Argenta met nieuwe termijrekeningen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Argenta met nieuwe termijrekeningen
Iemand een idee van de rentes op 3 maand bij de grootbanken?
Sorry, error
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net naar Fortis gebeld via de app. Ze geven geen tarieven via telefoon. Heb gvd een kwartier in wacht gehangen. Moet via regionaal kantoor. Daar heb ik al meerdere keren naar gebeld, maar die nemen niet op. Wat een kut bank. Ik wist dat het op mijn zenuwen ging werken.
Ik denk om met al mijnen boel naar een andere bank te gaan.
@ Orakel van Brakel;
Bij Belfius is de rentevoet op 3 maanden 1,816 bruto, dus 1,2712 netto.
Bij Belfius is de rentevoet op 3 maanden 1,816 bruto, dus 1,2712 netto.
Bedankt ! Eindelijk een duidelijke uitlegPrince49 schreef: ↑31 januari 2023, 12:33 @ Annetje;
Bij Belfius moet je eerst een termijn rekening openen en hiervoor dien je inderdaad een code in te geven maar je koopt nog niets. Daarna kan je een termijnrekening simuleren en eventueel verder gaan tot aankoop.
Rente op 6 maanden staat op dit moment 2,30% bruto, is 1,61 netto.

Hier kan ik (en de andere lezers) mee verder.
had eerder vandaag gelezen 2,50 % 6 maanden
Rente wordt dagelijks herzien
Rente wordt dagelijks herzien
BNP vanaf morgen guller dan Belfius tenzij belfius aanpassing doet morgen naar hoger rendement
@ Roger
Met termijnrekeningen?
Kun je cijfer voorbeeld geven?
Met termijnrekeningen?
Kun je cijfer voorbeeld geven?
Je moet blijkbaar ondertekenen voor het openen van een termijnrekening, zonder rentes te zien. Wat is dit voor nonsens!! Ik teken niet voor iets waar ik geen info over krijg. Dat is toch tegen alle regels in. Ik begrijp dit niet.annetje schreef: ↑31 januari 2023, 15:44Bedankt ! Eindelijk een duidelijke uitlegPrince49 schreef: ↑31 januari 2023, 12:33 @ Annetje;
Bij Belfius moet je eerst een termijn rekening openen en hiervoor dien je inderdaad een code in te geven maar je koopt nog niets. Daarna kan je een termijnrekening simuleren en eventueel verder gaan tot aankoop.
Rente op 6 maanden staat op dit moment 2,30% bruto, is 1,61 netto..
Hier kan ik (en de andere lezers) mee verder.

Je opent enkel een termijnrekening, maar je stort nog nergens geld op. Eens je die rekening hebt, kan je beginnen met meerdere stortingen en verschillende looptijden als je dat wil. Je hangt nog helemaal nergens aan vast door de termijnrekening te openen. Vergelijk het met dat je een spaarrekening opent, daar staat door het openen alleen ook nog geen geld op.
Er zijn er hier al veel gepasseerd gingen stoppen bij hun bank.Orakel van Brakel schreef: ↑31 januari 2023, 13:19 Net naar Fortis gebeld via de app. Ze geven geen tarieven via telefoon. Heb gvd een kwartier in wacht gehangen. Moet via regionaal kantoor. Daar heb ik al meerdere keren naar gebeld, maar die nemen niet op. Wat een kut bank. Ik wist dat het op mijn zenuwen ging werken.
Tussen zeggen en doen is een groot verschil.
Ergens stoppen en dan naar een andere grootbank is van de regen in de drup.
Dat weten de plastronnekes maar al te goed.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb daarna naar Belfius gebeld om een afspraak te maken om mijn boel over te zetten. Ik heb 10 min in wacht gestaan bij Belfius en heb dan dicht gesmeten.
Denk dat ik eens ga zien voor een jobke bij de bank. Die zitten wsl met 5 man naar ne rinkelende telefoon te kijken. Tammekloten zijn het..
Belfius is inderdaad een ramp aan het worden qua dienstverlening. Agentschap antwoordt niet of met enkele dagen vertraging, callcenter kent de producten niet of onvoldoende.
Misschien een stomme vraag maar toch. De aankondiging is 2 % op 6 maand. Stel ik zet 10.000 € op de rekening. Krijg ik dan na 6 maand 200 € ( 2 % uiteraard bruto ) of maar de helft, dus 100 € bruto, omdat het geld maar 6 maand op de rekening heeft gestaan.
De 2% is de rente op jaarbasis. Dat tweede, dus.