Argenta met nieuwe termijrekeningen
TIP
Re: Argenta met nieuwe termijrekeningen
Gaat dit hier eigenlijk nog altijd over de termijnrekeningen van Argenta
Ik zie hier allerlei namen van andere banken passeren, en zie 'door de bomen het bos niet meer'.
Ik zie hier allerlei namen van andere banken passeren, en zie 'door de bomen het bos niet meer'.
Bij Argenta hebben ze recent hun (bruto)tarieven op termijnrekeningen opgetrokken naar 2,10%, 2,10% en 2,25% op looptijden 3, 4 en 5 jaar. Toch een relatief grote sprong ivm wat ze eerder aanboden (1,30%, 1,40% en 1,50%).
Ze zullen gemerkt hebben dat ze met die vorige tarieven niet veel volk konden overtuigen.
Ze zullen gemerkt hebben dat ze met die vorige tarieven niet veel volk konden overtuigen.
Te lage interest en te lange termijn. Spaarrekening slechts 0,60…Ondermaats….
Ik zou het ook niet meteen afsluiten, maar banken blijven over het algemeen gewoon allemaal achter (de recente staatsbon op 3 jaar had al een hoger rendement). Er zijn niet zoveel alternatieven bij grote banken die vlot en zonder beperkingen beschikbaar zijn. Op 3 en 5 jaar zit men bijvoorbeeld slechts 0,15% (bruto) onder MeDirect.
Blijkbaar zijn er veel mensen snel tevreden met dergelijke aanbiedingen. Toch wat sentiment bij de huisbank zeker? Als je ziet hoeveel geld er bij grootbanken op de spaarboekjes geparkeerd staat. Onlangs nog een collega moeten uitleggen dat er andere banken een betere rentevoet geven dan 0,6%. Die viel bijna uit de lucht dat er banken 2 tot 3 x het veelvoud geven.
De desinteresse van mensen valt mij ook op. Er zijn nu eindelijk mogelijkheden om op een volstrekt veilige manier een hogere opbrengst te hebben, maar zelfs een nieuwe rekening openen bij dezelfde bank is voor veel mensen te veel gevraagd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er nog steeds met een gewone spaarrekening aan 0,25% zitten bij BNP Paribas.bryanv schreef: ↑18 maart 2023, 14:27 Blijkbaar zijn er veel mensen snel tevreden met dergelijke aanbiedingen. Toch wat sentiment bij de huisbank zeker? Als je ziet hoeveel geld er bij grootbanken op de spaarboekjes geparkeerd staat. Onlangs nog een collega moeten uitleggen dat er andere banken een betere rentevoet geven dan 0,6%. Die viel bijna uit de lucht dat er banken 2 tot 3 x het veelvoud geven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel mensen zijn daar ni mee bezig. En/of ze hebben gewoon geen geld.
Ik had het wel over mensen voor wie het de volle €1000 in (bruto)rente per jaar verschil zou maken, maar inderdaad: niet mee bezig.Orakel van Brakel schreef: ↑18 maart 2023, 16:19 Veel mensen zijn daar ni mee bezig. En/of ze hebben gewoon geen geld.
Het klopt dat niet iedereen evenveel bezig is met het zoeken naar de beste aanbiedingen voor termijndeposito's, laat staan tijd / luxe heeft om daarover te discussiëren op het werk.pmu schreef: ↑18 maart 2023, 17:38Ik had het wel over mensen voor wie het de volle €1000 in (bruto)rente per jaar verschil zou maken, maar inderdaad: niet mee bezig.Orakel van Brakel schreef: ↑18 maart 2023, 16:19 Veel mensen zijn daar ni mee bezig. En/of ze hebben gewoon geen geld.
Veel mensen zijn tevreden met de huidige rentetarieven die hun huisbank biedt en hebben geen behoefte om elders te gaan zoeken. Het is goed dat bryanv zijn collega heeft kunnen wijzen op andere banken die betere rentetarieven bieden, maar het is begrijpelijk dat niet iedereen op de hoogte is van deze mogelijkheden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap niet dat mensen 10u van huis weg zijn om 130 Euro te verdienen, maar geen uur willen spenderen om 1.000 Euro te besparen.
Tja, tijd en "tevreden zijn"... Vaak kun je bij dezelfde huisbank veel betere voorwaarden krijgen, wat bij uitstek het geval is bij BNP Paribas (een plusrekening openen is voor elke klant voordelig - je kunt niet "tevreden zijn" met 0,25% als je aan dezelfde voorwaarden ook 1,25% kan krijgen), maar ook bij Belfius (termijnrekeningen tot een jaar). Dat mensen minder zin hebben om van bank te veranderen, kan ik nog wel begrijpen.VerhelstT schreef: ↑18 maart 2023, 17:47Het klopt dat niet iedereen evenveel bezig is met het zoeken naar de beste aanbiedingen voor termijndeposito's, laat staan tijd / luxe heeft om daarover te discussiëren op het werk.
Veel mensen zijn tevreden met de huidige rentetarieven die hun huisbank biedt en hebben geen behoefte om elders te gaan zoeken. Het is goed dat bryanv zijn collega heeft kunnen wijzen op andere banken die betere rentetarieven bieden, maar het is begrijpelijk dat niet iedereen op de hoogte is van deze mogelijkheden.
Bedankt voor je reactie. Het is zeker waar dat het mogelijk is om betere voorwaarden te krijgen bij dezelfde huisbank of bij andere banken. Echter, zoals we hebben aangegeven, heeft niet iedereen dezelfde interesse of tijd om op zoek te gaan naar de beste rentetarieven. Bovendien kan het voor sommige mensen een lastige of tijdrovende taak zijn om over te stappen naar een andere bank. Het is belangrijk dat mensen zich bewust zijn van hun opties en mogelijkheden, maar het is begrijpelijk dat niet iedereen dezelfde keuzes maakt als het gaat om hun financiën.pmu schreef: ↑18 maart 2023, 18:09Tja, tijd en "tevreden zijn"... Vaak kun je bij dezelfde huisbank veel betere voorwaarden krijgen, wat bij uitstek het geval is bij BNP Paribas (een plusrekening openen is voor elke klant voordelig - je kunt niet "tevreden zijn" met 0,25% als je aan dezelfde voorwaarden ook 1,25% kan krijgen), maar ook bij Belfius (termijnrekeningen tot een jaar). Dat mensen minder zin hebben om van bank te veranderen, kan ik nog wel begrijpen.VerhelstT schreef: ↑18 maart 2023, 17:47
Het klopt dat niet iedereen evenveel bezig is met het zoeken naar de beste aanbiedingen voor termijndeposito's, laat staan tijd / luxe heeft om daarover te discussiëren op het werk.
"Geen tijd"? Het zijn meestal de ouderen die over voldoende "cash" beschikken en volop tijd hebben. Het is eerder van "Wij zijn al jaren klant bij deze bank/verzekeringsmaatschappij" en werden er altijd "goed" geholpen. Zij zijn wel de eersten die klagen bij de huidige energieprijzen". Gewoon mijn eigen waarneming.VerhelstT schreef: ↑18 maart 2023, 19:37Bedankt voor je reactie. Het is zeker waar dat het mogelijk is om betere voorwaarden te krijgen bij dezelfde huisbank of bij andere banken. Echter, zoals we hebben aangegeven, heeft niet iedereen dezelfde interesse of tijd om op zoek te gaan naar de beste rentetarieven. Bovendien kan het voor sommige mensen een lastige of tijdrovende taak zijn om over te stappen naar een andere bank. Het is belangrijk dat mensen zich bewust zijn van hun opties en mogelijkheden, maar het is begrijpelijk dat niet iedereen dezelfde keuzes maakt als het gaat om hun financiën.pmu schreef: ↑18 maart 2023, 18:09
Tja, tijd en "tevreden zijn"... Vaak kun je bij dezelfde huisbank veel betere voorwaarden krijgen, wat bij uitstek het geval is bij BNP Paribas (een plusrekening openen is voor elke klant voordelig - je kunt niet "tevreden zijn" met 0,25% als je aan dezelfde voorwaarden ook 1,25% kan krijgen), maar ook bij Belfius (termijnrekeningen tot een jaar). Dat mensen minder zin hebben om van bank te veranderen, kan ik nog wel begrijpen.
Een euro van iedereen van familie, vrienden, collega's, buren, ... telkens ze de voorbije 15 jaar (sinds 2007/2008 bankencrisis en lage opbrengst op spaarrekeningen) zegden dat ze bij zijn/haar grootbank weg zouden gaan of alleszins een groot deel van het geld gingen verhuizen, maar er nog steeds zijn met alle geld? Daar kan ik een weekend van weg!
Voorbeeld
Persoon heeft al jaren een autoverzekering bij de bank. Komt te horen dat hij bij een andere verzekeraar beter af is. (Betere voorwaarden, lagere premie). Volledig onderzocht.
Persoon vraagt aan de bank of hij na jaren trouwe en goede klant geen beter voorstel op zijn autoverzekering kan krijgen om wat geld te besparen voor net hetzelfde. Hij heeft inmiddels al jaren een hoop geld op zijn spaarboekje staan, heeft een hypotheek lopen, doet en pensioensparen, etc. Bank zegt dat ze zich in alle bochten moet wringen om zoiets mogelijk te maken en dit uiteindelijk niet haalbaar is.
Hoeveel banken gaan u voorstellen om uw spaargeld op een spaarrekening te zetten dat meer opbrengt op dat moment aan dezelfde voorwaarden?
Geen enkele.
Persoon heeft al jaren een autoverzekering bij de bank. Komt te horen dat hij bij een andere verzekeraar beter af is. (Betere voorwaarden, lagere premie). Volledig onderzocht.
Persoon vraagt aan de bank of hij na jaren trouwe en goede klant geen beter voorstel op zijn autoverzekering kan krijgen om wat geld te besparen voor net hetzelfde. Hij heeft inmiddels al jaren een hoop geld op zijn spaarboekje staan, heeft een hypotheek lopen, doet en pensioensparen, etc. Bank zegt dat ze zich in alle bochten moet wringen om zoiets mogelijk te maken en dit uiteindelijk niet haalbaar is.
Hoeveel banken gaan u voorstellen om uw spaargeld op een spaarrekening te zetten dat meer opbrengt op dat moment aan dezelfde voorwaarden?
Geen enkele.
Laatst gewijzigd door bryanv op 19 maart 2023, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.