bankagent daar dan ook iets meer dan andere twee
Als je intekent op deze coöperatieve aandelen opent de bankagent een 'vennotenrekening'.
Is er iemand die deze rekening ziet via zijn Internetbankieren van Argenta?
Je moet ergens bovenaan op beleggingen klikken.Bart schreef:Als je intekent op deze coöperatieve aandelen opent de bankagent een 'vennotenrekening'.
Moet ik dan maar even bekijken...
Ik dacht ze te zien tussen mijn gewone rekeningen, maar is eigenlijk logisch...
Ik dacht ze te zien tussen mijn gewone rekeningen, maar is eigenlijk logisch...
Inderdaad.Gewoon op beleggingen klikken en dan komt uw vennotenrekening te voorschijnsamen met uw eventuele effectenrekening.Bartd schreef:Je moet ergens bovenaan op beleggingen klikken.Bart schreef:Als je intekent op deze coöperatieve aandelen opent de bankagent een 'vennotenrekening'.
Vandaag op mijn Argentakantoor vernomen dat men nog steeds kan intekenen op Argentaaandelen.
Mijn kantoorhouder heeft er nog over en probeert ze aan mij te slijten. Hij denkt aan een dividend van 3.25% het eerste jaar.
Dit verwonderd mij enigzins.De plaatsing is nog volop bezig.De berekening van het dividend gebeurd door Argenta en word gecontroleerd door het CBFA ahv de resultaten.Een plaatselijke kantoorhouder met een glazen bol.Die moeten ze koesteren bij Argenta.BartVW schreef:Mijn kantoorhouder heeft er nog over en probeert ze aan mij te slijten. Hij denkt aan een dividend van 3.25% het eerste jaar.