Argenta e-spaar = boerenbedrog
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Argenta e-spaar = boerenbedrog
Net geconstateerd dat Argenta's rendement van e-spaar ook waardeloos is (gaf een beter rendement in het verleden).
Op hun webstek : 'U ontvangt net ietsje meer'. In praktijk: 0,02 % basisrente en 0,10% getrouwheidspremie. Controleer mijn rekeningen maar ... die zullen in maand maart zijn afgesloten en ik betwijfel of ik, na 20 jaar, nog klant ga blijven.
Bye bye Argenta.
Op hun webstek : 'U ontvangt net ietsje meer'. In praktijk: 0,02 % basisrente en 0,10% getrouwheidspremie. Controleer mijn rekeningen maar ... die zullen in maand maart zijn afgesloten en ik betwijfel of ik, na 20 jaar, nog klant ga blijven.
Bye bye Argenta.
Re: Argenta e-spaar = boerenbedrog
Het lijkt me dat je al een tijdje ontevreden bent over Argenta. Ik zie 4 berichten van jou en allemaal gaan ze over je ontevredenheid over deze bank. In 2016 en nu... niets veranderd precies.
Allee... Veel geluk na Argenta dan
Allee... Veel geluk na Argenta dan
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is geen boerenbedrog. Het wettelijk minimum van de basisrente is 0,01%. Dan is 0,02% dus net ietsje meer. Argenta heeft gelijk.
Het is historisch ook een beetje zo gegroeid bij nogal wat banken. Bv de getrouwheidsspaarrekening van BPOST bank was ooit de moeite waard en gaf meer intrest. Nu is die gezakt tot het niveau van alle andere rekeningen.
Argenta heeft ooit meer intrest gegeven op de e-spaar maar is daarna, net als vele anderen, naar zo goed als niets gezakt.
De titel boerenbedrog lijkt me voor interpretatie vatbaar en ik zie hier al twee verschillende meningen.
Ik ben iets te bevooroordeeld om daar een standpunt over in te nemen. Het zou toch altijd negatief zijn als het gaat over Argenta
Ik kan, als enige zoon, ook gerust zeggen dat ik moeders' mooiste ben. Wat niet wil zeggen dat de term schoonheid een realistisch beeld geeft over mij.
Argenta heeft ooit meer intrest gegeven op de e-spaar maar is daarna, net als vele anderen, naar zo goed als niets gezakt.
De titel boerenbedrog lijkt me voor interpretatie vatbaar en ik zie hier al twee verschillende meningen.
Ik ben iets te bevooroordeeld om daar een standpunt over in te nemen. Het zou toch altijd negatief zijn als het gaat over Argenta
Ik kan, als enige zoon, ook gerust zeggen dat ik moeders' mooiste ben. Wat niet wil zeggen dat de term schoonheid een realistisch beeld geeft over mij.
Wat mij verbaast en verontrust is dat de beurzen beven omdat de rente gaat stijgen maar dat de banken de spaarrentes desondanks nog steeds verder verlagen.
Op mijn Argenta e-spaar staat alleen nog maar een kleine reserve om vlug over te kunnen beschikken bij onverwacht grotere uitgaven met mijn Argenta Mastercard.
Die Mastercard dient vooral als aanvulling bij mijn Visa (Keyt) tijdens vakantiereizen, waar men nogal eens voor financiële verrassingen kan komen te staan.
En in het buitenland zal ik ook altijd gebruik maken van mijn Argenta debetkaart voor geldophalingen aan bankautomaten, want die is daarvoor het voordeligst.
Behalve voor de gratis rekening en kaarten, ben ik ook tevreden over de dividenden opbrengst van mijn Argen-Co coöperatieve aandelen.
Dus voor mij (nog altijd) redenen genoeg om bij Argenta te blijven.
Over hun rentes zijn ze eerlijk: dus geen boerenbedrog.
Er zijn andere banken waar men wél nog iets krijgt voor spaargeld; en alle banken hebben hun voor- en nadelen: dus nooit al je eieren in één mand leggen.
Die Mastercard dient vooral als aanvulling bij mijn Visa (Keyt) tijdens vakantiereizen, waar men nogal eens voor financiële verrassingen kan komen te staan.
En in het buitenland zal ik ook altijd gebruik maken van mijn Argenta debetkaart voor geldophalingen aan bankautomaten, want die is daarvoor het voordeligst.
Behalve voor de gratis rekening en kaarten, ben ik ook tevreden over de dividenden opbrengst van mijn Argen-Co coöperatieve aandelen.
Dus voor mij (nog altijd) redenen genoeg om bij Argenta te blijven.
Over hun rentes zijn ze eerlijk: dus geen boerenbedrog.
Er zijn andere banken waar men wél nog iets krijgt voor spaargeld; en alle banken hebben hun voor- en nadelen: dus nooit al je eieren in één mand leggen.
Nefertari heeft gelijk: de situatie kan plots veranderen en uiteindelijk heeft elke bank wel voordelen en nadelen. Zelf heb ik mijn e-spaar van argenta al een tijdje geleden laten afsluiten, want die had geen enkel nut meer.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Is nergens voor nodig om zo negatief te zijn. Ik gebruik Argenta, is gratis en met hun debetkaart betalen in het VK en Noorwegen is goedkoop. Vroeger zelfs geen wisselkoers dacht ik. Vond dit handig, betaalde alles van 4 pond dat 50 pond met mijn bankkaart. Geen bijkomende kosten per transactie zoals bij alle andere banken. Andere banken pluimen u. Wie doet er dan aan bedrog?
Ik zal u een bitcoin adres geven, ik garandeer je 4% interest, geen bedrog.
Ik zal u een bitcoin adres geven, ik garandeer je 4% interest, geen bedrog.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik verduidelijk even een stukje inderdaad aanwezige frustratie: op zich heb ik helemaal niets tegen Argenta vermits zij én Belgisch zijn én idd heel wat diensten gratis aanbieden.
Ik heb echter midden vorige maand een e-spaarrekening geopend om daar een deel van mijn spaargeld en een deel van de winst van een goed draaiende C.V. op te zetten. In het verleden stelde die e-spaar nog iets voor qua rendement maar ik sloeg eind februari behoorlijk bleek uit bij het constateren van het huidige rendement. Ter info, voor degenen die het niet zouden weten, inflatie was +- 2 % in 2016 en in 2017 ....
Omdat we nu in een goed draaiende economie zitten vraag ik me af of we met die absurd lage rentes nog lang gaan geconfronteerd worden. Het lijkt mij dat iedereen met een minimum aan spaarcenten nog steeds de dupe is van de financiële crisis van 10 jaar geleden. Als iemand een andere, goed onderbouwde, visie heeft: zeker laten weten.
Ik heb echter midden vorige maand een e-spaarrekening geopend om daar een deel van mijn spaargeld en een deel van de winst van een goed draaiende C.V. op te zetten. In het verleden stelde die e-spaar nog iets voor qua rendement maar ik sloeg eind februari behoorlijk bleek uit bij het constateren van het huidige rendement. Ter info, voor degenen die het niet zouden weten, inflatie was +- 2 % in 2016 en in 2017 ....
Omdat we nu in een goed draaiende economie zitten vraag ik me af of we met die absurd lage rentes nog lang gaan geconfronteerd worden. Het lijkt mij dat iedereen met een minimum aan spaarcenten nog steeds de dupe is van de financiële crisis van 10 jaar geleden. Als iemand een andere, goed onderbouwde, visie heeft: zeker laten weten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Doe jij dat met alles zo? Eerst beslissen en dan informeren?wimvandenbrande schreef: ↑2 maart 2018, 18:39 Ik heb echter midden vorige maand een e-spaarrekening geopend
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik suggereerde dus een goed onderbouwde visie ...
Als je voldoening hebt aan 0,12%, dan is dat jouw keuze.
Ondanks hun logo, is het gras elders wel..
Ondanks hun logo, is het gras elders wel..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk is die wettelijke regeling van 0,01%+0,10% wel degelijk BOERENBEDROG, omdat sparen betekent: 'geld opzij zetten om later te kopen wat je nu nog niet wil kopen'.
Dat impliceert dat een rekening slechts een spaarrekening mag genoemd worden als de intrest >= de inflatie.
Het zijn allemaal gereglementeerde zichtrekeningen ja, en dus is het wel degelijk BOERENBEDROG.
Ik begrijp de redenering niet. Het zit 'm vermoedelijk in de overgang van "sparen = geld opzij zetten om later te kopen wat je nu nog niet wil kopen" naar de vaststelling dat "een rekening slechts een spaarrekening mag genoemd worden als de intrest groter is dan of gelijk aan de inflatie".