Argenta introduceert digipas
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta introduceert digipas
Bedankt ikke, ik zal het is gaan navragen in het kantoorikke schreef:misschien. Of eventjes navragen bij je lokaal kantoor? Misschien moeten ze die dingen er aan koppelen eer ze zichtbaar zijn ?arne schreef: Er werd mij gezegd op mijn kantoor dat wanneer ik een nieuwe digipass
zou ontvangen ik ook men pensioenspaarfonds (arpe) zou kunnen
opvolgen via internetbankieren.
Nu heb ik deze week mijn digipass ontvangen maar ik vindt mijn pensioenspaarfonds noch bij rekeningen noch bij beleggingen.
Zou je een effectenrekening moeten hebben om het fonds via internetbankieren te raaadplegen?
Weet er iemand hier iets meer over?
thx
arne
arne
Ik heb er met bankkaart, en ik heb er waar het met digipassnr + pin werkt. Welke statistische/wiskundige gezien de veiligste zijn, weet ik echter niet. Iemand die je pin heeft achterhaalt kan in principe met die laatste digipass aan de slag. In het eerste geval hebben ze óók je bankkaart nodig (tenzij er nog aanvullen op het verkeer tussenin mogelijk zijn)Sisse schreef: @ ikke : misschien heb jij slechts één digipass, en heb je er nog nooit een andere gezien...in dat geval begrijp ik je reactie. Open een rekening bij record, of keytrade, en je zal rap zien hoe véél simpeler, en éven veilig, die digipassen werken.
Het probleem met Internet Explorer blijft aanhouden.Tope schreef: Sinds vanmorgen werk ik met de Argenta Digipass.
Het in- en uitloggen gaat zeer vlot, maar tijdens het werken kan ik de pagina's niet minimaliseren.
Dit is heel onpractisch vb. bij verrichtingen tussen twee banken, voor het overbrengen van gegevens naar Excellbestanden, enz..
Ik heb al met de Argenta Helpdesk gebeld.
Mijn instellingen waren correct en mijn probleem zal verder onderzocht worden.
Naar het schijnt ben ik de enigste met dit probleem, maar dat kan ik moeilijk geloven.
In afwachting van een oplossing heb ik Mozilla Firefox gedownload en nu werkt alles normaal.
Mozilla Firefox schijnt veiliger te zijn dan IE.
Ik gebruik het altijd voor online bankieren.
Ik gebruik het altijd voor online bankieren.
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk mijn digipas van Argenta kunnen in gebruik nemen.Tope schreef:Het probleem met Internet Explorer blijft aanhouden.Tope schreef: ........
Het in- en uitloggen gaat zeer vlot, maar tijdens het werken kan ik de pagina's niet minimaliseren.
.........
Ik heb al met de Argenta Helpdesk gebeld.
Mijn instellingen waren correct en mijn probleem zal verder onderzocht worden.
Naar het schijnt ben ik de enigste met dit probleem, maar dat kan ik moeilijk geloven.
In afwachting van een oplossing heb ik Mozilla Firefox gedownload en nu werkt alles normaal.
Dat is alvast een stuk makkelijker dan hun vorig systeem en ik vind alles nu veel overzichtelijker + meer mogelijkheden.
Over het systeem van digipass + bankkaart valt te discuteren. Ik had al hetzelfde systeem bij KBC (waar ik aan het afbouwen ben).
Het digipass systeem van Rabobank vind ik veel makkelijker en het vlotste vind ik dat van Keytrade Bank.
Maar : ik heb hetzelfde probleem als Tope : ik kan de pagina's niet minimaliseren.
Dus vraag ik mij ook af : hoe komt het dat ik dit heb bij Argenta en niet bij al die andere on-line banken ?
Ik heb vrijwel geen kennis of ervaring met software. Kan iemand mij in "lekentaal" uitleggen wat ik moet doen ?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 5 februari 2009, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat probleem van niet-kunnen-minimaliseren is zeker je eigen pc-probleem. Bij mij lukt dat wél.
En vertel me niet dat die digipass van argenta simpel is...het is juist zoals bij dexia één van de ingewikkeldste systemen. Zoals je zei : keytrade is véél simpeler.
Je kan dat digipassen ZO veilig maken, als je daar elke keer 10 minuten mee bezig bent....
En vertel me niet dat die digipass van argenta simpel is...het is juist zoals bij dexia één van de ingewikkeldste systemen. Zoals je zei : keytrade is véél simpeler.
Je kan dat digipassen ZO veilig maken, als je daar elke keer 10 minuten mee bezig bent....
Over het probleem van fullscreen, dat is verbonden met een probleem met Windows XP SP1 en Internet Explorer:
Zie commentaar van "Grant Wagner" op:
http://bytes.com/groups/javascript/1485 ... k-any-more
Zie commentaar van "Grant Wagner" op:
http://bytes.com/groups/javascript/1485 ... k-any-more
Blijkbaar heeft Argenta een site speciaal voor de digipass op poten gezet. Allez ik wist daar toch nog niets over:
http://www.argentadigipass.be/
http://www.argentadigipass.be/
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Bedankt Vaganzza : ik had dat ook nog niet gemerkt.
De link staat een beetje weggestoken, onderaan op de pagina voor internetbankieren.
Maar intussen lijkt het probleem van het "niet kunnen minimaliseren" vanzelf opgelost.
Blijkbaar hebben ze zélf aanpassingen gedaan.
Althans bij mij zijn er geen problemen meer![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
De link staat een beetje weggestoken, onderaan op de pagina voor internetbankieren.
Maar intussen lijkt het probleem van het "niet kunnen minimaliseren" vanzelf opgelost.
Blijkbaar hebben ze zélf aanpassingen gedaan.
Althans bij mij zijn er geen problemen meer
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Hopla...proficiat Argenta!
Probeer ik vandaag in te loggen met m'n paswoord, de klassieke manier dus.
Gaat niet meer.
Wou het geld van m'n gasten overschrijven naar pas geopende knuffelrekening bij VDK, nu sta ik hier schoon...
Zal na 14u eens bellen naar 't kantoor.
Goed bezig!
Probeer ik vandaag in te loggen met m'n paswoord, de klassieke manier dus.
Gaat niet meer.
Wou het geld van m'n gasten overschrijven naar pas geopende knuffelrekening bij VDK, nu sta ik hier schoon...
Zal na 14u eens bellen naar 't kantoor.
Goed bezig!
Net kantoor gebeld. Moet eerst gratis kaart aanvragen.
Volgens hen zijn "meerdere" brieven verstuurd.
Tja, benieuwd bij wie die aangekomen zijn...
Hoe dan ook, seffens naar kantoor en hopelijk snel in orde!
Volgens hen zijn "meerdere" brieven verstuurd.
Tja, benieuwd bij wie die aangekomen zijn...
Hoe dan ook, seffens naar kantoor en hopelijk snel in orde!
ik ben alleszins netjes en tijdig op de hoogte gebracht van de omschakeling en van het feit dat de de abonnementen van mijn kinderen (< 12 jaar) niet zouden omgeschakeld worden. Deze abonnementen gebruikte ik zowiezop toch niet, want ik beheerde die rekeningen via mijn abonnement.
Misschien toch even checken op je kantoor of je adres wel correct genoteerd is en anders je toch even vragen stellen bij de postbedeling. Ik kan mij niet voorstellen dat een bank zich gaat bezighouden om bepaalde klanten geen bericht te sturen, zij hebben daar geen enkel baat bij
Misschien toch even checken op je kantoor of je adres wel correct genoteerd is en anders je toch even vragen stellen bij de postbedeling. Ik kan mij niet voorstellen dat een bank zich gaat bezighouden om bepaalde klanten geen bericht te sturen, zij hebben daar geen enkel baat bij
Adres klopt. Dus het zal nogmaals de Belgische post zijn die ons teleurstelt.
Is niet de eerste maal.
Kaart is gisteren aangevraagd en binnenkort zou ik weer aan die centjes moeten kunnen...
Is niet de eerste maal.
Kaart is gisteren aangevraagd en binnenkort zou ik weer aan die centjes moeten kunnen...
Momenteel heb ik een systeem bankkaartlezer van Argenta, evenals een van KBC.
Groot was mijn verwondering toen ik door een vergissing constateerde dat beide kaartlezer voor beide banken werken.
Iemand die je bankkaart en pincode bemachtigt kan dus frauderen. Die apparaatjes heeft hij niet nodig. De systemen waar je het nummer van het apparaatje moet ingeven schijnen mij dus toch veel veiliger te zijn.
Groot was mijn verwondering toen ik door een vergissing constateerde dat beide kaartlezer voor beide banken werken.
Iemand die je bankkaart en pincode bemachtigt kan dus frauderen. Die apparaatjes heeft hij niet nodig. De systemen waar je het nummer van het apparaatje moet ingeven schijnen mij dus toch veel veiliger te zijn.
die persoon die je bankkaart en pincode bemachtigt, moet dan ook nog je abonnementsnummer hebben....Anvest schreef: Momenteel heb ik een systeem bankkaartlezer van Argenta, evenals een van KBC.