Argenta of ING lion account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta of ING lion account
Inderdaad, het staat niet meer op de (vernieuwde) site. Blijkbaar is de golden rekening nu de internetrekening.jawadde001 schreef: Ik vind daat niets van terug op hun website, daar spreken ze maar over een giro, golden en voor de spaarrekeningen de maxi en de e-spaar.
Vaganzza schreef:
Neen de internetrekening is nog eens apart (de derde zichtrekening).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Bij de giro kan je (volgens mijn argentakantoor dat ik gemaild heb) ook online verrichtingen doen, dus eigenlijk is dit ook een internetrekening.Vaganzza schreef:Inderdaad, het staat niet meer op de (vernieuwde) site. Blijkbaar is de golden rekening nu de internetrekening.jawadde001 schreef: Ik vind daat niets van terug op hun website, daar spreken ze maar over een giro, golden en voor de spaarrekeningen de maxi en de e-spaar.
De giro rekening ook via het internet beheren, maar dit is geen internetrekening. Vergelijk het een beetje met de zichtrekeningen van de grootbanken die je online kan beheren, maar ook in het kantoor verrichtingen mee kunt doen.jawadde001 schreef:Bij de giro kan je (volgens mijn argentakantoor dat ik gemaild heb) ook online verrichtingen doen, dus eigenlijk is dit ook een internetrekening.Vaganzza schreef:
Inderdaad, het staat niet meer op de (vernieuwde) site. Blijkbaar is de golden rekening nu de internetrekening.
Het is één miserie met die verschillende benamingen van rekeningen bij banken.
Je weet op den duur nog niet meer wat je wel en niet hebt, en wat je er wel en niet mee kan doen, en welke beperkingen aan elke rekening verbonden is.
ING heeft er zo een handje van weg,met hun varia rekening benamingen dat zelfs de adviseur van ing me zei dat hij het er elfs moeilijk mee had.
Een GSM abonnement wordt op den duur nog doorzichtiger
Je weet op den duur nog niet meer wat je wel en niet hebt, en wat je er wel en niet mee kan doen, en welke beperkingen aan elke rekening verbonden is.
ING heeft er zo een handje van weg,met hun varia rekening benamingen dat zelfs de adviseur van ing me zei dat hij het er elfs moeilijk mee had.
Een GSM abonnement wordt op den duur nog doorzichtiger
Vraagje,
Ik heb bij KBC een termijnrekening die afloopt 29/09/2009
Kapitaal en rente wordt gestort op spaarrekening.
Ik heb geen zichtrekening bij KBC.
Kan ik dezelfde dag nog desnoods al het geld afhalen van mijn spaarboekje, is een vrij groot bedrag, of moet dat dan eerst op een rekening gestort worden, en hoelang duurt dat. Of moeten ze mij direkt een bankcheque meegeven.
Ik wil nl. ten laatste op 30/09/2009 over dit geld beschikken,om in te tekenen op een andere termijnrekening ,is dan hun laatste aktie dag.
Ik heb bij KBC een termijnrekening die afloopt 29/09/2009
Kapitaal en rente wordt gestort op spaarrekening.
Ik heb geen zichtrekening bij KBC.
Kan ik dezelfde dag nog desnoods al het geld afhalen van mijn spaarboekje, is een vrij groot bedrag, of moet dat dan eerst op een rekening gestort worden, en hoelang duurt dat. Of moeten ze mij direkt een bankcheque meegeven.
Ik wil nl. ten laatste op 30/09/2009 over dit geld beschikken,om in te tekenen op een andere termijnrekening ,is dan hun laatste aktie dag.
Hun internet-zichtrekening noemt de i-net.Vaganzza schreef:Neen de internetrekening is nog eens apart (de derde zichtrekening).jawadde001 schreef: De giro is de gewone, de golden is de internet versie (zo heb ik het begrepen).
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Heb het nagekeken, mijn golden is al 10.5 jaar mijn standaard zichtrekening bij argenta.Vaganzza schreef: Toen ik naar Argenta gegaan ben (vorig jaar), heeft de kantoorhouder het zelf gezegd: "de golden rekening komt verder van vroeger (niet-reglementaire spaarrekening, was toen revolutionair), vandaar de beperkingen qua cheques e.d.". Ook zei hij toen dat de golden rekening waarschijnlijk zal verdwijnen. Kan best, want de rentes zijn gelijk geschroefd. De Giro+ heeft alle mogelijkheden van een zichtrekening (zoals je zelf zegt). Het lijkt mij dan ook logisch om de Giro+ rekening de gewone zichtrekening te noemen. Als je naar alle andere banken kijkt, dan zie je dat de rentes op de zichtrekeningen 3 maandelijks worden uitgekeerd (indien een bepaald bedrag aan intresten overschreden wordt).
Heb toen een zichtrekening en spaarrekening gevraagd. Kreeg de golden als zichtrekening ( met bankkaart, overschrijvingen, kredietkaart ) en de maxi als spaarrekening.
Onlangs heeft mijn schoonbroer nog een zichtrekening bij argenta genomen en die kreeg ook een golden en geen giro+.
Geld verdienen doe je door te werken.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Toch is de giro 'beter' dan de golden -> je krijgt vlugger de rente uitbetaald en je mag in het rood gaan. Voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk.cp1234 schreef:Heb het nagekeken, mijn golden is al 10.5 jaar mijn standaard zichtrekening bij argenta.Vaganzza schreef: Toen ik naar Argenta gegaan ben (vorig jaar), heeft de kantoorhouder het zelf gezegd: "de golden rekening komt verder van vroeger (niet-reglementaire spaarrekening, was toen revolutionair), vandaar de beperkingen qua cheques e.d.". Ook zei hij toen dat de golden rekening waarschijnlijk zal verdwijnen. Kan best, want de rentes zijn gelijk geschroefd. De Giro+ heeft alle mogelijkheden van een zichtrekening (zoals je zelf zegt). Het lijkt mij dan ook logisch om de Giro+ rekening de gewone zichtrekening te noemen. Als je naar alle andere banken kijkt, dan zie je dat de rentes op de zichtrekeningen 3 maandelijks worden uitgekeerd (indien een bepaald bedrag aan intresten overschreden wordt).
Heb toen een zichtrekening en spaarrekening gevraagd. Kreeg de golden als zichtrekening ( met bankkaart, overschrijvingen, kredietkaart ) en de maxi als spaarrekening.
Onlangs heeft mijn schoonbroer nog een zichtrekening bij argenta genomen en die kreeg ook een golden en geen giro+.
Morgen ga ik mijn rekeningen openen, zal zien wat de bankier zegt
Ja ok, toen was de rente van een golden nog veel hoger dan die op een giro rekening. Toen ik die ging openen, was dat verschil zo miniem dat het de moeite niet meer was om een golden rekening te openen. Het lijkt mij nu zeker interessanter om een giro rekening te openen.cp1234 schreef:Heb het nagekeken, mijn golden is al 10.5 jaar mijn standaard zichtrekening bij argenta.Vaganzza schreef: Toen ik naar Argenta gegaan ben (vorig jaar), heeft de kantoorhouder het zelf gezegd: "de golden rekening komt verder van vroeger (niet-reglementaire spaarrekening, was toen revolutionair), vandaar de beperkingen qua cheques e.d.". Ook zei hij toen dat de golden rekening waarschijnlijk zal verdwijnen. Kan best, want de rentes zijn gelijk geschroefd. De Giro+ heeft alle mogelijkheden van een zichtrekening (zoals je zelf zegt). Het lijkt mij dan ook logisch om de Giro+ rekening de gewone zichtrekening te noemen. Als je naar alle andere banken kijkt, dan zie je dat de rentes op de zichtrekeningen 3 maandelijks worden uitgekeerd (indien een bepaald bedrag aan intresten overschreden wordt).
Wat was het revolutionaire aan de golden rekening (zovele jaren geleden), het was een (niet-reglementaire) spaarrekening met een hoge rente en waar je toch betalingen mee kon doen. Doordat het een spaarrekening was, kan je niet in het rood gaan. Tegenwoordig is die rente teruggevallen op die van een gewone zichtrekening.
Kan je eens vragen wat de debetrente is als je in het rood gaat?
Toch is de giro 'beter' dan de golden -> je krijgt vlugger de rente uitbetaald en je mag in het rood gaan. Voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk.
Morgen ga ik mijn rekeningen openen, zal zien wat de bankier zegt![]()
In de tariefsheet staat er 'Rentevoet voor debetstanden: 11,50%' maar dat lijkt me eerder de rente bij niet toegelaten overschrijdingen
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Die 11.5% klopt volgens mij wel, maar vergeet niet dat je bij argenta niet meer dan 250 euro onder nul kan gaan.
Persoonlijk is dit voor mij geen probleem, ik ga nooit onder nul
Heb vandaag de rekeningen bij argenta geopend, de giro is weldegelijk de standaard rekening, golden wordt eigenlijk niet meer gegeven.
Nu is het wachten op de kaarten en de digipas
Persoonlijk is dit voor mij geen probleem, ik ga nooit onder nul
Heb vandaag de rekeningen bij argenta geopend, de giro is weldegelijk de standaard rekening, golden wordt eigenlijk niet meer gegeven.
Nu is het wachten op de kaarten en de digipas
Ik vind zeer weinig info over een effectenrekening bij ING. Wat is het tarief? Is er bewaarloon van toepassing? Kan je bij hun beleggingsfondsen je rendement online opvolgen of kan je alleen maar de huidige waarde van je fondsen bekijken?
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Nooit bij een grootbank aandelen en andere effecten kopen!
Binckbank is 50% goedkoper en vele malen beter (gratis real time koersen enzo).
jawadde001 schreef: Nooit bij een grootbank aandelen en andere effecten kopen!
Aandelen uiteraard bij Binckbank maar ik heb wel interesse in enkele fondsen van ING. Maar wil wel eerst weten of je bij homebank je rendement kan volgen. Zodus niet alleen de huidige waarde van je fonds maar een overzicht van je winst of verlies.
Kan je met de Golden rekening van Argenta, geld overschrijven naar een andere bank. Fortis of dexia????
Volgens hun brochure niet, iemand daar ervaring mee????
Volgens hun brochure niet, iemand daar ervaring mee????