argenta life plan tak23
argenta life plan tak23
is argenta life plan tak23 interessant?Ik stel die vraag omdat ze met interne fondsen werken en ik mij afvraag of argenta wel over voldoende fondsen beschikt en ze op die manier een interssant beleggingsplan kunnen aanmaken?
Re: argenta life plan tak23
Ga gerust maar eens lezen over die Argenta life op mijn.kapitaal.be.
En weet al wat uw beslissing gaat zijn.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan niemand gewoon in het kort uitleggen waarom het wel of niet interessant is?
-
- Full Member
- Contacteer:
Yaris heeft gelijk. De reden waarom het niet interessant is, is omdat het duurder is dan de fondsen rechtstreeks aan te kopen. Enig voordeel, denk ik, is dat het makkelijker is voor successieplanning en lagere instap wat betreft bedragen. Argenta maakt zelf hier ook geen reclame meer rond omdat de vele taksen het rendement zwaar naar beneden halen. Mocht je een soortgelijk product wensen, zou ik het keyplan opteren.
Vraagje: Een tak23 plan, komt dat op een effectenrekening?
(hint: 500.000€ grens
)
(hint: 500.000€ grens
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
U een abbo nemen op de gratis mijn kapitaal nieuwsbrief.
Zouden er wat meer moeten doen.
Ze hebben een vraag en vragen een pasklaar antwoord.
Dat die vraag voor de ........ keer wordt gesteld.
En waarom niet kosten , kosten die tak 23.
Die kosten die aan uw rendement vreten.
Estate Guru believer.
Dat snap ik nu niet zeh...
- 0,15% belasting: DAT moeten we per se vermijden
- 0,5%-1% tak 23 kosten: ideaal, perfect om die smerige vermogensbelasting te vermijden
Alles voor de sport zeker?
Inversor, Het klopt volledig wat je zegt.
Ik kom ook bijlange niet aan die grens en ben nog minder van plan om TAK23 te starten.
Het klopt ook volledig dat mensen liever meer kosten betalen dan een (zichtbare) belasting.
Daarom ook het succes van de gereglementeerde spaarrekeningen, waar ook onzichtbare belastingen op geheven worden (die zelfs vaak hoger liggen dat de rente die jij krijgt). Zelfs de ongereglementeerde spaarrekeningen die hetzelfde risico hebben, zijn niet zo'n succes. Enkel maar omdat daar wel zichtbaar RV vanaf gehouden wordt.
Nu, om terug te komen:
Het was enkel een bedenking die ik me maakte.
Het nadeel van TAK23 is idd dat je verkappingskosten betaalt.
Het verkoopsargument vroeger was dat je dan wel ontsnapte aan RV. Alleen jammer dat die kosten hoger uitvielen dan de RV die je betaalt.
Vandaar mijn opmerking: Als er nu die abonnement taks op effectenrekeningen erbij komt, kan het misschien wel positief uitdraaien?
Voor zover ik gehoord heb, betaal je die 0,15% vanaf dat je boven de 500.000€ uitkomt. Maar je betaalt die taks dan wel over het ganse bedrag en niet over het gedeelte erboven.
Dus stel dat je aan 600k komt, dan betaal je wel 600.000*0,15% = 900 € op jaarbasis.
Dus eigenlijk betaal je 900€ belasting op 100.000€ of een 0,90%
Als je dan voor dat stuk het kapitaal van je effectenrekening kan trekken....
Maar daarom mijn vraag, of TAK23 ook op een effectenrekening staat, of dat apart is.
Dit puur uit interesse, want nogmaals: voor mij speelt het probleem (jammer genoeg) niet.
Ik kom ook bijlange niet aan die grens en ben nog minder van plan om TAK23 te starten.
Het klopt ook volledig dat mensen liever meer kosten betalen dan een (zichtbare) belasting.
Daarom ook het succes van de gereglementeerde spaarrekeningen, waar ook onzichtbare belastingen op geheven worden (die zelfs vaak hoger liggen dat de rente die jij krijgt). Zelfs de ongereglementeerde spaarrekeningen die hetzelfde risico hebben, zijn niet zo'n succes. Enkel maar omdat daar wel zichtbaar RV vanaf gehouden wordt.
Nu, om terug te komen:
Het was enkel een bedenking die ik me maakte.
Het nadeel van TAK23 is idd dat je verkappingskosten betaalt.
Het verkoopsargument vroeger was dat je dan wel ontsnapte aan RV. Alleen jammer dat die kosten hoger uitvielen dan de RV die je betaalt.
Vandaar mijn opmerking: Als er nu die abonnement taks op effectenrekeningen erbij komt, kan het misschien wel positief uitdraaien?
Voor zover ik gehoord heb, betaal je die 0,15% vanaf dat je boven de 500.000€ uitkomt. Maar je betaalt die taks dan wel over het ganse bedrag en niet over het gedeelte erboven.
Dus stel dat je aan 600k komt, dan betaal je wel 600.000*0,15% = 900 € op jaarbasis.
Dus eigenlijk betaal je 900€ belasting op 100.000€ of een 0,90%
Als je dan voor dat stuk het kapitaal van je effectenrekening kan trekken....
Maar daarom mijn vraag, of TAK23 ook op een effectenrekening staat, of dat apart is.
Dit puur uit interesse, want nogmaals: voor mij speelt het probleem (jammer genoeg) niet.
[/quote]
Tak 23 is een verzekering.
[/quote]
Tak 23 is een verzekering.
Estate Guru believer.
Zelf vind ik het interessant dat je eenmaal instapkosten betaald (bij mij waren dit toch 3.5%) en daarna de vrijheid hebt om te wisselen tussen fondsen in je portefeuille en geen instapkosten...
Nu zie ik dat je bij MeDirect deze instapkosten ook niet hebt voor vele fondsen en ze enkel de kosten van de fondsbeheerders zelf aanrekenen.
De opening van mijn MeDirect rekening is nu in aanvraag
Nu zie ik dat je bij MeDirect deze instapkosten ook niet hebt voor vele fondsen en ze enkel de kosten van de fondsbeheerders zelf aanrekenen.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
De opening van mijn MeDirect rekening is nu in aanvraag
Ondertussen is het vanonder het stof gehaald.robinvandyck schreef: ↑27 juli 2017, 20:04Argenta maakt zelf hier ook geen reclame meer rond omdat de vele taksen het rendement zwaar naar beneden halen.
Bij de jaarlijkse babbel met de bankdirecteur werd het aanbevolen, combinatie tak21 & tak23.
-
- Full Member
- Contacteer:
Argenta zou beter "periodiek beleggen" mogelijk maken via hun fondsen. Mensen die nu willen beleggen door maandelijks een klein beetje geld opzij te leggen, moeten nu een TAK 23 contract aangaan. Met alle onkosten van dien.
Bij andere banken is dit "periodiek beleggen" in fondsen, waardoor er één laag minder is waar er onkosten in verdwijnen.
Bij andere banken is dit "periodiek beleggen" in fondsen, waardoor er één laag minder is waar er onkosten in verdwijnen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Hiervoor bestaan voldoende alternatieven zoals medirect of keytrade. Leg niet alle eieren in dezelfde korf.
Denk niet bij grootbanken dat men wezen moet om verpakte produkten te kopen om te beleggen.quixoticme81 schreef: ↑6 april 2018, 15:50 Argenta zou beter "periodiek beleggen" mogelijk maken via hun fondsen. Mensen die nu willen beleggen door maandelijks een klein beetje geld opzij te leggen, moeten nu een TAK 23 contract aangaan. Met alle onkosten van dien.
Bij de meeste kan dit alleen in huisfondsen.
Kwestie van kassa , kassa voor de bank.( niet voor de belegger, alhoewel ze dit zo aan de man brengen)
Estate Guru believer.
zou argenta's death plan niet beter van toepassing zijn
binnen 5 jaar zeggen ze, argenta wie is dat ?
binnen 5 jaar zeggen ze, argenta wie is dat ?