Argenta gaat erop vooruit!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta gaat erop vooruit!
Om de klant nog beter te dienen...bla bla bla...gaat het Argenta kantoor in Houthalen-Oost dicht per 1 mei 2010.
Mooi van Argenta en meteen het bewijs dat ze minstens even goed zijn als grote, onpersoonlijke, klantonvriendelijke banken zoals Fortis.
ludo schreef:
Ludo is bij verschillende banken fredd,, maar zoals ik op einde van mijn vorige tekst al meedeelde ,maar je overlezen hebt vermoedt ik
" IK WEET HET NIET HOOR ?? IK OVERDENK MAAR IETS "
Kleine piet dat je je direct aangevallen voelt ik bedoelde het niet negatief, ik was gewoon curieus om te zien als de andere banken beter waren? Wat mijn ervaringen zijn met Argenta is dat Argenta niet op (bijna) alles winst moet maken zoals grotere banken dat wel durven doen. Je moet niet onmiddellijke het slechte denken van een aanpassing in de software.
En ja hoor ik had het vet gedeelte dat je citeert wel gelezen.
Noem eens namen van banken Ludo ipv te zeggen dat je gewoon bij verschillende banken zit.
Ik ben bij de onderstaande bankinstellingen Fredd:fredd schreef:ludo schreef:
Ludo is bij verschillende banken fredd,, maar zoals ik op einde van mijn vorige tekst al meedeelde ,maar je overlezen hebt vermoedt ik
" IK WEET HET NIET HOOR ?? IK OVERDENK MAAR IETS "
Kleine piet dat je je direct aangevallen voelt ik bedoelde het niet negatief, ik was gewoon curieus om te zien als de andere banken beter waren? Wat mijn ervaringen zijn met Argenta is dat Argenta niet op (bijna) alles winst moet maken zoals grotere banken dat wel durven doen. Je moet niet onmiddellijke het slechte denken van een aanpassing in de software.
En ja hoor ik had het vet gedeelte dat je citeert wel gelezen.
Noem eens namen van banken Ludo ipv te zeggen dat je gewoon bij verschillende banken zit.
Argenta - Fortis - KBC - ING - Record Bank en Dexia Bij elke bank heb ik gewone zichtrekening met bankkaart en hele poespas pc banking + termijnrekening + beleggers rekening en effektenrekening( kasbons.)
En voelde me helemaal niet angevallen, banken zijn geen sociale instelling,maar een bedrijf dat er op gericht is om MEGA winsten te realiseren,dikke bonussen uit te betalen met het geld van de burger, waarvoor hij in dank een klein percentje van zijn geld krijgt,dus elke aanpassing dat ze eventueel doen is meestal in hun eigen voordeel uitgewerkt. We kunnen tegenwoordig niet meer zonder deze banken,dat weten ze maar al te goed.
Vandaar mijn voorzichtige benadering
" Ik weet het niet,ik overdenk maar iets "
Ludo je begon onmiddellijk te schreeuwen maar laten we het maar bij houden.
Om terug te komen op de mededeling van Argenta gisteren een test uitgevoerd met overschrijvingen naar enkele eigen rekeningen. De opdrachtgevende rekening was een zichtrekening van Argenta;
Aankomende rekening:
Spaarboekje argenta: 1 minuut later met valutadatum van dezelfde dag, Keytrade bijvoorbeeld rekent 1 dag aan als ik hetzelfde daar zou doen.
Recordbank: Nu om 11.30 is het bedrag al bijgeboekt met valutadatum van vandaag. Dus transactietijd 1 dag wat ik een uitmuntend noem.
Deutshe Bank (kan er al gebruik van maken maar is nog niet zichtbaar), Landbouwkrediet (na 14uur) en Keytrade (na 16uur) zullen meer dan waarschijnlijk wel volgen later op de dag.
Proficiat aan Argenta dus met de aanpassing, ik had eigenlijk nog een klein testje moeten uitvoeren om te zien als dat werkte en dan zou het perfect zijn. Als iemand zich geroepen voelt om een bedrag over te schrijven van spaar naar zichtrekening Argenta en dan onmiddellijk over te schrijven naar een andere rekening bij een andere bank om te zien als dat zou lukken binnen 1 dag dan kan Argenta niet beter presteren kwa snelheid mijn inziens. Het bedrag dat je dan naar de andere bank zou moeten overschrijven zou wel meer moeten zijn dan dat er oorspronkelijk op je zichtrekening.
VB. stand zicht 100 spaarboekje 1000. Overschrijving van 500 naar zicht en dan van zicht 300 naar andere rekening bij andere bank.
Nog 1 klein opmerking over de aanpassing de uittreksel is pas beschikbaar de volgende dag. Ga ik vandaag mijn rekeninguittreksels afdrukken dan vind ik alles mooi terug, ging ik gisteren dan zou ik eigenlijk al de overschrijving naar mijn spaarboekje moeten kunnen afdrukken maar volgens het internetbankieren was die uittreksel nog niet beschikbaar.
Om terug te komen op de mededeling van Argenta gisteren een test uitgevoerd met overschrijvingen naar enkele eigen rekeningen. De opdrachtgevende rekening was een zichtrekening van Argenta;
Aankomende rekening:
Spaarboekje argenta: 1 minuut later met valutadatum van dezelfde dag, Keytrade bijvoorbeeld rekent 1 dag aan als ik hetzelfde daar zou doen.
Recordbank: Nu om 11.30 is het bedrag al bijgeboekt met valutadatum van vandaag. Dus transactietijd 1 dag wat ik een uitmuntend noem.
Deutshe Bank (kan er al gebruik van maken maar is nog niet zichtbaar), Landbouwkrediet (na 14uur) en Keytrade (na 16uur) zullen meer dan waarschijnlijk wel volgen later op de dag.
Proficiat aan Argenta dus met de aanpassing, ik had eigenlijk nog een klein testje moeten uitvoeren om te zien als dat werkte en dan zou het perfect zijn. Als iemand zich geroepen voelt om een bedrag over te schrijven van spaar naar zichtrekening Argenta en dan onmiddellijk over te schrijven naar een andere rekening bij een andere bank om te zien als dat zou lukken binnen 1 dag dan kan Argenta niet beter presteren kwa snelheid mijn inziens. Het bedrag dat je dan naar de andere bank zou moeten overschrijven zou wel meer moeten zijn dan dat er oorspronkelijk op je zichtrekening.
VB. stand zicht 100 spaarboekje 1000. Overschrijving van 500 naar zicht en dan van zicht 300 naar andere rekening bij andere bank.
Nog 1 klein opmerking over de aanpassing de uittreksel is pas beschikbaar de volgende dag. Ga ik vandaag mijn rekeninguittreksels afdrukken dan vind ik alles mooi terug, ging ik gisteren dan zou ik eigenlijk al de overschrijving naar mijn spaarboekje moeten kunnen afdrukken maar volgens het internetbankieren was die uittreksel nog niet beschikbaar.
fredd schreef:Ludo je begon onmiddellijk te schreeuwen maar laten we het maar bij houden.
Aankomende rekening:
Weet niet waar ik zou geschreeuwd maar, maar goed.
Verder hou ik me niet bezig met dagvaluta's enz. Voor mij kan me dat niet uitmaken wanneer het geld van mij rekening of op de ander zijn rekening komt. Als ik een betaling te doen heb, doe ik deze paar dagen voor de vervaldag, de ander zal het dan wel op tijd op zijn rekening krijgen, zo is mijn redenering. En in real time overschrijvingen doen en bij de andere rekening op zelfde moment terechtkomen zal nog niet direkt voor vandaag zijn, maar dat weten de meeste wel allemaal al wel, " denk ik " En wat maakt het uit, dag vroeger of dag later , so what.
Laatst gewijzigd door ludo op 25 maart 2010, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ludo schreef: Weet niet waar ik zou geschreeuwd maar, maar goed.
Typen in DRUKLETTERS komt op het internet overeen met schreeuwen, vandaar.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ah zo, wist ik niet, weeral iets bijgeleerd. Ik typte dan buiten drukletters nog in het vet ook nog. Zal hard aangekomen zijn dan, was wel ni zo de bedoeling.Vaganzza schreef:ludo schreef: Weet niet waar ik zou geschreeuwd maar, maar goed.
Typen in DRUKLETTERS komt op het internet overeen met schreeuwen, vandaar.
Bedankt voor de info
De snelheid is echt veel beter nu. Argenta wordt nu eindelijk een bank waar je zonder ergernis regelmatig overschrijvingen mee kan doen.
Inderdaad.Zonet overschrijving van zicht naar e-spaar gedaan en bedrag stond er onmiddellijk op.Ze zijn zich langzaam aan het hervormen van "bejaardenbank" naar een meer dynamische,moderne bank.Houden zo.
kan er mij iemand eens het volgende uitleggen: een paar weken geleden doe ik 2 overschrijvingen van keytrade naar 2 niet-keytrade rekeningen om iets te betalen van op ebay. Ik doe deze overschrijvingen met memodag op een maandag. Dinsdagnamiddag hebben beide verkopers al aangeduid dat ze het geld al ontvangen hebben, dus mijn conclusie: een overschrijving bij keytrade staat de volgende dag op de andere zijn rekening (met memodatum wel te verstaan, dus niet als men 's avonds overschrijft).
Nu doe ik vorige week een overschrijving van keytrade naar argenta met memodag op donderdag in de veronderstelling dat dit bedrag dus vrijdag bij argenta erop zal staan (met in het achterhoofd dat maandag 2de pasen is dus geen bankwerkdag). Zondag staat het geld er bij argenta nog niet op maar ik denk: mss komt het er dinsdag op met valutadag vrijdag. Dinsdag staat het geld er dan bij argenta op maar natuurlijk nog niet op de uittreksels (joepie nieuwe snelheid argenta ) dus ik weet nog niet welke valutadag het zal hebben. Nu vandaag gekeken en zoals ik wel verwachtte heeft het bedrag natuurlijk pas valutadag dinsdag 6 april.
Dus mss zijn de interne overschrijvingen sneller maar voor de rest trekt het nog op niet veel.
Nu doe ik vorige week een overschrijving van keytrade naar argenta met memodag op donderdag in de veronderstelling dat dit bedrag dus vrijdag bij argenta erop zal staan (met in het achterhoofd dat maandag 2de pasen is dus geen bankwerkdag). Zondag staat het geld er bij argenta nog niet op maar ik denk: mss komt het er dinsdag op met valutadag vrijdag. Dinsdag staat het geld er dan bij argenta op maar natuurlijk nog niet op de uittreksels (joepie nieuwe snelheid argenta ) dus ik weet nog niet welke valutadag het zal hebben. Nu vandaag gekeken en zoals ik wel verwachtte heeft het bedrag natuurlijk pas valutadag dinsdag 6 april.
Dus mss zijn de interne overschrijvingen sneller maar voor de rest trekt het nog op niet veel.
Voor één keer lag het denk ik niet aan argenta, vrijdag 2 april was voor vele (of alle) banken een bankholiday.Nightwolf schreef:kan er mij iemand eens het volgende uitleggen: een paar weken geleden doe ik 2 overschrijvingen van keytrade naar 2 niet-keytrade rekeningen om iets te betalen van op ebay. Ik doe deze overschrijvingen met memodag op een maandag. Dinsdagnamiddag hebben beide verkopers al aangeduid dat ze het geld al ontvangen hebben, dus mijn conclusie: een overschrijving bij keytrade staat de volgende dag op de andere zijn rekening (met memodatum wel te verstaan, dus niet als men 's avonds overschrijft).
Je kan je best inschrijven op de spaaralerts. Vanaf nu zullen ook de bankholidays vermeld worden. Dat is gemakkelijk want dan krijg je dat in je mailbox.
https://www.spaargids.be/sparen/banken- ... april.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/banken- ... april.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Maarten schreef:Voor één keer lag het denk ik niet aan argenta, vrijdag 2 april was voor vele (of alle) banken een bankholiday.Nightwolf schreef:kan er mij iemand eens het volgende uitleggen: een paar weken geleden doe ik 2 overschrijvingen van keytrade naar 2 niet-keytrade rekeningen om iets te betalen van op ebay. Ik doe deze overschrijvingen met memodag op een maandag. Dinsdagnamiddag hebben beide verkopers al aangeduid dat ze het geld al ontvangen hebben, dus mijn conclusie: een overschrijving bij keytrade staat de volgende dag op de andere zijn rekening (met memodatum wel te verstaan, dus niet als men 's avonds overschrijft).
Klopt en 05/04 was paasmaandag, dus ook een feestdag voor de banken. Zonder deze 2 bankfeestdagen was het dus wel vrijdag op de rekening.
Ok, dat wist ik niet. Dat maandag een bankholiday was uiteraard wel en juist daarom wou ik me haasten dat het nog voor het weekend erop stond. Geen seconde gedacht dat vrijdag er ook één was. Dan neem ik mijn woorden terug en bedankt voor de verklaring!Maarten schreef:Voor één keer lag het denk ik niet aan argenta, vrijdag 2 april was voor vele (of alle) banken een bankholiday.Nightwolf schreef:kan er mij iemand eens het volgende uitleggen: een paar weken geleden doe ik 2 overschrijvingen van keytrade naar 2 niet-keytrade rekeningen om iets te betalen van op ebay. Ik doe deze overschrijvingen met memodag op een maandag. Dinsdagnamiddag hebben beide verkopers al aangeduid dat ze het geld al ontvangen hebben, dus mijn conclusie: een overschrijving bij keytrade staat de volgende dag op de andere zijn rekening (met memodatum wel te verstaan, dus niet als men 's avonds overschrijft).