Argenta e-spaar = boerenbedrog
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta e-spaar = boerenbedrog
Ik wil op de beurs maar haat volatiliteit alsook de risico's. Wetende dat een spaarrekening niets opbrengt is dat toch confronterend.
Ik kan alvast één twijfel wegnemen: u wil absoluut niet naar de beurs.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze grafiek komt van een Nederlandse site maar het zal hier iets in dezelfde orde zijn. Soms wint de rente, soms de inflatie.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het laatste jaar is dat wel terug wat 'verbeterd' tot -2% ongeveer
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 4 maart 2018, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
@boonpwnz: je wil wel het rendement maar niet de risico’s. Dat zal helaas niet lukken vrees ik. No pain no gain. Alhoewel je de risico’s kunt beperken door te spreiden en op lange termijn te beleggen.
De rente is in Nederland beduidend hoger dan in België terwijl de inflatie in België bij de hoogste in de eurozone is. Zie ook de grafiek van spaarfreakje.CarpeNoctem schreef: ↑3 maart 2018, 22:28 Deze grafiek komt van een Nederlandse site maar het zal hier iets in dezelfde orde zijn. Soms wint de rente, soms de inflatie.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, en? De grafiek van spaarfreakje bevestigt net mijn stelling. De reële rente is soms positief, soms negatief.Yaris schreef: ↑4 maart 2018, 03:37De rente is in Nederland beduidend hoger dan in België terwijl de inflatie in België bij de hoogste in de eurozone is. Zie ook de grafiek van spaarfreakje.CarpeNoctem schreef: ↑3 maart 2018, 22:28 Deze grafiek komt van een Nederlandse site maar het zal hier iets in dezelfde orde zijn. Soms wint de rente, soms de inflatie.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Hmm daar hebt ge gelijk... Dus is het niet zo interessant; @ cronos het is eerder ik heb interesse ipv ik wil.
Je moet ook niet ineens al je spaarcenten in fondsen of aandelen steken.
Elke maand een vast bedrag, bijvoorbeeld, indien je voor fondsen kiest.
Nee hoor, als je zijn gedrag een beetje analyseert blijkt daaruit dat hij veel te wispelturig en te onzeker is om een strategie voor langere tijd vol te houden. En al heel zeker tijdens zwaar weer. Komt niet goed. In dit geval slecht advies dus.
Zou men dat in europa anders doen?
https://www.marketwatch.com/story/the-f ... 2018-02-28
https://www.marketwatch.com/story/the-f ... 2018-02-28
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je dat met een permanente opdracht doet (zoals bvb bij Keyplan), koop je regelmatig te duur aan. Ik hou dat liever zelf in de gaten.
Bovendien is het bijzonder moeilijk een correcte inschatting te maken van wat het je opgebracht heeft, in termen van hoeveel procent per jaar.
En al helemaal als je de inflatie wil in rekening brengen.
Dan moet je elke maand de index noteren en er formules in Excel voor maken. Ik doe dat, want de banken brengen de inflatie nooit in rekening als ze de opbrengst van je beleggingen aangeven. (Daar ben ik weer met mijn inflatie )
Ze hebben er alle voordeel bij de opbrengsten op die manier te overschatten, ja toch?
Ik vind het belangrijker dat je gespreid aankoopt (en dus niet alles net op het verkeerde ogenblik investeert) dan dat je een correcte berekening van je rendement kunt maken, met of zonder inflatie.
Als je broker het niet correct doet, kan je zelf je "percent" bijhouden met de XIRR functie van excel.spaarfreakje schreef: ↑5 maart 2018, 00:53Als je dat met een permanente opdracht doet (zoals bvb bij Keyplan), koop je regelmatig te duur aan. Ik hou dat liever zelf in de gaten.
Bovendien is het bijzonder moeilijk een correcte inschatting te maken van wat het je opgebracht heeft, in termen van hoeveel procent per jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja ik ben een enorm wispelturig persoon. Dat heb ik al vaak gemerkt.
Problem is dan dat beleggen of toekomstvisie momenteel onbestaande kan zijn. wat ik hier precies aan doe is denk ik wachten en mijzelf gaan zoeken.
Laten we zeggen dat ik extreem conservatief ben in het denken naar oplossingen en de huidige toestand maar wel progressief zit te denken aan later(pensioen, overlijden, nabestaan).
Daarom dat ik dus wel een sparen/pensioenspare sowieso doe maar voor echt te beleggen. Trouwens spaarrekeningen is je geld ook verliezen maar dan wel met de garantie dat het niet meer bedraagt dan de inflatie.