Argenta e-spaar = boerenbedrog
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta e-spaar = boerenbedrog
Zaken meenemen in uw graf voor uw eventuele nabestaan is toch al een tijdje niet meer in de mode hoor.
Het bestaan daarvan is trouwens nog nooit aangetoond. Dus al een heel onzekere belegging als je daar je geld wil insteken en een teken van ultra conservatief denken ipv progressief denken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik werk nog met Office 2010 en heb de XIRR (of IRR) functies niet. Office on line heeft enkel de IRR.
Na bestudering van de syntaxis van die functies, vermoed ik dat de bank die idd gebruikt maar dat hierdoor de inflatie NIET in rekening gebracht wordt.
'Mijn' formules lijken wel veel op X(IIR) maar zijn toch anders. Kan er misschien nog goed geld mee verdienen
Ik werk er alvast verder aan...
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 5 maart 2018, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe je dan aan pensioenspaarverzekering of via een pensioenspaarrekening?
Een pensioenspaarverzekering zal onder de huidige voorwaarden ook de inflatie niet meer bijbenen?
En met een pensioenspaarrekening ben je ook nooit zeker van je eindresultaat.
Zelf heb ik in de tijd voor het pensioensparen wel zeer conservatief gespeeld (als tegengewicht voor de beurs) en een pensioenspaarverzekering afgesloten omdat ik op einddatum exact het minimale gespaarde bedrag wou kennen ipv voor dit deel te gokken wat er op einddatum te rapen zou zijn. Uiteindelijk blijkt de eerste optie nog zo'n slechte keuze niet te zijn geweest (met een minimum gegarandeerde rente van 4.75% over de ganse looptijd).
Spaarverzekering met gegarandeerde rente.
Mijn makelaar raadde dat aan.
Mijn makelaar raadde dat aan.
En de vraag was of de gegarandeerde rente dan hoger is dan de inflatie van 2%?
Ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik hoor van iemand die voor zijn persoonlijke beleggingen het rendement na inflatie wenst te berekenen.spaarfreakje schreef: ↑5 maart 2018, 16:52Ik werk nog met Office 2010 en heb de XIRR (of IRR) functies niet. Office on line heeft enkel de IRR.
No problem, want ik kan de formule ervan zelf maken
Om de inflatie in rekening te brengen met XIRR, moet je dus niet de initiële inleggen ingeven maar de geïndexeerde vanaf inlegdatum (index van die maand) naar de huidige index, neem ik aan.
Kan je me dat bevestigen aub?
Dank op voorhand.
Persoonlijk heb ik enkel een portefeuille op M* met alle voordelen en nadelen ivm nauwkeurigheid.
Ik vind het verleden niet zo belangrijk omdat ik er toch niets aan kan veranderen.
En resultaten uit het verleden zijn geen betrouwbare voorspeller van toekomstige resultaten.
Voor de intellectuele oefening ivm het inbrengen van de inflatie in je Excel.
Je idee lijkt correct
Elk bedrag in de excel moet geactualiseerd worden tov de inflatie.
Is vermenigvuldigen met het indexcijfer van toen en delen door de index van vandaag genoeg?
Welke index gebruik je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kijk eens naar IR.SCHEMA, is dat niet hetzelfde maar dan in 't Nederlands?spaarfreakje schreef: ↑5 maart 2018, 16:52 Ik werk nog met Office 2010 en heb de XIRR (of IRR) functies niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Theoretisch moet je vermenigvuldigen met 1 + [index(vandaag)-index(toen)]/index(toen).
Maar na omrekening (breuken op gelijke noemer zetten), is dat hetzelfde als vermenigvuldigen met index(vandaag) en delen door index(toen) ja!
Ik gebruik de ConsumentenPrijsIndex (CPI).
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 5 maart 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wie dat nog niet wist is een financieel analfabeet. .
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180311_03404097
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180311_03404097
Kan er ondertiteling gegeven worden bij het laatste bericht aub ?
Ik snap er het nut niet van .. noch zie ik een mededeling van de poster.
Ik snap er het nut niet van .. noch zie ik een mededeling van de poster.