Argenta met nieuwe termijrekeningen
TIP
Argenta met nieuwe termijrekeningen
Vanaf 01/02/2023 biedt Argenta het product termijndeposito als belegging terug aan :
Looptijd : Brutorentevoet : Nettorentevoet ( 30% roerende voorheffing ) :
3 jaar 1,3% 0,91%
4 jaar 1,4% 0,98%
5 jaar 1,5% 1,05%
Maar nergens nog info op de officiële website, hebben jullie daar al info over.
Looptijd : Brutorentevoet : Nettorentevoet ( 30% roerende voorheffing ) :
3 jaar 1,3% 0,91%
4 jaar 1,4% 0,98%
5 jaar 1,5% 1,05%
Maar nergens nog info op de officiële website, hebben jullie daar al info over.
Re: Argenta met nieuwe termijrekeningen
Als er nog geen aankondiging is op de officiële website of op een ander kanaal, waar heb je dan je info vandaan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De vraag is of je uw geld aan deze rentevoeten wilt vastleggen voor een paar jaar. Terwijl we in een markt van stijgende rente zitten. Er zijn reeds al spaarrekeningen die meer geven.
Argenta wilt gewoon nog geld vastzetten aan lage rente bij onwetende mensen.
Argenta wilt gewoon nog geld vastzetten aan lage rente bij onwetende mensen.
Dit, helemaal. Als je gewoon een Belgische staatsobligatie koopt op enkele jaren, verdien je al meer dan het dubbel van deze rentevoeten... Waarom zou je dan ooit de termijnrekening van een bank verkiezen?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Dat is triest, Belfius maakt er geen reclame mee, maar daar op 6 maaden +- 2.5% momenteel.
Geen minimum of maximum bedrag bij mijn weten.
Geen minimum of maximum bedrag bij mijn weten.
Ja, kan je zelf creëren onder beleggingen geloof ik. Is op paar minuutjes geregeld en je krijgt de rentevoeten te zien voor alle looptijden, met de hoogste voor 6 maanden (mogelijk dat ze later nog hoger gaan, bv na de ECB meeting donderdag?).
Oke top,volgende week eens bekijken ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Dit weekend heb ik eens gekeken bij Belfius. En ik moet eerst met mijn code intekenen en bevestigen, zonder dat ik iets van rentes te zien krijg. Blindvaren ga ik niet doen... Iemand ene idee hoe je de rentes wel eerst te zien krijgt ?
Ga eens kijken op october.nl.
Natuurlijk ander risico, maar wel elke maand terugbetalingen.
Natuurlijk rap rap is daar niet van toepassing zoals bij een termijn rekening.
Maar wel een mooiere opbrengst.
Natuurlijk ander risico, maar wel elke maand terugbetalingen.
Natuurlijk rap rap is daar niet van toepassing zoals bij een termijn rekening.
Maar wel een mooiere opbrengst.
Ja dat is wat vervelend inderdaad, het is niet zo heel duidelijk.
Je kan dit als referente gebruiken. De rente bij Belfius volgt deze ongeveer maar is +- 0.3% lager.
Huh? Ik moet helemaal niets definitief maken voor ik de rentevoeten te zien krijg... vreemd. Ik moet hun voorwaarden accepteren, dat wel. Vervolgens aanduiden welke looptijd en voor welk bedrag, en dan kan ik alle tarieven raadplegen.
De grootbanken proberen geen termijnrekeningen aan te bieden. Ze proberen in de plaats hun huisfondsen te verkopen. Opgepast, de huisfondsen van de grootbanken bevatten grote kosten en zijn dus weinig performant.
@ Annetje;
Bij Belfius moet je eerst een termijn rekening openen en hiervoor dien je inderdaad een code in te geven maar je koopt nog niets. Daarna kan je een termijnrekening simuleren en eventueel verder gaan tot aankoop.
Rente op 6 maanden staat op dit moment 2,30% bruto, is 1,61 netto.
Bij Belfius moet je eerst een termijn rekening openen en hiervoor dien je inderdaad een code in te geven maar je koopt nog niets. Daarna kan je een termijnrekening simuleren en eventueel verder gaan tot aankoop.
Rente op 6 maanden staat op dit moment 2,30% bruto, is 1,61 netto.