Argenta of ING lion account
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta of ING lion account
Hun overschrijvingen zijn in het weekend misschien traag, maar voor de rest zijn ze toch snel. Mijn vriendin heeft vorige week donderdag geld overgeschreven van haar zichtrekening, vrijdag stond het er bij mij al op, das toch niet traag, of wel soms ?Wook schreef: Ik zou Argenta aanraden. Ze zijn volledig gratis, niet opdringerig met hun andere producten en in de meeste kantoren behoorlijk vriendelijk. Het enige nadeel is de snelheid waarmee ze verrichtingen uitvoeren, als dat belangrijk is voor je dan ga je beter naar een andere bank.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik heb de indruk dat Argenta iets voor ze hun website hebben aangepast, ook wat gesleuteld hebben aan de online banking. De overschrijving gaat zichtbaar sneller (uiteindelijk was het vroeger ook snel als je naar valutadatum kijkt, was gewoon met vertraging zichtbaar). Maar overschringen van of naar mijn Argenta gaan tegenwoordig snel. Maar ik heb nu net van keytrade mijn standaardbank gemaakt. Die 5 cent actie heeft me overtuigd:-)
Van een online rekening bij ING kan je op het kantoor/loket geen bankcheque verkrijgen. Transsacties zijn enkel mogelijk via PC overschrijvingen.
Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit want dat speelt toch ook een rol. Als ik een overschrijving doe van Argenta naar Rabobank.be dan stel ik toch vast dat het steeds minstens twee dagen duurt eer het geld bij Rabobank verschijnt.cp1234 schreef:Hun overschrijvingen zijn in het weekend misschien traag, maar voor de rest zijn ze toch snel. Mijn vriendin heeft vorige week donderdag geld overgeschreven van haar zichtrekening, vrijdag stond het er bij mij al op, das toch niet traag, of wel soms ?Wook schreef: Ik zou Argenta aanraden. Ze zijn volledig gratis, niet opdringerig met hun andere producten en in de meeste kantoren behoorlijk vriendelijk. Het enige nadeel is de snelheid waarmee ze verrichtingen uitvoeren, als dat belangrijk is voor je dan ga je beter naar een andere bank.
Omgekeerd van rabo naar argenta is nog dezelfde dag (indien overschrijving is gebeurd voor 12uWook schreef:Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit want dat speelt toch ook een rol. Als ik een overschrijving doe van Argenta naar Rabobank.be dan stel ik toch vast dat het steeds minstens twee dagen duurt eer het geld bij Rabobank verschijnt.cp1234 schreef:
Hun overschrijvingen zijn in het weekend misschien traag, maar voor de rest zijn ze toch snel. Mijn vriendin heeft vorige week donderdag geld overgeschreven van haar zichtrekening, vrijdag stond het er bij mij al op, das toch niet traag, of wel soms ?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als je kan lezen, is het toch duidelijk dat mijn vriendin bij argenta is, waarom zou ik anders die opmerking hebben geschreven ?Wook schreef:Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit want dat speelt toch ook een rol. Als ik een overschrijving doe van Argenta naar Rabobank.be dan stel ik toch vast dat het steeds minstens twee dagen duurt eer het geld bij Rabobank verschijnt.cp1234 schreef:
Hun overschrijvingen zijn in het weekend misschien traag, maar voor de rest zijn ze toch snel. Mijn vriendin heeft vorige week donderdag geld overgeschreven van haar zichtrekening, vrijdag stond het er bij mij al op, das toch niet traag, of wel soms ?
-
Belgiumman18380
- Newbie

- Contacteer:
ikzelf zit bij argenta, ik ondervind hier 2 nadelen:
- overschrijvingen gaan véél te traag. vooral rond het weekend
- wanneer we voor een maand op vakantie in de ardennen zijn, kan ik bij geen enkele bank men saldo zien van men bankkaart........
heb daarom juist geingormeerd bij ING of het daar mogelijk is om van je Lion Deposit geld over te maken naar je Lion account.
maar hoe gratis is een Ing Lion account???
- overschrijvingen gaan véél te traag. vooral rond het weekend
- wanneer we voor een maand op vakantie in de ardennen zijn, kan ik bij geen enkele bank men saldo zien van men bankkaart........
heb daarom juist geingormeerd bij ING of het daar mogelijk is om van je Lion Deposit geld over te maken naar je Lion account.
Voor de duidelijkheid: Je stelt dat Argenta snel is omdat jouw *interne* overschrijving van donderdag op vrijdag uitgevoerd wordt? Daar zou ik niet mee durven 'stoefen', ik vind het persoonlijk erbarmelijk dat een transactie binnen éénzelfde bank zo lang kan duren...cp1234 schreef:Als je kan lezen, is het toch duidelijk dat mijn vriendin bij argenta is, waarom zou ik anders die opmerking hebben geschreven?Wook schreef:
Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit want dat speelt toch ook een rol. Als ik een overschrijving doe van Argenta naar Rabobank.be dan stel ik toch vast dat het steeds minstens twee dagen duurt eer het geld bij Rabobank verschijnt.
Ik zou zeggen bekijk de tarieflijst van ING eens, dan weet je direct waar de "verborgen kosten" zitten en kan je bepalen of jij daar ooit last van zou ondervinden. Het is perfect mogelijk geld te transfereren van je Lion Deposit naar je Lion Account, maar enkel via het Internet. De Deposit is niet zichtbaar of toegankelijk via automaten.Belgiumman18380 schreef: heb daarom juist geingormeerd bij ING of het daar mogelijk is om van je Lion Deposit geld over te maken naar je Lion account.
Lezen is dus duidelijk een probleem. Waar staat er dat het om een interne overschrijving gaat?? Mijn vriendin heeft van haar argenta rekening geld overgeschreven naar mijn keyrade-rekening. Daarom mijn opmerking dat het wel snel gaat !phase schreef:Voor de duidelijkheid: Je stelt dat Argenta snel is omdat jouw *interne* overschrijving van donderdag op vrijdag uitgevoerd wordt? Daar zou ik niet mee durven 'stoefen', ik vind het persoonlijk erbarmelijk dat een transactie binnen éénzelfde bank zo lang kan duren...cp1234 schreef:
Als je kan lezen, is het toch duidelijk dat mijn vriendin bij argenta is, waarom zou ik anders die opmerking hebben geschreven?Zoiets moet toch gedaan zijn in een kwestie van seconden/minuten?
Excuus excuus, amai... Misschien is schrijven wel een probleem? Ik zag nergens Keytrade vermeld staan... En dat was toch juist de vraag van Wook, niet? Van Argenta naar... Welke bank? Jij antwoorde Argenta, allé voor zo ver ik nog kan lezen toch he... Van Argenta naar Argenta klinkt mij als intern, logisch of niet dan?cp1234 schreef: Lezen is dus duidelijk een probleem. Waar staat er dat het om een interne overschrijving gaat?? Mijn vriendin heeft van haar argenta rekening geld overgeschreven naar mijn keyrade-rekening. Daarom mijn opmerking dat het wel snel gaat !
Wook vroeg bij welke bank mijn vriendin zat, antwoord= Argenta. Lees eerst alles eens compleet voor je commentaar geeft. Dus lezen zal wel het probleem zijn.phase schreef:Excuus excuus, amai... Misschien is schrijven wel een probleem? Ik zag nergens Keytrade vermeld staan... En dat was toch juist de vraag van Wook, niet? Van Argenta naar... Welke bank? Jij antwoorde Argenta, allé voor zo ver ik nog kan lezen toch he... Van Argenta naar Argenta klinkt mij als intern, logisch of niet dan?cp1234 schreef: Lezen is dus duidelijk een probleem. Waar staat er dat het om een interne overschrijving gaat?? Mijn vriendin heeft van haar argenta rekening geld overgeschreven naar mijn keyrade-rekening. Daarom mijn opmerking dat het wel snel gaat !![]()
Dit was de oorspronkelijke vraag van Wook:
Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit
Daar zat ik idd op te wachten ja.. Punt was dus dat we graag wouden weten tussen welke bank en Argenta het dan wél snel gaat, vermits heel wat mensen klagen over de traagheid. Op wie zijn/haar naam die staat zal nu niet veel ter zake doen zeker?
2 jaar geleden (toen ik mijn argenta-rekeningen heb aangemaakt) was de standaardrekening toch wel de golden. De kantoorhouder van het filiaal hier in de buurt zei "de giro werd enkel gebruikt voor cheques enzo, maar omdat dat thans niet meer gebruikt wordt, is de golden de standaard geworden".jawadde001 schreef: klopt, golden is een volwaardige zichtrekening, maar vandaag de dag krijgt een nieuwe klant standaard de giro. (En ik kan het weten, want ben onlangs veranderd van bank, naar argenta dus).
Uit de reacties hier lijkt het alsof elke kantoorhouder zelf bepaalt welke de standaardzichtrekening is ... Ach ja, het maakt denk ik niet veel uit welke rekening je neemt.
Dat klopt: er is een hemelsbreed verschil tussen een overschrijving van rabo naar argenta en omgekeerd.Vaganzza schreef:Omgekeerd van rabo naar argenta is nog dezelfde dag (indien overschrijving is gebeurd voor 12uWook schreef:
Dat is snel maar vermeld er voor de duidelijkheid eens bij bij welke bank je vriendin zit want dat speelt toch ook een rol. Als ik een overschrijving doe van Argenta naar Rabobank.be dan stel ik toch vast dat het steeds minstens twee dagen duurt eer het geld bij Rabobank verschijnt.)
Een ander voorbeeld uit eigen ondervinding:
Storting van argenta naar CE op dag X en storting van Rabo naar CE op dag X + 1
Geld van rabo toegekomen op CE op dag X + 2 (dus maar 1 dag nodig gehad) en geld toegekomen van argenta op CE op dag X + 3 (dus 3 dagen nodig gehad). Argenta is wel degelijk zeer traag met het uitvoeren van overschrijvingen.
Awel toen ik zo'n 3 jaar geleden bij mijn kantoorhouder langs ging voor een autoverzekering, heeft hij er mij nog een rekeningetje bij gegooid onder het motto: 't is toch gratis en ge gaat er veel winst mee doen! Die rekening was in mijn geval een Giro+, dus ze zullen mijn gedacht idd zelf mogen kiezen wat ze naar voren duwen.
Ik meende ooit eens te hebben gelezen dat de Golden+ eigenlijk een spaarrekening was/is waar je ook zichtrekening-transacties mee kan doen op één of andere manier. Ik weet wel nog dat vroeger op hun oude website bij Betaalrekeningen enkel de Giro+ in het aanbod stond, de Golden stond als eerste rekening in de lijst van spaarrekeningen. Begrijpen wie begrijpen kan.
Ik meende ooit eens te hebben gelezen dat de Golden+ eigenlijk een spaarrekening was/is waar je ook zichtrekening-transacties mee kan doen op één of andere manier. Ik weet wel nog dat vroeger op hun oude website bij Betaalrekeningen enkel de Giro+ in het aanbod stond, de Golden stond als eerste rekening in de lijst van spaarrekeningen. Begrijpen wie begrijpen kan.