"Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: "Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
Op de rekeninguittreksels. De details staan reeds in dit topic, op de vorige bladzijde.
@centiem : dat gratis-verhaal eindigt dus ... Het was uniek.
@Platin : Geld uit de muur kost geld bij de gratis zichtrekening van KBC en van Record Bank als je aan een automaat van een andere bank gaat afhalen. Of dat belangrijk is voor jou of niet ? Geen idee. Je haalt misschien 1x per maand geld af en je kantoor is om de hoek ? Voor mij is dat trouwens zo voor KBC en Record Bank (waar je ook bij ING gratis kan afhalen).
Dus nee ... Jouw vergelijking van KBC met Argenta is voor mij niet belangrijk.
Ik vind dat we gratis rekeningen met gratis rekeningen vergelijken. Geen appels met citroenen.
Ik heb er één van Belfius, Hello Bank, Bank van de Post, ING ... En op het einde van het jaar betaal ik 0,0 euro kosten. DAT is het enige wat ik belangrijk vind.
Bij die andere 12 banken is geld afhalen altijd gratis. Is dat een goeie basis van vergelijking om te zeggen dat Argenta niet alleen gratis of goedkoop is ?
Er zijn er nog 12 anderen... 12 !!!
@Johann : geld afhalen binnen de Eurozone met kredietkaart , betalen met je debetkaart of geld afhalen buiten de EU : het is bij alle banken ronduit duur ! Daarover ben ik het met je eens. Net zoals over de prepaidkaart (kredietkaart) : die wil ik ook niet.
Voor een groot bedrag kan een andere kaart interessant zijn dan voor een klein bedrag.
Ik vind de kosten die alle banken aanrekenen te hoog en ik los het op een andere manier op. Ik doe enkel mijn kaarten mee op reis als reserve-oplossing en ik heb ze de laatste jaren niet meer gebruikt buiten de Eurozone.
Vroeger was Belfius bv goedkoop. Bpostbank ook. Argenta was gratis. Het is allemaal veranderd. Belfius is nog goedkoop. Argenta is niet meer gratis daarvoor maar nog altijd niet de duurste.
Ook dat gratis - verhaal van Argenta eindigt nu. De kosten zijn bekend.
De verschillen worden dus minimaal. Buiten de eurozone 500 euro opnemen (best altijd grote bedragen omwille van de eenmalige kost die kan geheven worden in binnen- of buitenland) kost bij Belfius 10 euro en bij Argenta 7,5 euro na de tariefverhoging. Ik wil beide bedragen niet betalen..
Een verschil van 2,5 euro, enkel van toepassing voor mensen die reizen buiten de eurozone EN daar hun kaart gebruiken. Ik vermoed dat de gemiddelde klant niet 4 keer per jaar naar een land buiten de Eurozone reist of dat hij zelfs geen 4 keer per jaar zijn kaart gebruikt buiten de Eurozone.
Hou je Argenta daarvoor nog bij ? Ik niet, want ik was er niet tevreden. Wie het forum leest, weet waarom. Ik vond het er zo slecht dat ik liever een andere bank betaal (voor gebruik kaarten buiten Eurozone) dan gratis bij Argenta te bankieren. Of : appels of citroenen aan halve prijs zijn daarom niet lekkerder.
Ga je daarom veranderen van bank als je wel tevreden bent van Argenta ? Ik zie de reden niet waarom je dat zou doen.
Volgens de tarieven die jij aanhaalde over Argenta (Johann) en die van Spaargids (calculator kredietkaartkosten) kost een betaling in een winkel van 500 euro bij Argenta 7,5 euro en bij Belfius 5,5 euro. Voor een betaling in een winkel van 250 euro op dezelfde plaats kost het bij Argenta 3,75 en bij Belfius 3 euro. (Hoera ! Goedkopere kaart gevonden !)
Als je 50 euro betaalt in een winkel buiten de eurozone betaal je met de kaart van Argenta 0,75 euro en met die van Belfius 1 euro, wat het voorgaande bevestigt (verschil in bedragen rechtvaardigen de keuze van een andere kaart).
De kleine lettertjes zijn soms in je voordeel. Bv bij Beobank zijn de kosten hoog om je kredietkaart (voor mij nog altijd gratis) te gebruiken buiten de Eurozone. Maar als je van op voorhand geld op je kredietkaart-rekening stort (kredietkaartsaldo verhoogt) worden de kosten verlaagd zolang je een saldo in 'plus' hebt. Eerlijk : het is dan nog altijd duur maar al iets minder.
Net als bij mobiele telefonie denk ik dat het, als je vaak naar hetzelfde land reist, goedkoper is om daar een zichtrekening te gebruiken. Het is niet altijd makkelijk maar niet onoplosbaar. Het kan je enkele tientallen euro per reis sparen.
Ook werd hier onlangs nog gepraat over de Revolut kredietkaart waarmee je 200 euro per maand mag afhalen zonder kosten. Wel is die hun wisselkoers niet overal even interessant, heb ik gezien. Die 200 euro is me te weinig.. Extra betalen per maand om dan 400 euro gratis te mogen afhalen vind ik zeker oninteressant.
Voor wie zegt dat banken toch moeten geld verdienen en dat je er niet alleen goedkope producten mag kopen :
Als ze morgen bij Lidl erg goedkoop brood verkopen.. ga je dan vragen aan de verantwoordelijke of je hen kan helpen door iets te kopen waar ze meer winst op maken ? De bank is er voor mij en om mij diensten te leveren die ik hebben wil.. ik ben er niet voor de bank en om hen rijker te maken dan ze al zijn.
Willen spaargidsers per definitie niet geld besparen op alles en nog wat ?
Eigenlijk is het verhaal niet dat Argenta misbruiken stopt. Het is geen misbruik om enkel te kopen wat je hebben wil.
Ze rekenen nu gewoon kosten aan omdat ze enkel hun beste product nog konden slijten (gratis rekening en kaarten + gebruik) aan veel klanten en omdat ze dat een slecht model vinden.
@Platin : Geld uit de muur kost geld bij de gratis zichtrekening van KBC en van Record Bank als je aan een automaat van een andere bank gaat afhalen. Of dat belangrijk is voor jou of niet ? Geen idee. Je haalt misschien 1x per maand geld af en je kantoor is om de hoek ? Voor mij is dat trouwens zo voor KBC en Record Bank (waar je ook bij ING gratis kan afhalen).
Dus nee ... Jouw vergelijking van KBC met Argenta is voor mij niet belangrijk.
Ik vind dat we gratis rekeningen met gratis rekeningen vergelijken. Geen appels met citroenen.
Ik heb er één van Belfius, Hello Bank, Bank van de Post, ING ... En op het einde van het jaar betaal ik 0,0 euro kosten. DAT is het enige wat ik belangrijk vind.
Bij die andere 12 banken is geld afhalen altijd gratis. Is dat een goeie basis van vergelijking om te zeggen dat Argenta niet alleen gratis of goedkoop is ?
Er zijn er nog 12 anderen... 12 !!!
@Johann : geld afhalen binnen de Eurozone met kredietkaart , betalen met je debetkaart of geld afhalen buiten de EU : het is bij alle banken ronduit duur ! Daarover ben ik het met je eens. Net zoals over de prepaidkaart (kredietkaart) : die wil ik ook niet.
Voor een groot bedrag kan een andere kaart interessant zijn dan voor een klein bedrag.
Ik vind de kosten die alle banken aanrekenen te hoog en ik los het op een andere manier op. Ik doe enkel mijn kaarten mee op reis als reserve-oplossing en ik heb ze de laatste jaren niet meer gebruikt buiten de Eurozone.
Vroeger was Belfius bv goedkoop. Bpostbank ook. Argenta was gratis. Het is allemaal veranderd. Belfius is nog goedkoop. Argenta is niet meer gratis daarvoor maar nog altijd niet de duurste.
Ook dat gratis - verhaal van Argenta eindigt nu. De kosten zijn bekend.
De verschillen worden dus minimaal. Buiten de eurozone 500 euro opnemen (best altijd grote bedragen omwille van de eenmalige kost die kan geheven worden in binnen- of buitenland) kost bij Belfius 10 euro en bij Argenta 7,5 euro na de tariefverhoging. Ik wil beide bedragen niet betalen..
Een verschil van 2,5 euro, enkel van toepassing voor mensen die reizen buiten de eurozone EN daar hun kaart gebruiken. Ik vermoed dat de gemiddelde klant niet 4 keer per jaar naar een land buiten de Eurozone reist of dat hij zelfs geen 4 keer per jaar zijn kaart gebruikt buiten de Eurozone.
Hou je Argenta daarvoor nog bij ? Ik niet, want ik was er niet tevreden. Wie het forum leest, weet waarom. Ik vond het er zo slecht dat ik liever een andere bank betaal (voor gebruik kaarten buiten Eurozone) dan gratis bij Argenta te bankieren. Of : appels of citroenen aan halve prijs zijn daarom niet lekkerder.
Ga je daarom veranderen van bank als je wel tevreden bent van Argenta ? Ik zie de reden niet waarom je dat zou doen.
Volgens de tarieven die jij aanhaalde over Argenta (Johann) en die van Spaargids (calculator kredietkaartkosten) kost een betaling in een winkel van 500 euro bij Argenta 7,5 euro en bij Belfius 5,5 euro. Voor een betaling in een winkel van 250 euro op dezelfde plaats kost het bij Argenta 3,75 en bij Belfius 3 euro. (Hoera ! Goedkopere kaart gevonden !)
Als je 50 euro betaalt in een winkel buiten de eurozone betaal je met de kaart van Argenta 0,75 euro en met die van Belfius 1 euro, wat het voorgaande bevestigt (verschil in bedragen rechtvaardigen de keuze van een andere kaart).
De kleine lettertjes zijn soms in je voordeel. Bv bij Beobank zijn de kosten hoog om je kredietkaart (voor mij nog altijd gratis) te gebruiken buiten de Eurozone. Maar als je van op voorhand geld op je kredietkaart-rekening stort (kredietkaartsaldo verhoogt) worden de kosten verlaagd zolang je een saldo in 'plus' hebt. Eerlijk : het is dan nog altijd duur maar al iets minder.
Net als bij mobiele telefonie denk ik dat het, als je vaak naar hetzelfde land reist, goedkoper is om daar een zichtrekening te gebruiken. Het is niet altijd makkelijk maar niet onoplosbaar. Het kan je enkele tientallen euro per reis sparen.
Ook werd hier onlangs nog gepraat over de Revolut kredietkaart waarmee je 200 euro per maand mag afhalen zonder kosten. Wel is die hun wisselkoers niet overal even interessant, heb ik gezien. Die 200 euro is me te weinig.. Extra betalen per maand om dan 400 euro gratis te mogen afhalen vind ik zeker oninteressant.
Voor wie zegt dat banken toch moeten geld verdienen en dat je er niet alleen goedkope producten mag kopen :
Als ze morgen bij Lidl erg goedkoop brood verkopen.. ga je dan vragen aan de verantwoordelijke of je hen kan helpen door iets te kopen waar ze meer winst op maken ? De bank is er voor mij en om mij diensten te leveren die ik hebben wil.. ik ben er niet voor de bank en om hen rijker te maken dan ze al zijn.
Willen spaargidsers per definitie niet geld besparen op alles en nog wat ?
Eigenlijk is het verhaal niet dat Argenta misbruiken stopt. Het is geen misbruik om enkel te kopen wat je hebben wil.
Ze rekenen nu gewoon kosten aan omdat ze enkel hun beste product nog konden slijten (gratis rekening en kaarten + gebruik) aan veel klanten en omdat ze dat een slecht model vinden.
Dat wist ik niet, jammer.haelewyn schreef:@centiem : dat gratis-verhaal eindigt dus ... Het was uniek.
Als ik het goed begrijp zal Argenta ook in de toekomst geen vaste kosten aanrekenen, maar enkel een wisselkoerscommissie.
Dit blijft voordelig voor kleinere afhalingen. Je moet de laatste dagen van je verblijf niet uitrekenen hoeveel je nog gaat uitgeven, maar je kan desnoods 3 keer een tegenwaarde van 20 euro pinnen als je laatste pinten duurder blijken dan gedacht.
Ook voor stortingen naar een niet-euro rekening is Argenta beduidend goedkoper:gratis. Of gaat dat ook veranderen?
Geen idee of dat verandert. Klanten van de bank kunnen het ons vertellen.
Ik gebruik Xendpay om goedkoop over te schrijven naar rekeningen buiten de eurozone.
De kosten zijn daar 'pay what you want'. Je kan de kosten die zij zelf voorstellen halveren en toch gaat de betaling op dezelfde manier door.
Voor de munten die ik gebruikte was de wisselkoers goed. De snelheid : het staat op de rekening van de bestemmeling in minder dan een week.
Ik ben er alleszins tevreden over.
Ik gebruik Xendpay om goedkoop over te schrijven naar rekeningen buiten de eurozone.
De kosten zijn daar 'pay what you want'. Je kan de kosten die zij zelf voorstellen halveren en toch gaat de betaling op dezelfde manier door.
Voor de munten die ik gebruikte was de wisselkoers goed. De snelheid : het staat op de rekening van de bestemmeling in minder dan een week.
Ik ben er alleszins tevreden over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Is dat werkelijk zo bij Crelan? Op hun site vind ik de iRekening, maar waarom zou iemand dan in godsnaam voor hun betalend pack van €4 kiezen?haelewyn schreef:Een gratis zichtrekening met bankkaart heb je ook bij 14 andere banken, namelijk bij
ING, Belfius, ABK, Axa, Belfius, Beobank, Bpostbank, CBC, Crelan, Deutsche Bank, KBC, Record Bank, Keytrade, Hello Bank.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik haalde het maar van op Spaargids. Als die mis zijn, ben ik ook mis.
https://www.spaargids.be/sparen/gratis- ... ingen.html
https://www.spaargids.be/sparen/crelan- ... -pack.html
http://www.crelan.be/nl/particulieren/a ... an-packs-0
Onze webmaster is iets vergeten aan te passen, lijkt het :-)
Ik zal hem een mailtje sturen hierover;
Ok .. nog 13 gratis rekeningen over dan + die van Argenta![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Edit : ik was banca monte paschi vergeten... We hebben er terug 14..
https://www.spaargids.be/sparen/gratis- ... ingen.html
https://www.spaargids.be/sparen/crelan- ... -pack.html
http://www.crelan.be/nl/particulieren/a ... an-packs-0
Onze webmaster is iets vergeten aan te passen, lijkt het :-)
Ik zal hem een mailtje sturen hierover;
Ok .. nog 13 gratis rekeningen over dan + die van Argenta
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 april 2017, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Een glazen bol heb ik niet, maar ik heb nog niets zien voorbijkomen dat wijst op een verandering in die praktijk. Let wel: sinds jaar en dag staat in de tarieflijst dat de kosten van de eerste buitenlandse bank waarlangs de transactie verloopt, doorgerekend worden. In de praktijk gebeurt dat echter niet, maar dat kan van vandaag op morgen veranderen, zonder aanpassing van de tarieflijst.centiem schreef: Ook voor stortingen naar een niet-euro rekening is Argenta beduidend goedkoper:gratis. Of gaat dat ook veranderen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Crelan maakt het zelf nogal complex. Ik ben verleden week bij de kantoorhoudster geweest en die wist ook niet hoe het echt zat. Ze was ook allesbehalve amused met de gang van zaken...haelewyn schreef:Als die mis zijn, ben ik ook mis.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Full Member
- Contacteer:
@halewyn
Wat is je bron? Je spreekt hier over kosten aan de kredietkaart/ kaart waar ik niets over kan terug vinden?
Wat is je bron? Je spreekt hier over kosten aan de kredietkaart/ kaart waar ik niets over kan terug vinden?
Belfius staat 2 keer in het lijstje: dus toch "maar" 13...haelewyn schreef:.....Ok .. nog 13 gratis rekeningen over dan + die van Argenta
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De iRekening is inderdaad gratis (gratis beheer, 1 bankkaart, online abbonnement). Je kan geen verrichtingen doen aan het loket via deze rekening (enfin, dat gaat wel maar dat kost je dan 5 euro).CarpeNoctem schreef:Is dat werkelijk zo bij Crelan? Op hun site vind ik de iRekening, maar waarom zou iemand dan in godsnaam voor hun betalend pack van €4 kiezen?haelewyn schreef:Een gratis zichtrekening met bankkaart heb je ook bij 14 andere banken, namelijk bij
ING, Belfius, ABK, Axa, Belfius, Beobank, Bpostbank, CBC, Crelan, Deutsche Bank, KBC, Record Bank, Keytrade, Hello Bank.
merci. Dat lijkt me al bij al nog mee te vallen.johann schreef:Op de rekeninguittreksels. De details staan reeds in dit topic, op de vorige bladzijde.
>:D
-
- Full Member
- Contacteer:
Argenta heeft zelfs geen nieuwe uitgave van structured notes?! Al meer dan een jaar!pisa schreef:Argenta gaat wel degelijk die kant op. Hun gestructureerde obligaties worden massaal gepusht. De kans dat men daar ooit ook maar iets van winst mee maakt is quasi onbestaande. Zulk een gestructureerde obligaties bestaat uit een zerobond. Met het rendement worden dan opties gekocht. Aangezien de LT rente extreem laag staat of zelfs negatief is, is de koers van die zerobond enorm hoog. Er schiet dus nauwelijks nog iets over om er opties mee te kopen. Reken dan nog dat ze hier instapkosten voor aanrekenen, dan is de kans verwaarloosbaar klein dat men daar ooit ook maar enig rendement kan halen. Maar voor Argenta rinkelt wel elke keer de kassa
Hier wordt wel veel 'zever' verkocht..
Klopt. Nu zijn het de Fund of Funds die moeten verkocht worden (dakfondsen)sofienemie schreef:Argenta heeft zelfs geen nieuwe uitgave van structured notes?! Al meer dan een jaar!pisa schreef:Argenta gaat wel degelijk die kant op. Hun gestructureerde obligaties worden massaal gepusht. De kans dat men daar ooit ook maar iets van winst mee maakt is quasi onbestaande. Zulk een gestructureerde obligaties bestaat uit een zerobond. Met het rendement worden dan opties gekocht. Aangezien de LT rente extreem laag staat of zelfs negatief is, is de koers van die zerobond enorm hoog. Er schiet dus nauwelijks nog iets over om er opties mee te kopen. Reken dan nog dat ze hier instapkosten voor aanrekenen, dan is de kans verwaarloosbaar klein dat men daar ooit ook maar enig rendement kan halen. Maar voor Argenta rinkelt wel elke keer de kassa
Wel, mijn excuses, dan. Argenta heeft het voor mij zo bont gemaakt dat ik niet voortdurend hun beleggingsaanbod nakijk. Maar meer dan een jaar geleden deden ze dit wel volop. Ze sloegen mij constant met telefoons, brieven en mails over zo'n obligaties rond de oren.sofienemie schreef:Argenta heeft zelfs geen nieuwe uitgave van structured notes?! Al meer dan een jaar!pisa schreef:....
Mijn bericht dan direct 'zever' noemen, vind ik persoonlijk zeer kort door de bocht en onfatsoenlijk.
Voila, nu kloppen ze op die manier geld uit de mensen hun zakken.AtC schreef:Klopt. Nu zijn het de Fund of Funds die moeten verkocht worden (dakfondsen)sofienemie schreef:...